Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Question: Hvis man er to stykk fotografer som er ute å fotograferer og begge bruker Nikon og ML-L3, vil de da gå i samme kanal slik at en kontroll styrer begge.. eller?

I teorien gjør de vel det siden det er IR-signaler som sendes. Med forbehold, mtp en del faktorer

I realiteten så er vel sannsynligheten liten? Og: Dere skyter muligens fra forskjellige sider, da kan ikke IR signalene mikses tror jeg.

 

Det er min teori ^^,

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Noen som lurer på hvor lenge det tar å konvertere 451 RAW-filer (Canon 1Ds Mark II) til JPG via ACDSee Pro 3?

 

Tok 35 minutter å eksportere 451 stk 21 mpix råfiler til JPG og 20 minutter med 16-bit TIFF i LR3 på en Mac Pro 2x2.8ghz Quad Xeon med 24gb ram. Det er ikke maskinvaren, men softwaren som oftest som henger igjen.

 

Bibble Pro er vel markedets raskeste konverteringssoftware som jeg kjenner til. Ta en titt på videoen nederst på denne siden.

Lenke til kommentar

Fikk en bright idea da. Går det ann å bytte den ut med en som er bedre, f.eks en rund en? Eller finnes det kun èn til 350D?

Det finnes et par variasjoner - det finnes også en extender som erstatter biten gummien sitter fast på.

 

Hva med en Eyecup?

 

Liste over Canons tilbehør til 350D her - finnes også en del tredjepartsgreier.

 

Du er inne på noe, med tenkte litt mer slik :

E-Clypse-42-00a.jpg

 

Men om noen har egne erfaringer med en som er komfortabel så tar jeg imot tips :)

Lenke til kommentar

Jeg har en leftover etter d80en.

 

EDIT: Kjørt igjennom en test film i Mamiyaen i dag. En slidefilm som seg hør og bør for å teste lysmåleren.

 

Tar gjerne imot less obvious tips til steder å fotografere i Oslo en frognerparken ol.

 

Blir boende her ihvertfall et år så det er bare greit å få orientert seg med henhold til foto-oppgaver og evnt. oppdrag. :)

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Bare ett lite spm.

 

Når man skyter med blits og settingen er eks. Iso 200, f5,6 og 1/30 sek, vil da blitsen fryse noe av bevegelsen (kamera bevegelse) for lyset i omgivelsene eller spiller blitsen ingen trille?

 

Kommer litt an på settingen,hvis blitsen primærkilden vil du få en meget kort "lukkertid" ca.1/2000 til 1/6000 sec.avhengig av type blits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...