Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

..

D3s er faktisk 1 stopp bedre på støy allerede på ISO1600. Støynivå på D3s@ISO1600 = D3@ISO800. ISO12800 på D3s er rimelig nært ISO3200 på D3. Har prøvd og blitt overbevist.

 

Jeg fikk testa D3s med 85mm f/1.4 et par timer, og ble mer enn overbevist om at det er dette huset jeg skal ha meg. Ikke det at objektivet var så dårlig heller da..

D3 er vanvittig bra på høy ISO, at de faktisk orket å pushe ut en ny sensor som var enda bedre selv om ingen av konkurrentene var i nærheten ser jeg på som et pluss. Må si at jeg er ekstremt fornøyd med D3; men siden jeg har behov for kamerahus nummer 2 (solgt alle andre), så ser jeg på dette som en god unnskyldning for å kjøpe D3s :)

 

D3x har også blitt vurdert, men fungerer ikke for mitt behov; hadde jeg badet i penger hadde jeg kjøpt D3x også for studio og landskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TGB: Jobber du som fotograf til daglig?

Er selvstendig næringsdrivende, men lever inntil videre ikke av foto; har "dag-jobb" utenom :)

 

Edit:

Hadde foto vært min hovedinntekstskilde hadde jeg ikke nølt med å investere i D3x for lenge siden. Har litt bremseklosser relatert utstyr; kjøper kun når behovet er gjeldende. Har et reellt behov for høy ISO kamera for 24-70 og 70-200, for å slippe å switche objektiv; har svettet litt med en del oppdrag grunnet mangel av kamerahus nummer 2 i dårlig belysning.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har du en nettside man kan besøke, Pm evt. om du ikke vil poste det rundt her inne?

Ble tatt ned for et par år siden, har vært et evig prosjekt å få den opp igjen; men har heller ikke hatt behov. Nettverk har vist seg å være langt mer effektivt enn webside for å få oppdrag. Nettside prosjektet er ikke lagt på hylla, men har noen ideer og planer som skal gjennomføres - som blir gjort når jeg har tid.

Lenke til kommentar

virker som du prøver å legge inn PRESETS istedenfor, google: how to install presets inn lightroom 3

 

Kjempe,skulle gjerne gitt deg en klem til Lørdagen,men tror du ikke dukker opp da :)

 

Det er det med og lese korrekt da,huet mitt skulle absolutt legge til en plugins.

 

En kjapp test.

 

"roundup"

post-151946-1282599408,2293_thumb.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jævlig kult å redigere i vei for halveis uti dritten finne ut at skjermkalibreringa (Som burde vært konstant) har skrudd seg av (Ikke spør, at jeg bruker to skjermer gjør at dritten må skrues på manuelt titt og altfor ofte)

 

Helvettes DataColor Spyderpikk!

 

Har du en nettside man kan besøke, Pm evt. om du ikke vil poste det rundt her inne?

Ble tatt ned for et par år siden, har vært et evig prosjekt å få den opp igjen; men har heller ikke hatt behov. Nettverk har vist seg å være langt mer effektivt enn webside for å få oppdrag. Nettside prosjektet er ikke lagt på hylla, men har noen ideer og planer som skal gjennomføres - som blir gjort når jeg har tid.

 

Har du portefølje på nettet da?

Lenke til kommentar

Har i kveld vært ute å fotografert litt.

 

Spørsmålet er om det funker for dere? Jeg er blitt rimelig blind etter å sett på verdens beste fotografi i denne genren at ingenting er bra nok lenger.

 

Skjermen bør være kalibrert, for høylysene ligger rimelig tett opp til utbrent, men det ser helt jævlig ut om den ikke er kalibrert, stor forskjell på mine to skjermer.

 

Nikon D700

Nikon 16-35/4 VR

Cokin 10-Stop ND

Cokin 3-Stop Soft GND

ISO 200

f/5.6

1/litt ymse

 

post-93156-1282601927,6828_thumb.jpg

 

(Kommentarer ang. rammen ser jeg helst holdes utenfor, da enkelte er fast bestemt på at digitale rammer ikke passer uansett, og der er jeg uenig. For de som liker rammer, så tar jeg gjerne imot tips til ramme-endringer.)

Lenke til kommentar

Ikke når jeg ikke vte end ritt fra før :p

 

Så ikke så ille ut det der, likte dette ganske godt: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs072.ash2/36938_113962545319602_100001175711403_92343_2657843_n.jpg litt synd med høylysene til venstre, men man kan ikke alltid kontrollere alt.

 

Har du brukt fargefilter på blitsene btw, ser ut som skyene er litt kalde, så kanskje varm blits har rocket til hvitbalansen?

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Ikke når jeg ikke vte end ritt fra før :p

 

Så ikke så ille ut det der, likte dette ganske godt: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs072.ash2/36938_113962545319602_100001175711403_92343_2657843_n.jpg litt synd med høylysene til venstre, men man kan ikke alltid kontrollere alt.

 

Har du brukt fargefilter på blitsene btw, ser ut som skyene er litt kalde, så kanskje varm blits har rocket til hvitbalansen?

Har mer sans for den andre utgaven av samme bilde.

 

Edit:

Fargebalansen er valgt slik med vilje, siden jeg ikke hadde mer juice i blitsene måtte jeg bare ofre skyene på venstre kant.

 

Edit2:

Skulle hatt Profoto D1 1000 (Air) der, så hadde livet vært så utrolig mye enklere :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Olympus ZD 14-54 MK I, 2500 kr (brukt), go for it?

 

Stand står opplyst som bra, usikker hvor gammelt objektivet er, er dette en kurant pris?

 

Aller helst, hvis jeg hadde hatt masse penger, ville 12-60 vært 1. valget, men den er det ikke mange som vil kvitte seg med hvis de har den, så 14-54 er nok det greieste alternativet for min del..

 

Hmm, noen som har den WTD-stripen hvor man ser anden med utstyret sitt når han A: Tar bilder for en avis, et blad og til sist av ungene sine? Hvor på det siste bildet har han mest utstyr...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...