Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel det at han får trehjulssykkelen til å se gigantisk ut i forhold til huset bak. Jeg syns også bildet egentlig er litt kult, men på ingen måte et bilde som sprenger noen grenser.

 

Vi har sett dette før.

 

EDIT : for dere som ikke gidder å lete, så snakker vi om dette bildet her:

poi%20eggleston.jpg

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Kommer jo ann på hvilke bilder det er... Jeg tar aldri betalt for oppdrag fra kjente og da er det muntlig avtalt at jeg får bruke alle bildene som blir tatt, om ikke annet blir avtalt. På generelt grunnlag bruker jeg å sende JPG-filer til modellene som velger ut hvor de syns de ser bra ut, og jobber ut ifra det. Sjeldent de ombestemmer seg om bildet blir så bra at jeg vil bruke det på min side, dog har hendt en gang at hun plutselig endra mening, så uten å gjøre noen sak ut av det tok jeg bort bildene fra nettet, og de kommer aldri ut.

 

Tar du bilder av ukjente folk du ikke kjenner og kan stole på er det veldig greit med en kontrakt som kort forsikrer modellen om at du ikke legger ut bildene på sider som kan skade modellen omdømme, hverken i rasistisk eller seksuell retning.

 

Du sikrer deg også samtidig (Ut ifra hva du skriver i kontrakten) at hun/han blir trygg på deg og tørr å gi mer av seg selv under shooten, da jeg bruker å la modellen få godkjenne alle bilder før de publiseres, og dette står i kontrakten.

 

Har man kontrakt sikrer man seg mot idiotiske "USA-søksmål" om denne personen senere i livet mister en jobb på grunn av bilder hun muntlig godtok ved shooten og velger å saksøke deg for å publisere bilder "som ikke skulle publiseres".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det nok å skriva ned nokre få ord om korleis eg kjem til/kan bruka dei, og kva ho/han har rett til, uten at det er altfor utbrodert og juridisk? Også køyra dialog på kva bilete som blir publisert og ikkje. Tenker helst på ukjente folk, då det er greit å ha noko å lena seg på - både for meg og dei.

Lenke til kommentar

Er det nok å skriva ned nokre få ord om korleis eg kjem til/kan bruka dei, og kva ho/han har rett til, uten at det er altfor utbrodert og juridisk? Også køyra dialog på kva bilete som blir publisert og ikkje. Tenker helst på ukjente folk, då det er greit å ha noko å lena seg på - både for meg og dei.

 

Søk opp noen TFP-kontrakter så ser du hva det går i.

 

Har kun papirutgaver her hjemme, den digitale er på jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Tar du bilder av ukjente folk du ikke kjenner og kan stole på er det veldig greit med en kontrakt som kort forsikrer modellen om at du ikke legger ut bildene på sider som kan skade modellen omdømme, hverken i rasistisk eller seksuell retning.

 

Du sikrer deg også samtidig (Ut ifra hva du skriver i kontrakten) at hun/han blir trygg på deg og tørr å gi mer av seg selv under shooten, da jeg bruker å la modellen få godkjenne alle bilder før de publiseres, og dette står i kontrakten.

 

Har man kontrakt sikrer man seg mot idiotiske "USA-søksmål" om denne personen senere i livet mister en jobb på grunn av bilder hun muntlig godtok ved shooten og velger å saksøke deg for å publisere bilder "som ikke skulle publiseres".

Bruker også skriftlig kontrakt, mye enklere for alle parter. Pleier forøvrig også skrive kontrakt med venner og kjente om jeg har planer om å publisere bilder tatt av dem (ref: venner i dag, trenger ikke være venner neste uke/måned/år). Flertallet av modellene er av en mystisk grunn lite interessert i kontrakt (også de som jobber innenfor modellbyrå). Men jeg orker ikke noe bråk i ettertid, så vil ha signerte kontrakter alltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Canon har utviklet en 120 MPX sensor.

Det er fanken meg på tide. 18MP er for pingler.

 

Kanskje det er et salgstriks? :p

Rått parti, kaller jeg det. Direkte ufint. Oppussingslån på huset kan kanskje være en ide.

 

Egglestonbildet er IMHO helt konge.

Eggleston er generellt sett rå. Masse inspirasjon i bildene hans, og måten han jobber på.

Lenke til kommentar

Fant ein TFP-kontrakt som virka veldig grei. Då er det berre til å fylla den ut, sant?

`

Meget lurt TGB, skal gjera det. Med tanke på gamle vennskap freiste det lite å hamna i ei knipa der.

 

Har tenkt å bygga meg ein liten portefølje no, fyrst av venner, slik at eg har noko å visa til folk eg ikkje kjenne. Greit å begynna med nokon som eg er sikre på, og at dei er sikre på meg. Må læra meg meir om lyssetting og. Glede meg.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg ble gjenkjent som akamist selv om jeg ikke har skaffet meg grønn teip enda. Adrian som er her på forumet under uvisst nick kjente meg igjen under frokosten i morges på fhs.

 

Hvis avataren din er ett selvportrett skulle jeg jaggu klart å kjenne deg igjen med grønn tape foran øynene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...