Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har ikke sjekka, men man har jo mindre å jobbe med, og må ta til takke med det "nest beste". Slik jeg gjør det, har jeg best mulig forutsetning for å få nøyaktig slik jeg vil.

Jeg ser den;: men det er de gangen at man har lite plass igjen på minnekorten og må ofre noe.

 

Og det er verdt å sjekke. For alt du vet, så kan det hende du får bedre resultat med færre filer.

 

Jeg har 3stk 8GB, 2stk 4GB, 2stk 2GB, og på turer har jeg alltid med mulighet for mellomlagring, på grunn av sikkerhet, jeg tenker ALDRI på plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: prøver og legge inn noen pluggins i LR3.

 

Det er disse jeg prøver og legge inn,bruker Winrar til og pakke ut filene.Legger de filene i en egen mappe og åpner LR3,går til "pluggin manager" og henter fram filene,men får da beskjed om at de filene ikke fungerer.Har LR3 og mappen på forskjellige HD men det skulle vel ikke ha noe og si,burde jeg lage en mappe i Adobe/LR3 til disse.

Har også fulgt denne oppskriften,men gjør sikkert noe galt.

 

Edit,ser at det står lrtemplate på filene i stede for lrpluggin.

 

 

post-151946-1282591600,6177_thumb.jpg

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Elkjøp har D3s til ca 34.000,-, og det er ikke langt unna JR-butikken i New York (som skulle ha rundt ~30.000 NOK). I og med at D3s er ~1,5 stopp bedre på ISO enn D3/700 så er jeg rimelig fristet jeg også :) (Får riktignok ikke så bra backuphus som deg :p)

El-kjøp hadde til denne prisen, forøvrig ekstremt bra pris. De har nå justert opp til 38.000.

 

D3s er faktisk 1 stopp bedre på støy allerede på ISO1600. Støynivå på D3s@ISO1600 = D3@ISO800. ISO12800 på D3s er rimelig nært ISO3200 på D3. Har prøvd og blitt overbevist.

 

Edit:

Hørte forøvrig noen rykter om at el-kjøp solgte D3s til 34.000 med tap (dvs, under kostpris ink. mva).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg har 3stk 8GB, 2stk 4GB, 2stk 2GB, og på turer har jeg alltid med mulighet for mellomlagring, på grunn av sikkerhet, jeg tenker ALDRI på plass.

Slipper heldigvis å bekymre meg for defekte minnekort (som skjer 1 gang hvert 2-3 år). Raid1 implementasjonen til D3 gjør livet mye tryggere; spesielt for kritiske shoots. Overlever heller kosten med dobbelt opp av alle minnekort.

 

Edit:

Når et CF av parene ryker, så kaster jeg begge når shoot er over.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

:hmm: prøver og legge inn noen pluggins i LR3.

 

Det er disse jeg prøver og legge inn,bruker Winrar til og pakke ut filene.Legger de filene i en egen mappe og åpner LR3,går til "pluggin manager" og henter fram filene,men får da beskjed om at de filene ikke fungerer.Har LR3 og mappen på forskjellige HD men det skulle vel ikke ha noe og si,burde jeg lage en mappe i Adobe/LR3 til disse.

Har også fulgt denne oppskriften,men gjør sikkert noe galt.

 

Edit,ser at det står lrtemplate på filene i stede for lrpluggin.

 

 

post-151946-1282591600,6177_thumb.jpg

 

 

virker som du prøver å legge inn PRESETS istedenfor, google: how to install presets inn lightroom 3

Lenke til kommentar
..

D3s er faktisk 1 stopp bedre på støy allerede på ISO1600. Støynivå på D3s@ISO1600 = D3@ISO800. ISO12800 på D3s er rimelig nært ISO3200 på D3. Har prøvd og blitt overbevist.

 

Jeg fikk testa D3s med 85mm f/1.4 et par timer, og ble mer enn overbevist om at det er dette huset jeg skal ha meg. Ikke det at objektivet var så dårlig heller da..

Lenke til kommentar

Jeg har 3stk 8GB, 2stk 4GB, 2stk 2GB, og på turer har jeg alltid med mulighet for mellomlagring, på grunn av sikkerhet, jeg tenker ALDRI på plass.

Slipper heldigvis å bekymre meg for defekte minnekort (som skjer 1 gang hvert 2-3 år). Raid1 implementasjonen til D3 gjør livet mye tryggere; spesielt for kritiske shoots. Overlever heller kosten med dobbelt opp av alle minnekort.

 

Edit:

Når et CF av parene ryker, så kaster jeg begge når shoot er over.

 

Har aldri opplevd at et CF kort har røket, men tror det har mer med at jeg sjeldent tar bilder...

 

men i kveld var jeg ute og testet den nye vidvinkelen med gråfilter og gradert gråfilter, så blir vel sent før jeg legger meg i natt...

Lenke til kommentar

Gratulerer! Mellomformat er gøy..

 

Jeg betalte 300$ for RB67 Pro, så litt mindre enn det..

 

Ellers: De store og vanskelige valg i livet: Skal man se Terminator 3 eller trippelepisode CSI?? :hmm:

 

F...

Men er ikke det veldig lite for en RB67 med optikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...