Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg kjøpte som sagt en 85mm f/1.4 igår, og jeg driver å vurderer om jeg skal skaffe meg batterigrep. Hvis testen av en Tamron 18-250mm går greit, så blir det å erstatte 17-70mm med en slik en. Da mangler jeg kun en fast 135mm og/eller 200mm og ...

 

Tom

Hvor mye skal du ha for 17-70'en?

 

Så langt har jeg ikke kommet enda :) Jeg kan komme tilbake til deg til uka, a vet jeg om det blir bytte.

 

Regner med at det var en 85mm f/1.8 du kjøpte.

Stemmer ... Dagens n'te trykkfeil

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tilbud og etterspørsel styrer prisene. Nikon AI-S går ut ganske fort, og Pentax er etterspurt. FD er det lite etterspørsel etter, Rokkor det samme. Hvordan det er med OM vet jeg ikke, siden det aldri har vært aktuelt for meg å kjøpe det. Et sted midt imellom. Ring eller send en mail til ham. Du finner hjemmesiden han ganske lett.

Lenke til kommentar
Tilbud og etterspørsel styrer prisene. Nikon AI-S går ut ganske fort, og Pentax er etterspurt. FD er det lite etterspørsel etter, Rokkor det samme. Hvordan det er med OM vet jeg ikke, siden det aldri har vært aktuelt for meg å kjøpe det. Et sted midt imellom. Ring eller send en mail til ham. Du finner hjemmesiden han ganske lett.

Jeg føler plutselig lyst til å stikke innom bergen for å se etter Rokkor-optikk. Rokkor 55/1.2 er en drøm..

 

Å nei da. Jeg reiser gjerne til verdens ende, kun bevæpnet med 28mm på cropkamera.

Eventuelt, dra med deg noe filmbasert med 28, 50 og 100. Det er ganske finfine brennvidder.

 

I dag har vært en eneste stor opptur. Sov til klokken 10, tur til byen, spiste pasta til lunch, slappet av hjemme. Så portrettintervju med en tidligere europamester i foto, og føler jeg har fått et par gode bilder av ham også. Fyren er dessuten meget hyggelig. Og til slutt kjøpte jeg en rull Ilford HP5 fra ham og koste meg med OM-2 og 50/1.8 på veien hjem.

 

Kan det bli bedre? Nei!

Lenke til kommentar
Går det ann for noen å lage en liten artikkel på forsiden om alle de forskjellige fototreffene som planlegges?

Det er jo planlagt ett i Trondheim, Bergen og fototreff nr 2 i Stavanger.

 

Edit: Og sikkert flere som jeg ikke kommer på nå.

 

Gjerne for meg, men da må noen ta ansvar for å sende meg utfyllende informasjon - og gjerne noen bilder fra tidligere treff også, om mulig.

 

 

Orker ikke å skrive artikkel, men om noen gjør det så feel free to use mine pics fra sist treff; Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...