Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elkjøp og service - likte da jeg uten problemer fikk reparert en Nintendo DS - kjøpt i Norge, reparert i Danmark. Samme kjede i hele Skandinavia.

 

..Eller dere kan kjøpe to stk 5DmkII i steden - den er også på tilbud.. ;)

I mitt virke trenger jeg kamera umiddelbart om et svikter; kan ikke vente 3+ uker. Interfoto er langt hyggeligere på denne fronten (har vært for meg i det minste).

 

5DmkII er et fantastisk kamera når det kommer til bildekvalitet, ikke akkurat noe høy ISO-maskin da, dessuten har jeg dårlig med Canon optikk om dagen, så det alternativet utgår.

Lenke til kommentar

Elkjøp og service - likte da jeg uten problemer fikk reparert en Nintendo DS - kjøpt i Norge, reparert i Danmark. Samme kjede i hele Skandinavia.

 

..Eller dere kan kjøpe to stk 5DmkII i steden - den er også på tilbud.. ;)

I mitt virke trenger jeg kamera umiddelbart om et svikter; kan ikke vente 3+ uker. Interfoto er langt hyggeligere på denne fronten (har vært for meg i det minste).

 

5DmkII er et fantastisk kamera når det kommer til bildekvalitet, ikke akkurat noe høy ISO-maskin da, dessuten har jeg dårlig med Canon optikk om dagen, så det alternativet utgår.

 

Det er fullt forståelig, jeg er på ingen måte en pro men det vi kaller en entusiast. Bortsett fra ett par feilsendte duppeditter er jeg strålende fornøyd med Interfoto.

Lenke til kommentar

5D-tilbudet er særdeles bra. Men er så storfornøyd med 7D at jeg ikke føler for å erstatte det. Ser fremdeles på meg selv som en allroundfotograf og føler fortsatt at cropsensoren kommer meg til gode. Kjøpte jo også nylig 24mm f/1.4L som et slags alternativ til 35mm f/1.4L på 5D (som jeg vet er en killer-combo).

Lenke til kommentar

Det er fullt forståelig, jeg er på ingen måte en pro men det vi kaller en entusiast. Bortsett fra ett par feilsendte duppeditter er jeg strålende fornøyd med Interfoto.

Må si at butikken Interfoto kan rote det til av og til, men ordner alltid opp til slutt. Service-avdelingen (verkstedet) har jeg forøvrig bare lovord å si om - ekstremt dyktige og mer service-orienterte mennesker skal man lete _lenge_ etter.

 

Edit:

Regner meg på ingen måte som pro selv, men en ekstremt engasjert amatør som drar inn litt cash på foto-aktivitetene. Pro kan jeg kalle meg når jeg slutter min "dag-jobb" :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

TGB: 5DmkII ingen høyisomaskin? Whut?

Dessuten - du kan kjøpe to hus, sier jeg jo - da får du kjapp backup! Og som medlem av CPS får du kjapp reparasjon...Og kan du ikke kjøpe converter-ringer til Nikon-glasset ditt, da? ;)

Samme hvor imponerende bildebrikken i 5DmkII er så kan den ikke måle seg på ISO-egenskapene med verken D3s eller D3/D700. For min del holder D3 sine ISO egenskaper akkurat på håret, mens D3s med 1.5-2 stopp bedre ISO egenskaper vil være midt i blinken. Jeg har som krav å kunne produsere trykk-kvalitet med ISO6400 (ref fashion-show osv).

 

Edit:

Jeg har behov for mer enn 1 hus konstant... så dør 1 begynner jeg å svette.

 

Edit2:

3D tracking fokus er også for meg kritisk, kunne ikke fått til det jeg må uten. Kunne selvsagt brukt blits, men da ville bildene mine sett ut som alle andre sine, dvs - hvorfor bruke meg? ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

hmm, får kanskje en 2000-2300 kr til overs om 1 mnd elns og tenkte da å kjøpe no videre optikk.

Noen forslag? Titter veldig på Canon 35mm 2.0

 

ingen som har forslag/anbefalinger/kommentarer? :p

 

spar dem til en annen gang du er i samme situasjon så du kan kjøpe noe som er brukenes :p

Lenke til kommentar

hmm, får kanskje en 2000-2300 kr til overs om 1 mnd elns og tenkte da å kjøpe no videre optikk.

Noen forslag? Titter veldig på Canon 35mm 2.0

 

ingen som har forslag/anbefalinger/kommentarer? :p

 

spar dem til en annen gang du er i samme situasjon så du kan kjøpe noe som er brukenes :p

Utdjup.

 

Bruker du crop eller FF? 35mm f/2 er forsåvidt kos på begge, men ikke særlig vid på crop... Har suverent vært det mest brukte objektivet mitt det siste året (siden jeg kjøpte det). :)

Alt til sitt bruk - Kva bilete tar du, Bjørnli?

Lenke til kommentar

TGB: 5DmkII ingen høyisomaskin? Whut?

Dessuten - du kan kjøpe to hus, sier jeg jo - da får du kjapp backup! Og som medlem av CPS får du kjapp reparasjon...Og kan du ikke kjøpe converter-ringer til Nikon-glasset ditt, da? ;)

Jeg har som krav å kunne produsere trykk-kvalitet med ISO6400 (ref fashion-show osv).

 

Hva hadde du som krav for 3 år siden, og hva har du som krav om 3 år?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Er rimelig nok å kunne ha ISO6400 i trykkvalitet som krav så lenge teknologien (og utstyret fra enkelte produsenter) tillater det. Jeg kommer til å ha ganske andre krav til datamaskinene mine om fem år enn jeg har nå, men det hindrer meg ikke i å ville ha noe som er godt gitt dagens teknologi ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...