Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye for objektivet ditt Jurgis? 17-40L. Me wants.

 

Jeg har nettopp skaffet en malerjobb sammen med en kompis. 15k delt på to er ikke så ille, ca en ukes arbeid. Og nå har jeg kjøpt en sb-24 som funker fett sammen med PW :D

Er ikke helt sikker, ser de går for både 4 og 5-tusen nå.

Lenke til kommentar
Har enda ikke lært meg en skikkelig god teknikk for softing av hud. Har du en god teknikk som du kan lære bort?

Kjapt og greit, klone vekk kviser og sånn, nytt lag med lav opacity (10-15), litt stor brush med hardness 0 og aktiv bruk av eyedropper. Swish, swash, swosh så var du ferdig.

Fordelen er at du i tillegg lett kan korrigere skyggar og tonar, og du beheld mesteparten av detaljane i huda.

Tusen takk for tupset!

Har aldri tenkt over å gjøre det på den måten før, og det fungerer jo utmerket!

Lenke til kommentar
Bah. Da er det å holde seg våken til kl. 0400 da jeg skal kjøre familie til Gardermoen. Får vel redigere litt på de par tusen bildene jeg har tatt i sommer.

Hehe, då kan vel du svare meg på om det er "trygt" å bruke lightroom 2 beta? denne løper vist ut i august, men hva vis hovudversjonen ikke kommer ut til då? bør jeg gå over til lightroom 1.4?

 

Alle kan selvfølgelig svare på denne posten :p

 

Edit: Endret fra tråd til post

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Om du ikkje har LR frå før, eller ikkje har fått invitasjon frå nokon som har det, kan du berre bruke LR2-betaen i 30 dagar før den går ut. Om det er trygt veit eg ikkje, men faren for at noko går gale er naturleg nok større enn med ein stabil versjon. Du kan jo kjøpe no, oppgradering koster langt frå det ein fullversjon gjer.

 

Jeg har lightroom 1.4, og har hatt 2ern si stund no, men bare til litt testing. men vurderer å gå heilt over til 2 beta, men er redd for at jeg blir uten bildene mine ei stund vis fullversjonen kommer ut for eksempel i oktober i stedenfor august, då betaen går ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...