tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 This just in! Eg har mest synleg nok bilete til å få gjort ferdig Augustfesten, med bruk av frikort. Loke gjennom arkivet no. Tingen var at eg ikkje slutta å ta bilete, orka berre ikkje posta dei. Lat oss håpa! Jeg krysser fingerene - post i vei. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) 2/3 frikort, må berre lasta alt opp no. Alt er redigert, men har ubrukelig nett i kveld. Får ta det i morgon. Endret 31. august 2010 av Eksistensiel Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Sikkert heelt feil å spørre her, men noen som vet om en billig liten poleringsmaskin? Fikk tips om at en poleringsmaskin kan gjøre underverker med sko istedet for å sitte med krem og klut. Tenkt å prøve det ut på marsstøvler, vaske, påføre krem, la trekke inn og polere bort overflødig krem etter bruk. Skal visst ta mye kortere tid og bli bedre enn med nylonstrømpe, for en skinnende ren sko. Sålenge det ikke er snakk om gardepuss er et greit triks å bruke MYE skopuss på m77ene på kveldstid, la det ligge et skikkelig lag på støvlene og så tørke det vekk dagen etter. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Jupp, men når mye er tørket vekk skal man bruke nylon og pusse raskt og lett. Et poleringsmaskin ville vært perfekt for finishen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Sålenge det ikke er snakk om gardepuss er et greit triks å bruke MYE skopuss på m77ene på kveldstid, la det ligge et skikkelig lag på støvlene og så tørke det vekk dagen etter. Gardepuss er for strebere - og folk i garden. Bortsett fra det, så har du et godt råd. Jeg har alltid nøyd meg med rikelige mengder skokrem og en god skobørste. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Støtter den tomsi42, etter rekruttens stress tok jeg bare noen kjappe drag med skokrem og skobørsten ved behov. Ikke like elegant som spitshining hvor man bruker sandpapir osv, men det funker. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jupp, men når mye er tørket vekk skal man bruke nylon og pusse raskt og lett. Et poleringsmaskin ville vært perfekt for finishen. Her har du et utvalg,jeg synes det fungerte greit med noe avispapir/dopapir på morgen for og få skoene blanke. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kenny-boy snakker om S95. Og han er superpositiv. Jeg er også superpositiv. Dette blir nok fort mitt nye kompaktkamera: http://www.kenrockwell.com/canon/s95.htm Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Skopuss? Fasit vedlagt. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Du vet det er semesterstart når universitetets gressplen er fylt av menn i kvinneklær som skyter egg på hverandre med katapulter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Du vet det er semesterstart når universitetets gressplen er fylt av menn i kvinneklær som skyter egg på hverandre med katapulter. Ellers så er det Grethe og Norunn som prøver ut noen ideer i "real life". Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) E-5 Specs. I følge 43 Rumours kommer den nye toppmodellen til Olympus til å bli lansert den 14. September. Forøvrig lurer jeg på om de faktisk kommer til å lansere noe annet enn en high-end modell, men da m43 er blitt så stort som det er, kan man sikkert ikke forvente så mye mer enn en E-5. Endret 1. september 2010 av Xtra Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 E-5 Specs. I følge 43 Rumours kommer den nye toppmodellen til Olympus til å bli lansert den 14. September. Det høres ut som en forsiktig oppgradering. Men en fornuftig en. Blir spent om sensoren er oppgradert og gir mindre støy enn E-30/E-620. Forøvrig lurer jeg på om de faktisk kommer til å lansere noe annet enn en high-end modell, men da m43 er blitt så stort som det er, kan man sikkert ikke forvente så mye mer enn en E-5. En lett oppgradering av E-30 hadde vært fint. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hadde alltid blanke fine sko. Sånn er det når man har stabstilling og pussemaskin i lokalet. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 E-5 Specs. I følge 43 Rumours kommer den nye toppmodellen til Olympus til å bli lansert den 14. September. Det høres ut som en forsiktig oppgradering. Men en fornuftig en. Blir spent om sensoren er oppgradert og gir mindre støy enn E-30/E-620. Forøvrig lurer jeg på om de faktisk kommer til å lansere noe annet enn en high-end modell, men da m43 er blitt så stort som det er, kan man sikkert ikke forvente så mye mer enn en E-5. En lett oppgradering av E-30 hadde vært fint. En kilde som har testet E-5. Høres jo lovende ut, men jeg tror ikke en E-5 er aktuelt for min del uansett, da ville jeg heller hatt en E-30 med 920k punkters skjerm eller tilsvarende oppgradering av E-620. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 En kilde som har testet E-5. Høres jo lovende ut, men jeg tror ikke en E-5 er aktuelt for min del uansett, da ville jeg heller hatt en E-30 med 920k punkters skjerm eller tilsvarende oppgradering av E-620. Hvis ISO ytelsen er på nivå med 7D (noe som bør være mulig da de har pikseltetthet), så blir det nok salg på alt som heter Canon og kun 4/3 og µ-4/3 på meg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Zeiss Distagon T* 1.4/35 er lansert. (Se link øverst på høyresiden.) Eksempelbilde her. Er ikke helt overbegeistrert for bokeh - det er en del kromabokeh (cyan/magenta i bokeh), og jeg liker ikke bokehen i glasset. Tipper det er akkurat som Planar T* 50 1.4/50 - at bokeh er helt fin, så lenge du ikke fokuserer på kort hold på full åpning. På lang avstand var den ikke fullt så fæl, og nedblendet ble bokeh litt kantete, men veldig pen. På full åpning på lang avstand var 1.4/50 veldig detaljrik, men hadde lav kontrast. Nedblendet var den j..lig skarp! Håper også 1.4/35 ikke har irriterende fokus shift som 1.4/50 og 1.4/85. De tre virkelig fine objektivene fra Zeiss er fremdeles Distagon T* 2.8/21, Makro-Planar T* 2/50 og Makro-Planar T* 2/100. Endret 1. september 2010 av Trondster Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Bokehen er grusom i glasset, men ellers ser den jo grei ut. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 http://www.dayswithmyfather.com Dette er noe av det mest depressive jeg har sett på lenge. Så ufattelig virkningsfullt og bra. 2 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Ligger an til fødsel innen de neste 24 timer her og fotofødselsbagen er pakket med et stk. D90, 30mm, 50mm og en SB-900. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå