Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg tar det gjerne et par uker også, bare send ved noen Nikkorer i samme slengen.

Bare sende D3'en for sammenligning samtidig? Sammen med AF-S 14-24mm f/2.8, AF-S 17-35mm f/2.8, AF-S 24-70mm f/2.8, AF-S 70-200mm f/2.8 VR II, AF-S 60mm f/2.8 micro, AF-S 105mm f/2.8 VR II micro, PC-E 24mm f/3.5 micro, AF-D 35mm f/2, AF-D 50mm f/1.4, AF-S 50mm f/1.4, AF-D 85mm f/1.4, AF-D 105mm f/2 DC, AF-D 135mm f/2 DC, AF-D 180mm f/2.8 og.... (skummelt, jeg husker ikke alle objektivene mine; vet jeg har et par til).

 

Edit:

Selvsagt: AIS 50mm f/1.2 og AF 35-70mm f/3.5-4.5 (tror jeg).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar det gjerne et par uker også, bare send ved noen Nikkorer i samme slengen.

Bare sende D3'en for sammenligning samtidig? Sammen med AF-S 14-24mm f/2.8, AF-S 17-35mm f/2.8, AF-S 24-70mm f/2.8, AF-S 70-200mm f/2.8 VR II, AF-S 60mm f/2.8 micro, AF-S 105mm f/2.8 VR II micro, PC-E 24mm f/3.5 micro, AF-D 35mm f/2, AF-D 50mm f/1.4, AF-S 50mm f/1.4, AF-D 85mm f/1.4, AF-D 105mm f/2 DC, AF-D 135mm f/2 DC, AF-D 180mm f/2.8 og.... (skummelt, jeg husker ikke alle objektivene mine; vet jeg har et par til).

Kor e bildene?

Lenke til kommentar

Blir nok som vanlig "murring" på hjemmefronten, jeg forteller aldri om slike ting før jeg "tilfeldigvis" kommer inn døra med nytt DSLR under armen ;) Samme hver gang, så begynner å bli vant med det :D

Lat som ingenting, si at du har hatt den lenge hvis spørsmålet skulle komme opp :thumbup:

 

(Gratulerer, forresten!)

 

Nøyaktig hva jeg har lært meg å gjøre...

Lenke til kommentar

Blir nok som vanlig "murring" på hjemmefronten, jeg forteller aldri om slike ting før jeg "tilfeldigvis" kommer inn døra med nytt DSLR under armen ;) Samme hver gang, så begynner å bli vant med det :D

Lat som ingenting, si at du har hatt den lenge hvis spørsmålet skulle komme opp :thumbup:

 

(Gratulerer, forresten!)

 

Nøyaktig hva jeg har lært meg å gjøre...

Er bare den normale obligatoriske sytinga, varer bare 2 timer :)

 

Edit:

Samboeren min har jobbet i fotobutikk; så utstyret er ikke helt ukjent. Hun kan ta bilder også, men hater DSLR; så hun som bruker F100'en min absolutt mest.

 

Edit2:

Jeg klarer nok snike inn objektiv i hus uoppdaget, men kamerahus er ikke like lett :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve ås lette en 15GB stor fil, så står det at jeg må ha tillatelse for å slette?!

 

Jeg har ved flere innstalleringer av program fått problemer med at jeg tydeligvis ikke er Administrator... Jeg har bare èn bruker, som er admin, men funker ikke...

Dette er fordi et program/prosess har låst filen. Merket meg at f.eks Adobe Photoshop CS5 er glad i å holde på filene en stund etter at jeg har lukker programmet.

Lenke til kommentar

Ja, nå sitter jeg ved sjøen (Gaulosen/Øysand for de som er kjent i Trondheim) og nettopp startet en shoot som jeg antar kommer til å ta 1-2 timer, kommer ann på hvor lenge jeg gidder. Intervall på 3 sek, så er jeg sikret om jeg vil kjøre litt slowmotion, men tror at bildene vil bli ganske mørke nå når sola akkurat er i ferd med å gå ned, så godt mulig jeg må stoppe shooten å se ann. Skulle hatt et kamera til så jeg får til å følge med på lyset.

 

Btw, der gikk sola akkurat ned bak fjellene.

 

Jeg skal prøve ås lette en 15GB stor fil, så står det at jeg må ha tillatelse for å slette?!

 

Jeg har ved flere innstalleringer av program fått problemer med at jeg tydeligvis ikke er Administrator... Jeg har bare èn bruker, som er admin, men funker ikke...

Dette er fordi et program/prosess har låst filen. Merket meg at f.eks Adobe Photoshop CS5 er glad i å holde på filene en stund etter at jeg har lukker programmet.

Det er ca 10 timer siden jeg lukket programmet filen var i =D

Lenke til kommentar

Ja, nå sitter jeg ved sjøen (Gaulosen/Øysand for de som er kjent i Trondheim) og nettopp startet en shoot som jeg antar kommer til å ta 1-2 timer, kommer ann på hvor lenge jeg gidder. Intervall på 3 sek, så er jeg sikret om jeg vil kjøre litt slowmotion, men tror at bildene vil bli ganske mørke nå når sola akkurat er i ferd med å gå ned, så godt mulig jeg må stoppe shooten å se ann. Skulle hatt et kamera til så jeg får til å følge med på lyset.

Det man har lysmåler til ;) Sekonic 758 anbefales på det varmeste.

 

Jeg skal prøve ås lette en 15GB stor fil, så står det at jeg må ha tillatelse for å slette?!

 

Jeg har ved flere innstalleringer av program fått problemer med at jeg tydeligvis ikke er Administrator... Jeg har bare èn bruker, som er admin, men funker ikke...

Dette er fordi et program/prosess har låst filen. Merket meg at f.eks Adobe Photoshop CS5 er glad i å holde på filene en stund etter at jeg har lukker programmet.

Det er ca 10 timer siden jeg lukket programmet filen var i =D

Selv om du har lukket programmet, så kan en prosess som ikke er lukket fortsatt ha stream åpen til filen. For min del så ordner dette seg etter en stund (kan ta 10-20 min). En restart av maskinen ordner det garantert.

 

Edit:

La ikke merke til "timer", men da er det en prosess som holder filen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja, nå sitter jeg ved sjøen (Gaulosen/Øysand for de som er kjent i Trondheim) og nettopp startet en shoot som jeg antar kommer til å ta 1-2 timer, kommer ann på hvor lenge jeg gidder. Intervall på 3 sek, så er jeg sikret om jeg vil kjøre litt slowmotion, men tror at bildene vil bli ganske mørke nå når sola akkurat er i ferd med å gå ned, så godt mulig jeg må stoppe shooten å se ann. Skulle hatt et kamera til så jeg får til å følge med på lyset.

 

Btw, der gikk sola akkurat ned bak fjellene.

 

Jeg skal prøve ås lette en 15GB stor fil, så står det at jeg må ha tillatelse for å slette?!

 

Jeg har ved flere innstalleringer av program fått problemer med at jeg tydeligvis ikke er Administrator... Jeg har bare èn bruker, som er admin, men funker ikke...

Dette er fordi et program/prosess har låst filen. Merket meg at f.eks Adobe Photoshop CS5 er glad i å holde på filene en stund etter at jeg har lukker programmet.

Det er ca 10 timer siden jeg lukket programmet filen var i =D

http://www.youtube.com/watch?v=QpmLrz_lSuE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...