Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert heelt feil å spørre her, men noen som vet om en billig liten poleringsmaskin?

Fikk tips om at en poleringsmaskin kan gjøre underverker med sko istedet for å sitte med krem og klut. Tenkt å prøve det ut på marsstøvler, vaske, påføre krem, la trekke inn og polere bort overflødig krem etter bruk. Skal visst ta mye kortere tid og bli bedre enn med nylonstrømpe, for en skinnende ren sko.

Sålenge det ikke er snakk om gardepuss er et greit triks å bruke MYE skopuss på m77ene på kveldstid, la det ligge et skikkelig lag på støvlene og så tørke det vekk dagen etter.

Lenke til kommentar

Sålenge det ikke er snakk om gardepuss er et greit triks å bruke MYE skopuss på m77ene på kveldstid, la det ligge et skikkelig lag på støvlene og så tørke det vekk dagen etter.

Gardepuss er for strebere - og folk i garden. Bortsett fra det, så har du et godt råd. Jeg har alltid nøyd meg med rikelige mengder skokrem og en god skobørste.

Lenke til kommentar

E-5 Specs. I følge 43 Rumours kommer den nye toppmodellen til Olympus til å bli lansert den 14. September.

Forøvrig lurer jeg på om de faktisk kommer til å lansere noe annet enn en high-end modell, men da m43 er blitt så stort som det er, kan man sikkert ikke forvente så mye mer enn en E-5. :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

E-5 Specs. I følge 43 Rumours kommer den nye toppmodellen til Olympus til å bli lansert den 14. September.

Det høres ut som en forsiktig oppgradering. Men en fornuftig en. Blir spent om sensoren er oppgradert og gir mindre støy enn E-30/E-620.

Forøvrig lurer jeg på om de faktisk kommer til å lansere noe annet enn en high-end modell, men da m43 er blitt så stort som det er, kan man sikkert ikke forvente så mye mer enn en E-5. :hmm:

En lett oppgradering av E-30 hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Det høres ut som en forsiktig oppgradering. Men en fornuftig en. Blir spent om sensoren er oppgradert og gir mindre støy enn E-30/E-620.

En lett oppgradering av E-30 hadde vært fint.

En kilde som har testet E-5. Høres jo lovende ut, men jeg tror ikke en E-5 er aktuelt for min del uansett, da ville jeg heller hatt en E-30 med 920k punkters skjerm eller tilsvarende oppgradering av E-620.

Lenke til kommentar

Zeiss Distagon T* 1.4/35 er lansert. (Se link øverst på høyresiden.)

Eksempelbilde her.

Er ikke helt overbegeistrert for bokeh - det er en del kromabokeh (cyan/magenta i bokeh), og jeg liker ikke bokehen i glasset.

Tipper det er akkurat som Planar T* 50 1.4/50 - at bokeh er helt fin, så lenge du ikke fokuserer på kort hold på full åpning.

På lang avstand var den ikke fullt så fæl, og nedblendet ble bokeh litt kantete, men veldig pen.

På full åpning på lang avstand var 1.4/50 veldig detaljrik, men hadde lav kontrast. Nedblendet var den j..lig skarp!

Håper også 1.4/35 ikke har irriterende fokus shift som 1.4/50 og 1.4/85.

De tre virkelig fine objektivene fra Zeiss er fremdeles Distagon T* 2.8/21, Makro-Planar T* 2/50 og Makro-Planar T* 2/100.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...