arnold_layne Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Beatles er oppskrytt. For all del, de har vært viktig for utviklingen av moderne populærmusikk, men det er ikke SÅ bra... *dukk* 2 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Og skal man gå til anskaffelse av Beatles-platene i dag (så er det jammen meg på tide), så anbefaler jeg sterkt å gå for den remastra (sic!) monoboksen, og kjøpe Abbey Road og Let it Be (også remastra) i tillegg (som ikke finnes i mono). Da får du lydmiksen/lydbildet slik Beatles selv ville ha det. Mono? Bah, humbug... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Mono? Bah, humbug... Mono er faktisk bedre enn de første stereoinnspillingene. Vokal i en kanal og instrumentene i den andre. Det er slitsomt,det. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Og skal man gå til anskaffelse av Beatles-platene i dag (så er det jammen meg på tide), så anbefaler jeg sterkt å gå for den remastra (sic!) monoboksen, og kjøpe Abbey Road og Let it Be (også remastra) i tillegg (som ikke finnes i mono). Da får du lydmiksen/lydbildet slik Beatles selv ville ha det. Mono? Bah, humbug... Javel? Les her @arnold_layne : du beviser bare at du er tonedøv med det du sier Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Mono er faktisk bedre enn de første stereoinnspillingene. Vokal i en kanal og instrumentene i den andre. Det er slitsomt,det. Ungh - "stereo"-inspillinger med mono-mikk - mikset kun som "rene" kanaler. Hørte på ok jazz-skive, musikalsk sett i alle fall, men slitsomt å høre på. ..Og produsenten var så stolt - skrev bakpå coveret "..Og så hører du blåserrekka fra venstre, og etterpå kommer den fra høyre!" Ungh. Edit: Så er det derimot morsommere med Space Oddity, hvor David synger vanlig i høyrekanalen og korer overstemmen i venstre.. Når resten av instrumentene spiller konvensjonell stereo, så blir det bare morsomt og ikke slitsom. Endret 18. august 2010 av Trondster Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Mono er faktisk bedre enn de første stereoinnspillingene. Vokal i en kanal og instrumentene i den andre. Det er slitsomt,det. Slik å forstå. Ja, det er helt grusomt - spesielt med hodetelefoner. Francis Lenke til kommentar
eveant Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Åssen er den her Link i forhold til SB 800/900 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Åssen er den her Link i forhold til SB 800/900 Den blitsen du henviser til ble vist frem første gang i dag på fotomessen Photokina, så tviler sterkt på om noen kan gi deg noen svar bortsett fra de åpenbare faktatallene (ledetall/pris/etc) som du selv ser. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Den blitsen du henviser til blir vist frem første gang i på fotomessen Photokina som er i slutten av september, så tviler sterkt på om noen kan gi deg noen svar bortsett fra de åpenbare faktatallene (ledetall/pris/etc) som du selv ser. Fixed Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Yay. Plutselig så vil ikke kortleseren min fungere ordentlig. 770kB/s er tregt for de av dere som lurte det. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 ViewNX 2 er ute. Har blant annet fått et straighten og crop verktøy. Har ikke fått testa så mye enda, men det virker som de har fått speeda opp programmet i forhold til forgjengeren. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Yay. Plutselig så vil ikke kortleseren min fungere ordentlig. 770kB/s er tregt for de av dere som lurte det. Reboot av PC pleier å hjelpe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Yay. Plutselig så vil ikke kortleseren min fungere ordentlig. 770kB/s er tregt for de av dere som lurte det. Reboot av PC pleier å hjelpe. http://www.youtube.com/watch?v=QpmLrz_lSuE Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Har fortsatt nokre episodar av siste sesong igjen. Takk for påminninga, L4r5. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Der fikk du stjerne fra meg Eksistensiel. Beatles er det viktigste som har skjedd musikken noensinne. Har du alle platene til Beatles, har du det du trenger for å overleve musikkmessig. Alt annet er overflødig. Og skal man gå til anskaffelse av Beatles-platene i dag (så er det jammen meg på tide), så anbefaler jeg sterkt å gå for den remastra (sic!) monoboksen, og kjøpe Abbey Road og Let it Be (også remastra) i tillegg (som ikke finnes i mono). Da får du lydmiksen/lydbildet slik Beatles selv ville ha det. Vel vi finnes vi som fulgte sporet til verdens NEST viktigste band etter Beatles, nemlig KRAFTWERK ;-) Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Flere har spurt etter en svæær sekk til kamera, laptop og ikke minst klær, fant denne på nettet: http://www.photographyreview.com/cat/camera-cases/backpacks/clik-elite/PRD_439407_3139crx.aspx Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Eksistensiel: Ligger noen episoder etter selv. Må få sett de siste snart. ------------ Tenkte jeg skulle fotodokumentere det jeg har av verdier mtp. på forsikring og sånn. Hvordan er best måte å gjøre dette? Har foreløpig tatt bilder av tingene og skrevet inn i OpenOffice Calc hva de forskjellige bildene er av med egen rad for serienummer o.l. Høres dette ut som en grei måte å gjøre det på eller er det en annen måte jeg burde gjøre det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Flere har spurt etter en svæær sekk til kamera, laptop og ikke minst klær, fant denne på nettet: http://www.photographyreview.com/cat/camera-cases/backpacks/clik-elite/PRD_439407_3139crx.aspx De har noen kjekke "bokser" for å beskytte kamerautstyr som legges i vanlig baggasje. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Flere har spurt etter en svæær sekk til kamera, laptop og ikke minst klær, fant denne på nettet: http://www.photographyreview.com/cat/camera-cases/backpacks/clik-elite/PRD_439407_3139crx.aspx De har noen kjekke "bokser" for å beskytte kamerautstyr som legges i vanlig baggasje. Genialt tomsi ble litt opptatt her så rakk ikke sjekke ut hjemmesiden, så f-stop også har noen rommslige sekker for de som trenger mye plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå