Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal selge Canon 5D MK II, grep, Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM og Canon EF 28-135mm f/3,5-5,6 IS USM...

 

Han håper å få 8-10k for alt...

 

Skal jeg si til han at han kan høyne litt til, eller bare by 10k? :p

 

Bare 5D MKII og grep alene er vel verdt den prisen alene hvis det ikke er håpløst velbrukt eller tilnærmet slutten på levetiden ift lukkeren. 100-400mm bør vel være verdt over 6000,- hvis den ikke er håpløst mye brukt og slitt. 28-135mm er vel ikke mer verdt enn av man får den med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kompis som skal selge Canon 5D MK II, grep, Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM og Canon EF 28-135mm f/3,5-5,6 IS USM...

 

Han håper å få 8-10k for alt...

 

Skal jeg si til han at han kan høyne litt til, eller bare by 10k? :p

 

Nå har du sjansen til å skaffe deg et profesjonelt verktøy :D

Lenke til kommentar

Har en kompis som skal selge Canon 5D MK II, grep, Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM og Canon EF 28-135mm f/3,5-5,6 IS USM...

 

Han håper å få 8-10k for alt...

 

Skal jeg si til han at han kan høyne litt til, eller bare by 10k? :p

 

Nå har du sjansen til å skaffe deg et profesjonelt verktøy :D

 

Pass deg nå...

 

Han fant det ut forresten nettopp... Var litt sur for at jeg ikke sa fra... :p

Lenke til kommentar

Jupp, de tar privatkunder også...

 

Fotograf Langø på Heimdal. http://www.fotograflango.no/kontakt.htm

 

Er bare å stikke innom med en CD så forteller du hva som skal gjøres (Pass på at dpi er 300 og at forholdene er rette så slipper vi/de interpolere for deg om det skal trenges, bedre å gjøre slikt selv.)

 

Alle mine bilder som jeg har skrevet ut etter at jeg fant ut om bedriften har vært pappplate med laminat og tekstur...

 

Verdt å sjekke ut...

 

Edit: Det er btw samme kvalitet som Studio G bruker, men de tar ikke privatkunder på utskrift, kun fra egne fotografer)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Man skal ikke skue hunden på hårene, eller noe slikt...

 

Man kan mene hva man vil om de som jobber der, folk er forskjellig, printingen min har vært bra til nå, kvalitetssjekken er meget godt på produkter som skal ut, både egenprodusert og andres, jeg vet hvordan det drives der.

 

Som på alle andre plasser kan det være tider hvor stresset og påkjenningene er store, selv har jeg hatt min værste uke jobbmessig, da det blir mer personlig det man driver med enn når man selger dagligvarer på Rema. Har aldri vært mer opptatt av å få til et godt resultat som når jeg er der, man kjemper ikke bare mot egne begrensninger, men også mot klokka, man kan ikke ta seg friheter som man gjør med egne bilder.

 

Stikker du innom vil jeg nesten garantere at du får det produktet du ber om, servicen får være opp til hver enkelt å bedømme, jeg har alltid følt meg velkommen når jeg har vært der.

Lenke til kommentar

Nei, står i exif-infoen hos enkelte kameramerker. Opanda og PhotoMe er gode programmer for å finne shutter count.

 

MERK: Dette blir kun et anslag da de ikke gir nøyaktig info. Nøyaktig shutter count er det bare autorisert verksted som kan gi.

Mitt D3 lagrer nøyaktig shuttercount i raw-filene; må ha spesielt program for å få det ut, men det ligger da der helt uavhengig av hva man roter med i menyer og resetting/firmwareoppgradering osv osv.

 

Edit:

Mener denne infoen kommer fra selve lukkeren ved hver eksponering. Pixelfixer henter dem for Nikon, muligens også Canon? Pixelfixer er gratis.

 

Selv bufferoppgraderingen og all software oppdatering rundt dette påvirket ikke denne telleren (kamera kom i retur som nytt etter bufferoppgraderingen). Alt måtte settes fra bunn av.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...