Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ja til by bruk har jeg mest tro på Retrospective selv, synd de er tømt for de 2 minste, får sjekke ut den største hvis de fortsatt har den inne til onsdagen. Har sett på nettet noen som har dyttet Notebook bak i den største, men ulempen er at den har minimalt med polstring skulle den få en smell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ThinkTank Retrospective 20 og har aldri vært så fornøyd med med en skulderbag, som med denne.

 

Angående laptop. Det er jo begrensa hvor mye man bør ha over skuldern. Jeg får plass til alt utstyret jeg har i signaturen, men det blir for tungt til å rundt med i lengre perioder. Oftest nøyer jeg meg med 17-55 f/2.8 og 70-200 f/4, et av dem påmontert.

 

Frontrommet til diverse har jeg målt til å være ca 27-28cm dypt og 26cm bredt. Med litt godvilje skal en Acer TimelineX 1830T (11,6") gå nedi (sannsynligvis min neste laptop).

 

Frontrommet til Retrospective 30 er delt i to, så der er det ingen muligheter for laptop. Men bak derimot, bør man kunne få stappet nedi en 13". Dog syns jeg Retrospective 30 ble akkurat litt for gibal.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ja til by bruk har jeg mest tro på Retrospective selv, synd de er tømt for de 2 minste, får sjekke ut den største hvis de fortsatt har den inne til onsdagen. Har sett på nettet noen som har dyttet Notebook bak i den største, men ulempen er at den har minimalt med polstring skulle den få en smell.

Hva med den nye Tamrac Evolution 4 Messenger ? Kanskje for liten? Eller for Harry?

Lenke til kommentar

Canon har utviklet en rekordstor sensor :

 

Canon has developed the world's largest CMOS image sensor, with a chip size measuring 202 x 205 mm. The newly developed CMOS sensor is among the largest chips that can be produced from a 12-inch (300 mm) wafer, and it is approx. 40x the size of Canon's largest commercial CMOS sensor. Because its size, the new sensor allows more light to be gathered, enabling shooting in low-light environments. Potential applications for the new high-sensitivity sensor include the video recording of stars in the night sky and nocturnal animal behavior...

 

canon-cmos.jpg

 

 

 

PRESS SUMMARY

Check-out the Dalsa website on large CMOS image sensorsCanon succeeds in developing world's largest CMOS image sensor, with ultra-high sensitivity

 

Canon Inc. announced today that it has successfully developed the world's largest*1 CMOS image sensor, with a chip size measuring 202 x 205 mm. Because its expanded size enables greater light-gathering capability, the sensor is capable of capturing images in one one-hundredth the amount of light required by a professional-model digital SLR camera.

 

At 202 x 205 mm, the newly developed CMOS sensor is among the largest chips that can be produced from a 12-inch (300 mm) wafer, and is approximately 40 times the size of Canon's largest commercial CMOS sensor.*2

 

In the past, enlarging the size of the sensor resulted in an increase in the amount of time required between the receiving and transmission of data signals, which posed a challenge to achieving high-speed readout. Canon, however, solved this problem through an innovative circuit design, making possible the realization of a massive video-compatible CMOS sensor. Additionally, by ensuring the cleanest of cleanroom environments during the production process, the sensor minimizes image imperfections and dust.

 

Because the increased size of the new CMOS sensor allows more light to be gathered, it enables shooting in low-light environments. The sensor makes possible the image capture in one one-hundredth the amount of light required by a 35 mm full-frame CMOS sensor, facilitating the shooting of 60 frame-per-second video with a mere 0.3 lux of illumination.

 

Potential applications for the new high-sensitivity CMOS sensor include the video recording of stars in the night sky and nocturnal animal behavior.

 

Through the further development of distinctive CMOS image sensors, Canon will break new ground in the world of new image expression, in the area of still images as well as video.

 

*1 As of August 27, 2010. Based on a Canon study.

*2 The approximately 21.1 megapixel 35 mm full-frame CMOS sensor employed in the company's EOS-1Ds Mark III and EOS 5D Mark II digital SLR cameras.

*3 Approximately one-half the brightness of a moonlit night.

 

 

Lenke til kommentar

Vil jeg ha en Elinchrom Freestyle med Free Lite S-hode til å ta bilder av middels store ting i bevegelse utendørs, typisk syklister, skiløpere, friidrettsløpere og kanskje biler, eller har den for treg brenntid slik at jeg heller bør spare til jeg får råd til en Ranger RX?

 

Brenntiden er den samme på Ranger og Freestyle ettersom de bruker samme lampehoder. Sistnevnte er derimot treigere på recycling og har dårligere batterikapasitet.

 

Forøvrig tror jeg kanskje jeg vet hvilket du ser på. Du må gjerne be om å kun få med ett lampehode for å senke totalprisen, slik at jeg får kjøpt det andre separat :thumbup:

Lenke til kommentar

Må si at jeg er en av tullingene som har blitt lurt av kataloghaiene. Strever nå med å få kuttet avtalen.

Forbannet sure penger om jeg må betale noe.

 

Tlf katalog ?

 

Det første du må gjøre er og finne ut om du virkelig er oppført i katalogen.

En kompis til meg mot-fakturerte dem for tapt arbeidstid da problemene begynte og bli uoverkommelig,hørte aldri mer fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...