Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og skal man gå til anskaffelse av Beatles-platene i dag (så er det jammen meg på tide), så anbefaler jeg sterkt å gå for den remastra (sic!) monoboksen, og kjøpe Abbey Road og Let it Be (også remastra) i tillegg (som ikke finnes i mono). Da får du lydmiksen/lydbildet slik Beatles selv ville ha det.

 

Mono? Bah, humbug...

Lenke til kommentar

Og skal man gå til anskaffelse av Beatles-platene i dag (så er det jammen meg på tide), så anbefaler jeg sterkt å gå for den remastra (sic!) monoboksen, og kjøpe Abbey Road og Let it Be (også remastra) i tillegg (som ikke finnes i mono). Da får du lydmiksen/lydbildet slik Beatles selv ville ha det.

 

Mono? Bah, humbug...

 

Javel? Les her

 

@arnold_layne : du beviser bare at du er tonedøv med det du sier :p

Lenke til kommentar

Mono er faktisk bedre enn de første stereoinnspillingene. Vokal i en kanal og instrumentene i den andre. Det er slitsomt,det.

Ungh - "stereo"-inspillinger med mono-mikk - mikset kun som "rene" kanaler.

 

Hørte på ok jazz-skive, musikalsk sett i alle fall, men slitsomt å høre på.

..Og produsenten var stolt - skrev bakpå coveret "..Og så hører du blåserrekka fra venstre, og etterpå kommer den fra høyre!"

Ungh. :hrm:

 

 

Edit: Så er det derimot morsommere med Space Oddity, hvor David synger vanlig i høyrekanalen og korer overstemmen i venstre.. Når resten av instrumentene spiller konvensjonell stereo, så blir det bare morsomt og ikke slitsom. :D

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Der fikk du stjerne fra meg Eksistensiel. Beatles er det viktigste som har skjedd musikken noensinne. Har du alle platene til Beatles, har du det du trenger for å overleve musikkmessig. Alt annet er overflødig.

 

Og skal man gå til anskaffelse av Beatles-platene i dag (så er det jammen meg på tide), så anbefaler jeg sterkt å gå for den remastra (sic!) monoboksen, og kjøpe Abbey Road og Let it Be (også remastra) i tillegg (som ikke finnes i mono). Da får du lydmiksen/lydbildet slik Beatles selv ville ha det.

 

Vel vi finnes vi som fulgte sporet til verdens NEST viktigste band etter Beatles, nemlig KRAFTWERK ;-)

Lenke til kommentar

Eksistensiel: Ligger noen episoder etter selv. Må få sett de siste snart.

 

 

------------

 

 

Tenkte jeg skulle fotodokumentere det jeg har av verdier mtp. på forsikring og sånn. Hvordan er best måte å gjøre dette?

Har foreløpig tatt bilder av tingene og skrevet inn i OpenOffice Calc hva de forskjellige bildene er av med egen rad for serienummer o.l.

Høres dette ut som en grei måte å gjøre det på eller er det en annen måte jeg burde gjøre det?

Lenke til kommentar

Flere har spurt etter en svæær sekk til kamera, laptop og ikke minst klær, fant denne på nettet:

 

http://www.photographyreview.com/cat/camera-cases/backpacks/clik-elite/PRD_439407_3139crx.aspx

De har noen kjekke "bokser" for å beskytte kamerautstyr som legges i vanlig baggasje.

 

Genialt tomsi ble litt opptatt her så rakk ikke sjekke ut hjemmesiden, så f-stop også har noen rommslige sekker for de som trenger mye plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...