Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, så

blir riktig? vil bare være helt sikker^^

Helt korrekt. :)

Deretter - når du har behandlet bildet, så resizer du til passende størrelse og skarper opp. Hvis bildene skal printes i 300ppi, så skal du resize til 1772 x 1181 - uansett om det var croppet eller ikke. Og igjen - skarp opp etter at du har resizet bildet - med USM (=UnSharp Mask) eller lignende. :)

Lenke til kommentar

Noen her som har noen smarte tips når det kommer til hva man bør ta med seg på festival? Stikker ned mot Hove på lørdag, og jobber med en liste over hva jeg må huske.

 

Dessverre er det kun lov med kompaktkamera, men da slipper jeg ihvertfall å risikere å få kamerautstyret mitt frastjålet.

 

Edit: Er visst lov med SLR etc. på campen, så da kan det jo vurderes.

 

Bare snublet over denne da leita etter noe helt annet, Leica M9 går vel inn under kategorien lurvete kompaktkamera fra gamle dager hvis man treffer på rette vakt ?

 

Det jeg prøver å finne ut er om Think Tank Retrospective kan ha en ca 10" Notebook i lommen på baksiden, eller har denne så lite polstring at det er en dårlig ide ? Ser at Think Tank Urban Dis. er laget for dette.

Lenke til kommentar

Opera webleser.

Hvordan får jeg Opera til å vise hele bildet om bildet som er lagt ut ikke er nedskalert slik at jeg får hele på skjermen? Jeg fant ut at jeg kan gå inn i innstillinger og velge at siden skal tilpasses vindusbredden, men når det er bilder i stående format eller sideforholdet ikke er overens med webleservinduet så vises jo ikke hele bildet allikevel før jeg drar i den slideren man finner nede i høyre hjørne under "vis 100%. Går det an å stille så den autoskalere bilder så hele bildet vises på skjermen uten å måtte gjøre noe selv hver gang?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opera webleser.

Hvordan får jeg Opera til å vise hele bildet om bildet som er lagt ut ikke er nedskalert slik at jeg får hele på skjermen? Jeg fant ut at jeg kan gå inn i innstillinger og velge at siden skal tilpasses vindusbredden, men når det er bilder i stående format eller sideforholdet ikke er overens med webleservinduet så vises jo ikke hele bildet allikevel før jeg drar i den slideren man finner nede i høyre hjørne under "vis 100%. Går det an å stille så den autoskalere bilder så hele bildet vises på skjermen uten å måtte gjøre noe selv hver gang?

Andre, enklare, måtar å zoome på:

  • + og -, evt. Ctrl + +/Ctrl + -.
  • Hald inne Ctrl og scroll på mus/trackpad.
  • Aktiver einbokstavssnarvegar ved å trykke Alt + P, og gå til Avansert --> Snarvegar, der er det ein boks nederst. Då kan du bruke 9 og 0 til å zoome 10% om gongen, 7 og 8 til å zoome 100% om gongen, og 6 til å gå attende til normalen.

Men for å svare meir direkte på spørsmålet ditt:

http://extendopera.org/userjs/content/enhanced-image-sizer

http://my.opera.com/shoust/blog/2007/06/28/my-userjs-modified-userjs (den tredje nederste linken, autosizer[/url]

 

Desse er User Javascript, javaskript som gjer ekstra funksjonalitet. Lag ei mappe ein eller annan fornuftig stad, og legg skripta der. I Opera går du til Alt + P --> Avansert --> Innhald --> JavaScript-val, der du vel mappa med skripta i feltet nederst.

 

 

Me har forresten ein Operatråd.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...