Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg klar for å teste ut tilt/shift-verdenen! Jeg har lenge hatt lyst til å prøve, men har blitt holdt tilbake av de astronomiske summene Nikon krever for slike objektiver. Men nå har jeg skaffet meg en Arsat 55mm PCS (med shift), som monteres på kamera ved hjelp av en Pentacon 6 til Nikon F adapter med innebygget tilt. Det fine med denne løsningen er at jeg kan tilte og shifte i hvilken som helst vinkel uavhengig av hverandre, tilsvarende Hartblei sin Super Rotator (dette kan man ikke med Nikon sine orginale).

 

Ingen gratis løsning dette heller, men i hvert fall langt billigere enn andre alternativer med tilsvarende kvalitet.

Lenke til kommentar

Der fikk du stjerne fra meg Eksistensiel. Beatles er det viktigste som har skjedd musikken noensinne. Har du alle platene til Beatles, har du det du trenger for å overleve musikkmessig. Alt annet er overflødig.

 

Og skal man gå til anskaffelse av Beatles-platene i dag (så er det jammen meg på tide), så anbefaler jeg sterkt å gå for den remastra (sic!) monoboksen, og kjøpe Abbey Road og Let it Be (også remastra) i tillegg (som ikke finnes i mono). Da får du lydmiksen/lydbildet slik Beatles selv ville ha det.

 

Vel vi finnes vi som fulgte sporet til verdens NEST viktigste band etter Beatles, nemlig KRAFTWERK ;-)

:new_woot::thumbup:

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Hmmm, S95.

Kanskje jeg må bytte ut S90’en min i og med de har fikset et par av de tingene jeg misliker med den. Spesielt "The handling of the Multi-Control Dial has also been redesigned following feedback from owners of the preceding model. The dial now features a more pronounced ‘click’ mechanism, preventing any unintentional changes to settings."

Lenke til kommentar

Den nye Lowepro Vertex 300'n min veier et tonn, men det er bare godsaker... Blir bra med bryllup på Lørdag !

 

Kvalitet koster OG veier ser det ut til, skal sjekke ut Think Tank Retrospective neste gang er innafor, og den ser jo lett ut men veier 1,5 kg tom.

 

Dere misforstår, sekken er tung fordi den er fyllt opp med kort og godt Nikons aller beste zoomer, D700, og masse tilbehør!

 

Cruel: Er for Fotograf Langø.

Lenke til kommentar

D3100 er offisiell: http://www.nikon.com...19_d3100_01.htm

 

Entry level kameraene begynner virkelig å bli bra!

 

:hmm: Fortsatt uten fokusmotor,er det bare jeg som synes det er dumt.

 

Oooh - den var stilig - Lego + Star Wars + lav DOF = instant win!

 

Hva er greia med dere fotografer og Lego,barndomsminner :)

 

Jeg geeka helt ut og tok en titt på NikonRumors. Hvis det som står om D90-etterfølgeren er riktig blir den jo nesten som D300-klassen med magnesiumhus, bedre værtetting, høyere skuddtakt, pluss ISO-ytelse på nivå med D700 (og med 16 megapiksler). Det får meg til å lure på hvordan D400 blir!

 

Noe må de gjøre for og matche/overgå Canon 7D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...