Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har tenkt litt, og funne ut at draumen er FF med 35mm, 50mm og 85mm i tilleg til ein normalzoom. Må berre skaffa meg ein 24mm, for å gjennomføra oppsettet på crop.

 

Jeg syns du mangler noe i teleenden. Mennesker har en tendens til å bli penere og penere jo høyere brennvidde pga komprimeringen du får.

 

Nå er riktignok ikke Nikkor AF-S 200mm f/2 VR gratis, men det finnes kanskje billigere alternativer. (feks 70-200-zoomen versjon 1 kan fåes brukt til rundt 10 lapper).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon har utviklet en 120 MPX sensor.

 

 

Canon have developed a new 120 megapixel CMOS sensor that can shoot at 9.5fps and record Full HD movies. Nearly 7.5 times larger and offering a 2.4-fold improvement in resolution when compared with Canon’s highest-resolution commercial CMOS sensor of the same size, the 120 megapixel APS-H-size sensor has 13,280 x 9,184 pixels. The imaging area of the newly developed sensor measures approx. 29.2 x 20.2 mm. No word yet on exactly what Canon intend to use the new sensor for…

 

Fra pressemeldingen :

 

 

Canon Press Release

 

Canon successfully develops world’s first APS-H-size CMOS image sensor to realize record-high resolution of 120 megapixels

 

Canon’s newly developed CMOS sensor, featuring approx. 120 megapixels

 

TOKYO, August 24, 2010—Canon Inc. announced today that it has successfully developed an APS-H-size*1 CMOS image sensor that delivers an image resolution of approximately 120 megapixels (13,280 x 9,184 pixels), the world’s highest level*2 of resolution for its size.

 

Compared with Canon’s highest-resolution commercial CMOS sensor of the same size, comprising approximately 16.1 million pixels, the newly developed sensor features a pixel count that, at approximately 120 million pixels, is nearly 7.5 times larger and offers a 2.4-fold improvement in resolution.*3

 

With CMOS sensors, while high-speed readout for high pixel counts is achieved through parallel processing, an increase in parallel-processing signal counts can result in such problems as signal delays and minor deviations in timing. By modifying the method employed to control the readout circuit timing, Canon successfully achieved the high-speed readout of sensor signals. As a result, the new CMOS sensor makes possible a maximum output speed of approximately 9.5 frames per second, supporting the continuous shooting of ultra-high-resolution images.

 

Canon’s newly developed CMOS sensor also incorporates a Full HD (1,920 x 1,080 pixels) video output capability. The sensor can output Full HD video from any approximately one-sixtieth-sized section of its total surface area.

 

Images captured with Canon’s newly developed approximately 120-megapixel CMOS image sensor, even when cropped or digitally magnified, maintain higher levels of definition and clarity than ever before. Additionally, the sensor enables image confirmation across a wide image area, with Full HD video viewing of a select portion of the overall frame.

 

Through the further development of CMOS image sensors, Canon will break new ground in the world of image expression, targeting new still images that largely surpass those made possible with film, and video movies that capitalize on the unique merits of SLR cameras, namely their high mobility and the expressive power offered through interchangeable lenses.

 

*1 The imaging area of the newly developed sensor measures approx. 29.2 x 20.2 mm.

*2 As of August 20, 2010. Based on a Canon study.

*3 Canon’s highest-resolution commercial CMOS sensor, employed in the company’s EOS-1Ds Mark III and EOS 5D Mark II digital SLR cameras, is equivalent to the full-frame size of the 35 mm film format and incorporates approximately 21.1 million pixels. In 2007, the company successfully developed an APS-H-size sensor with approximately 50 million pixels.

 

 

 

Link

Endret av johome
Lenke til kommentar

Da er jeg endelig eier av Profoto. :)

Hvilken da? Link?

 

grattis forresten :)

Takk! Det ble i første omgang;

 

Profoto D1 Air 500

Profoto BatPac

Profoto Softbox 3´octa

Profoto Air Remote

 

 

 

Da er jeg endelig eier av Profoto. :)

Gratulerer! Det blir i alle fall da et studio med fotograf som har et kamera som tar bra bilder! :)

Hehe takk for det :)

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Blir bra. :)

Ja, gleder meg veldig til å ta i bruk BatPac.

Utrolig at den klarer å presse ut 600 blink på 500 Ws.

BatPac virker ekstremt lovende. 12kg på ryggen, blir jo litt tyngde da :) Men billig måte å få brukt Profoto D1 ute i det fri; litt kjipt med kun studio.

Lenke til kommentar

Åh - så det var en uhøflig link, som ikke en gang løste problemet. Så bra.

Jeg har ikke sagt at den løste problemet, men hvis han faktisk forventer å få en løsning på problemet sitt, så er nok dette feil tråd å poste i.

 

Problemet løste seg fint for meg etter de to tre rådene som raskt dukket opp her i tråden. Så i mitt hode så fungerte det å spør her. Det hadde du sikkert sett hvis du leste et par innlegg under mitt.

Lenke til kommentar

Sendte kameraet mitt inn for fokuskalibrering for noen uker siden. Det viser seg at kameraet har blitt lagt på feil hylle i butikken, slik at det ikke er sendt til verkstedet enda.

 

Butikken beklaget feilen, og tilbød å sende meg en D700 ASAP slik at jeg får fotografert i helga, men jeg kjenner allerede på at det blir tungt å levere den tilbake...

 

Kanskje det er et salgstriks? :p

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Sendte kameraet mitt inn for fokuskalibrering for noen uker siden. Det viser seg at kameraet har blitt lagt på feil hylle i butikken, slik at det ikke er sendt til verkstedet enda.

 

Butikken beklaget feilen, og tilbød å sende meg en D700 ASAP slik at jeg får fotografert i helga, men jeg kjenner allerede på at det blir tungt å levere den tilbake...

 

Kanskje det er et salgstriks? :p

 

Francis

Tror nok heller de bare prøver å være hyggelige for å ha rotet det til; at det blir vanskelig å levere tilbake igjen er helt garantert ;)

Lenke til kommentar

Har tenkt litt, og funne ut at draumen er FF med 35mm, 50mm og 85mm i tilleg til ein normalzoom. Må berre skaffa meg ein 24mm, for å gjennomføra oppsettet på crop.

 

Jeg syns du mangler noe i teleenden. Mennesker har en tendens til å bli penere og penere jo høyere brennvidde pga komprimeringen du får.

 

Nå er riktignok ikke Nikkor AF-S 200mm f/2 VR gratis, men det finnes kanskje billigere alternativer. (feks 70-200-zoomen versjon 1 kan fåes brukt til rundt 10 lapper).

Ser den, men satse nok litt meir på miljøbilete, og ikkje berre headshots. Skal vurdera det, men som fattig hybelbuar har eg ikkje råd til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...