Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig med gamle hus her oppe også. Men dem sparte Bugøynes, så der finner man nok noe. Hadde tenkt meg dit i sommer for å fotografere Polarflokk, men så ble det ikke noe av.

 

Wikipedia: Helt øst i Finnmark ble steder som fiskeværene Bugøynes og Hamningberg og de delene av Vardø og Vadsø som ikke ble bombet, bevart. Mens tyskerne sprengte og brente, ble bombingene foretatt av blant annet russiske styrker.

Hamningberg er stilig. Der har jeg vært en gang. Den dagen Kursk sank var jeg der. Dit skal jeg ta en tur. Kanskje alt i høst.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Hva ville Nikon folket valgt av 16-35 f.4 VR og 24-70 f.2.8 ? Er litt for bortskjemt med (for) mye zoom (18-200) men har lyst å gå for en oppgradering av kvaliteten på objektiver og muligens hus.

 

Jeg har begge og må nok uten tvil si 24-70mm selv med mer landskapsbilder bak meg enn portrett og prisen. (Til FX)

 

Litt usikker om det er til DX, da ville jeg muligens gått for 16-35, OM du vurderer en 24-70/tilsvarende før et FX. Ville ikke tatt 16-35 om neste innkjøp er et FX kamera.

Lenke til kommentar

Tror nesten Eksistensiel prøver å hinte om at man burde legge seg her,, :) hehe

Forresten, ingen ting får meg så døsig som et leirbål, "real life" selvfølgelig. Blir helt hypnotisert av flammene, lyden og duften av bjørkebål.

Endret av brk
Lenke til kommentar

hmm, får kanskje en 2000-2300 kr til overs om 1 mnd elns og tenkte da å kjøpe no videre optikk.

Noen forslag? Titter veldig på Canon 35mm 2.0

 

ingen som har forslag/anbefalinger/kommentarer? :p

 

spar dem til en annen gang du er i samme situasjon så du kan kjøpe noe som er brukenes :p

Utdjup.

 

Bruker du crop eller FF? 35mm f/2 er forsåvidt kos på begge, men ikke særlig vid på crop... Har suverent vært det mest brukte objektivet mitt det siste året (siden jeg kjøpte det). :)

Alt til sitt bruk - Kva bilete tar du, Bjørnli?

 

 

jeg tar portretter og bilder av unger hovedsakelig, men jeg vil ha noe videre enn 85mm og 50mm blir litt trangt igjen og 35mm 2.0 virka som en fin prisklasse..

 

Samt jeg kunne tenkt meg noe mer universalt enn 85mm, 85mm blir ofte litt trangt, spesielt på fototreff i gamlebyen i fredrikstad f.eks :p

 

bruker 40d, altså crop-kamera

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Der var endelig Samyang 14/2.8 kommet på lager hos Scandinavian photo. Da bytter jeg ut Sigma 12-24 med denne. Ganske spent på kvaliteten. Rapportene på nett er ganske bra, bortsett fra en heftig barteformet forvrengning som kan være plagsom hvis man har rette linjer i motivet. Men satser på at disse lar seg rette opp i post i de tilellene det er nødvendig.

 

Har vært rimelig fornøyd med Sigmaen, men jeg savner lysstyrke. Nikon sine alternativer er som vanlig gode, men alftor dyre til at jeg kan forsvare dem i forhold til hvor mye de blir brukt.

Lenke til kommentar

Man kan lure litt på hva som egentlig skjer her ...

Kult bilde!

 

Takk igjen for strålende følge på fotomaraton i går, uten deg og Liam er jeg ganske sikker på at jeg ville gitt opp. Jeg har lagt mitt bidrag på expono, fortsatt ubehandlet. Det er flere bilder fra dagen som jeg er mer fornøyd med som bilder i seg selv, eller som ut-av-sekvens svar på oppgaver, men jeg er veldig fornøyd med faktisk å ha levert noe på alle tolv.

 

Ellers er jeg enormt imponert over arrangementet og gjennomføringen, det skal bli veldig artig å se utstillingen med alle bildene fra alle deltakerene. :yes:

Lenke til kommentar

Ellers er jeg enormt imponert over arrangementet og gjennomføringen, det skal bli veldig artig å se utstillingen med alle bildene fra alle deltakerene. :yes:

Jeg helt enig i at det var bra arrangert. Og den utstillingen kommer til å bli veldig spennende. Men den er sannsynligvis mens jeg er i Tyskland.

Lenke til kommentar

Hællæ...

 

One prob: Tror jeg har klart å mista Spyder3Pro Software'n min, finner den ikke iallefall. Hva er enklest? Ta kontakt med selger (JP) å spørre hva de kan gjøre for å hjelpe meg, kontake Datacolour, låne en annen en og brenne CD (Funker serialen på flere PC'er) eller bare ta en real, full lovlig, innkjøp på nettet?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig billigste fisheye for en 5dmkII?

 

Kule bilder tomsi42! :thumbup:

Ble ryddedag (igjen!) på meg selv om jeg er i Oslo og ikke drar med det første. Helt utrolig hvor mye teknisk smånips og ting som jeg hadde med meg fra Stavanger. Har teipet opp kabler til både strøm og usbhub på strategiske steder over IKEA arbeidspulten.

Lenke til kommentar

Hællæ...

 

One prob: Tror jeg har klart å mista Spyder3Pro Software'n min, finner den ikke iallefall. Hva er enklest? Ta kontakt med selger (JP) å spørre hva de kan gjøre for å hjelpe meg, kontake Datacolour, låne en annen en og brenne CD (Funker serialen på flere PC'er) eller bare ta en real, full lovlig, innkjøp på nettet?

 

Last ned seneste utgave fra hjemmesida til produsenten. Du trenger bare seriellnøkkelen for å få det til å fungere. Hvordan det er med flere PCer, er jeg ikke helt sikker på, men jeg har i alle fall brukt programmet på to maskiner samtidig uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...