Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Altså, denne FTP-kontrakten eg fant: Den kan eg fiksa og rota med så mykje eg vil, sant? Må eg isåfall ta vekk "FTP"-overskrifta?

TFP mener du vel? ;)

 

Du kan rote så mye du vil med den selvsagt; men de standardutgavene som ligger på nett er ofte et godt utgangspunkt; jeg for min del har lagt til en del elementer og fjernet andre elementer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble gjenkjent som akamist selv om jeg ikke har skaffet meg grønn teip enda. Adrian som er her på forumet under uvisst nick kjente meg igjen under frokosten i morges på fhs.

 

Hvis avataren din er ett selvportrett skulle jeg jaggu klart å kjenne deg igjen med grønn tape foran øynene :D

 

Det har vel vært et bilde eller to av sn0dig som har blitt lagt ut her på forumet.

Lenke til kommentar

...

Tar du bilder av ukjente folk du ikke kjenner og kan stole på er det veldig greit med en kontrakt som kort forsikrer modellen om at du ikke legger ut bildene på sider som kan skade modellen omdømme, hverken i rasistisk eller seksuell retning.

 

Du sikrer deg også samtidig (Ut ifra hva du skriver i kontrakten) at hun/han blir trygg på deg og tørr å gi mer av seg selv under shooten, da jeg bruker å la modellen få godkjenne alle bilder før de publiseres, og dette står i kontrakten.

 

Har man kontrakt sikrer man seg mot idiotiske "USA-søksmål" om denne personen senere i livet mister en jobb på grunn av bilder hun muntlig godtok ved shooten og velger å saksøke deg for å publisere bilder "som ikke skulle publiseres".

Bruker også skriftlig kontrakt, mye enklere for alle parter. Pleier forøvrig også skrive kontrakt med venner og kjente om jeg har planer om å publisere bilder tatt av dem (ref: venner i dag, trenger ikke være venner neste uke/måned/år). Flertallet av modellene er av en mystisk grunn lite interessert i kontrakt (også de som jobber innenfor modellbyrå). Men jeg orker ikke noe bråk i ettertid, så vil ha signerte kontrakter alltid.

 

Modeller som jobber i seriøse byråer har ikke lov til å signere noen form for kontrakter uten at kontrakten er sett over av byrået. Gjør de det bryter de sannsynligvis sin egen kontrakt ;)

Lenke til kommentar

Modeller som jobber i seriøse byråer har ikke lov til å signere noen form for kontrakter uten at kontrakten er sett over av byrået. Gjør de det bryter de sannsynligvis sin egen kontrakt ;)

Vet, kontrakten har blitt sjekket av dem; men blir litt forundret over likegyldigheten til selve signeringen av enkelte modeller.

 

Edit:

Skal legges til at noen er ekstremt nøye på å få den i god tid; få byrå til å se over den og alt er signert før oppmøtte. Så skal ikke skjære alle over en kam; muligens det er forskjell på seriøsiteten til de forskjellige byråene også som nevnt.

 

Edit2:

Bare en liten tanke, om modell bryter egen kontrakt med byrå er forøvrig revnende likegyldig for min del; så lenge jeg har alt på det rene. Jeg er ikke part i kontrakt mellom modell og byrå.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Modeller som jobber i seriøse byråer har ikke lov til å signere noen form for kontrakter uten at kontrakten er sett over av byrået. Gjør de det bryter de sannsynligvis sin egen kontrakt ;)

Vet, kontrakten har blitt sjekket av dem; men blir litt forundret over likegyldigheten til selve signeringen av enkelte modeller.

 

Edit:

Skal legges til at noen er ekstremt nøye på å få den i god tid; få byrå til å se over den og alt er signert før oppmøtte. Så skal ikke skjære alle over en kam; muligens det er forskjell på seriøsiteten til de forskjellige byråene også som nevnt.

 

Edit2:

Bare en liten tanke, om modell bryter egen kontrakt med byrå er forøvrig revnende likegyldig for min del; så lenge jeg har alt på det rene. Jeg er ikke part i kontrakt mellom modell og byrå.

 

Eneste grunnen til at det skal være viktig for deg er at det er byråene som gir deg modeller, og om de ikke liker deg......

 

Jeg bruker ikke kontrakter i slike tilfeller. Ofte er de type 16 - 17 år også, så da blir det enda mere stress(som sjeldent er verdt det).

 

Bruker kontrakt om det er endel nakenhet, though.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at det skal være viktig for deg er at det er byråene som gir deg modeller, og om de ikke liker deg......

Godt poeng, forøvrig aldri hatt noen problem på den fronten.

 

Jeg bruker ikke kontrakter i slike tilfeller. Ofte er de type 16 - 17 år også, så da blir det enda mere stress(som sjeldent er verdt det).

Bruker _alltid_ kontrakt, om de nyrekruterte og unge så skal uten tvil en av foreldrene også signere, ellers kan det bli trøbbel ;) For de under 18 gjennomfører jeg ikke shoot uten signatur fra en av foreldrene

 

Bruker kontrakt om det er endel nakenhet, though.

Nakenhet presiseres spesifikt i kontrakt for min del, og gjennomføres aldri for de under 18 (uansett hva de måtte mene selv). Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jupp, meinte TFP. Jaok, det høyres bra ut.

 

1.Mekka kontrakt

2. Skaffa modellar

3. Bygga portefølje

4.?????

5. Profit

Dessverre henger ofte punkt 3 og 2 sammen (i den rekkefølgen). Men å starte med venner og kjente er et bra utgangspunkt.

Ja, det som er planen. Laga ein liten portefølje med venner og kjente, også jobba meg vidare ved hjelp av denne. :)

Endret av Eksistensiel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...