Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ett lite spm.

 

Når man skyter med blits og settingen er eks. Iso 200, f5,6 og 1/30 sek, vil da blitsen fryse noe av bevegelsen (kamera bevegelse) for lyset i omgivelsene eller spiller blitsen ingen trille?

 

Kommer litt an på settingen,hvis blitsen primærkilden vil du få en meget kort "lukkertid" ca.1/2000 til 1/6000 sec.avhengig av type blits.

Jepp, men denne er jo rettet mot hovedmotivet, blitsen skal jo egetlig ikke lyse opp omgivelsene. Når lukkertiden er så lav er lyset fra omgivelsene som lyser opp.

Lenke til kommentar

Bare ett lite spm.

 

Når man skyter med blits og settingen er eks. Iso 200, f5,6 og 1/30 sek, vil da blitsen fryse noe av bevegelsen (kamera bevegelse) for lyset i omgivelsene eller spiller blitsen ingen trille?

 

Kommer litt an på settingen,hvis blitsen primærkilden vil du få en meget kort "lukkertid" ca.1/2000 til 1/6000 sec.avhengig av type blits.

Jepp, men denne er jo rettet mot hovedmotivet, blitsen skal jo egetlig ikke lyse opp omgivelsene. Når lukkertiden er så lav er lyset fra omgivelsene som lyser opp.

 

The key is knowing how to achieve the desired mix between light from your flash and light from ambient sources -- while also having the right amount of total light (from all sources) to achieve a properly exposed image.

 

kilde

 

 

Kav umulig og håndtere Akam nå.

Lenke til kommentar

Tar gjerne imot less obvious tips til steder å fotografere i Oslo en frognerparken ol.

Du kan så skumme igjennom denne tråden og se hvor vi har vært de siste årene og se om du finner noe spennende.

 

Blir boende her ihvertfall et år så det er bare greit å få orientert seg med henhold til foto-oppgaver og evnt. oppdrag. :)

Da forventer vi å se deg på treff :)

Lenke til kommentar

Jeg har en leftover etter d80en.

 

Takk! Jeg ser om Anew har først, siden han holder til nærmere meg.

 

Francis

 

Hvor holder du til?

 

EDIT:

Jo regner med at jeg skal klare litt tid til det innimellom studiene.

 

Koss er drit, bombasta bom. Kjøp AKG.

Selv har jeg K171 Studio mkI, denne har nå kommet i en mkII-utgave. Ligger litt over 1000,- for mkI (ca 1200-1400) men det er det absolutt verdt.

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Hater virkelig å konvertere hundrevis av CR2-filer til JPG, tar så JÆVLIG lang tid...

What? Bruker du Canon?

 

Nei, jobber som bildebehandler/"albumdesigner" for et studio som bruker Canon, så tenkte jeg at jeg skulle ta med jobben hjem på grunn av stress på jobben, så kan jeg bare sette på konverteringen når Pc'n ikke er i bruk. Glemte det i kveld, så nå må jeg vente til første runde på 280 bilder konvertes så jeg kan sette på siste runde og legge meg...

 

Hadde vært så mye bedre om bildene ble tatt i RAW + JPG, så får snakke med sjefen på mandag tirsdag og høre om det er mulig, slik vi har praktisert det tidligere, da tar det mye mindre tid å gjøre klar bildene som ikke skal behandles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...