Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om man kan lage seg en matematisk funksjon på iPhone?
Tenkte noe enkelt som: ((1/a*2)^b)/60, altså en lett måte å regne ut en gitt lukkertid med valgte gråfiltre.

 

Til alle dere som har Windows-telefon, og lurer på det samme som Marius så finnes det et program som heter ND Stopshop. Her legger man inn lukkertid og filter, og får ny lukkertid. Dette er et gratisprogram som finnes på XDADevelopers.com.

 

Jeg kan sikkert legge inn cab-fila her hvis det er greit for moderatorene.

 

Fail. NDStopshop finnes på Omarket, ikke XDA.

Endret av Kvarten
Lenke til kommentar

håper jobben kan se å få fingeren ut av en viss plass å betale meg snart!!!!

Samme her, venter lønn for tre måneder samt feriepenger. Firmaet slo seg selv konkurs på lønningsdagen så alt må gå igjennom lønnsgarantiforbundet. Drit fun.

tre måneder? Hva slags jobb er det du har hatt der du har jobbet så lenge uten å få utbetalt lønn? Er det ikke normalt å få lønn en gang hver måned?

Lenke til kommentar

Kjapp uten nettilgang. + at jeg mistenker Google for å ikke har heeelt kontroll på funksjoner med mye tegn, den var iallefall veldig uenig med boka jeg hadde svarene i i vinter.

Hva med WolframAlpha? Den er veldig god på formler, og finnes egen app for den. Den trenger imidlertid nettilgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan lage seg en matematisk funksjon på iPhone?

Tenkte noe enkelt som: ((1/a*2)^b)/60, altså en lett måte å regne ut en gitt lukkertid med valgte gråfiltre.

 

Laget en liten side for dette idag morges:

 

ND-filter calculator

 

Jeg har ikke implementert sjekker for "idiotisk" input som tekst og negative verdier.

 

Jeg har testet siden på min HTC Desire, og den fungerer fint der. Browseren må støtte javascript for at siden skal fungere.

 

 

Kildekode for de som måtte finne det interessant og/eller ha lyst til å modifisere den videre:

 

 

<script type="text/javascript" src="jquery-1.4.2.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
   function computeExposure() {
       var NonFilterExposure = $("#NonFilterExposure").val();
       var FilterStops = $("#FilterStops").val();

       var FilteredExposure = NonFilterExposure * Math.pow(2, FilterStops);
       if ($("#seconds").is(":checked")) {
           $("#FilteredExposure").val((FilteredExposure / 60));
           $("#unit").text("minutes");
       }
       else {
           $("#FilteredExposure").val(FilteredExposure);
           $("#unit").text("seconds");
       }
   }
</script>
</head>
<body>
<table>
	<tr>
		<td>
			Exposure (s): 
		</td>
		<td>
			<input type="text" onblur="computeExposure()" id="NonFilterExposure" />
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td>
			Filter stops:
		</td>
		<td>
			<input type="text" onblur="computeExposure()" id="FilterStops" />
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td>
			Filtered Exposure:
		</td>
		<td>
			<input type="text" readonly="readonly" id="FilteredExposure" />
		</td>
		<td>
		    <label id="unit">seconds</label>
		</td>

	</tr>
	<tr>
		<td>
			<input type="checkbox" onchange="computeExposure()" id="seconds" />
			Toggle sec/min
		</td>
	</tr>		
</table>
</body>

 

 

 

Francis :)

Lenke til kommentar

Da var fotoapparatet renset. Herlig med slike gratistjenester i ny og ne hos FotoVideo.

 

Vel tilbake hjemme. Har strandet på verandaen med litt diverse øl. Fabelaktig. Ikke lenge igjen av sommeren nå, så den må nytes.

 

Jeg foreslår utryddelse av Veps. Har allerede kverka 6 i dag. Mitt supertriks er å sette ut en liten tallerken med en liten dæsj søtfrisk spiritus/likør alà Passoa og Cointreau. Veldig populært blant veps. Tror faktisk det er noe de drikker på sine interne partys. Problemet når de drikker det hos meg er jo at de blir så møøkings at de lett havner, flate, på forsiden av dagens avis.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

håper jobben kan se å få fingeren ut av en viss plass å betale meg snart!!!!

Samme her, venter lønn for tre måneder samt feriepenger. Firmaet slo seg selv konkurs på lønningsdagen så alt må gå igjennom lønnsgarantiforbundet. Drit fun.

tre måneder? Hva slags jobb er det du har hatt der du har jobbet så lenge uten å få utbetalt lønn? Er det ikke normalt å få lønn en gang hver måned?

Mangler for siste arbeidsmåned+feriepenger samt to måneder uten jobb. Hadde flaks med ny lærlingplass relativt kjapp thou.

Lenke til kommentar

jeg skal printe ut no bilder i 10x15cm format, er det 10x15 i aspect ratio jeg skal ta i lightroom da? eller teller lightroom inches?

 

edit: ser når man exporterer at man kan ta til 10x15cm, men da blir jo bildet mindre, men det har vel kanskje ikkeno å si på kvaliteten siden det BARE skal printes på 10x15cm uans?

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Er det slik at du må lagre en fil for størrelsesforholdet 15-10cm? Isåfall virker det litt fishy. Dersom du ber om en slik utskrift utifra den mer høyoppløslige orginalfilen så klinger det bedre i mine ører/øyne.

 

Jeg ligger foreløpig på 14. plass i FotoVideos sommerkonkuranse. Jeg spanderer en øl eller to dersom jeg vinner hele greia. For å i det heletatt ha mulighet til å vinne må jeg være Topp 10 før "slusene stenges" i løpet av morgendagen. :)

 

http://pro.plastikk.no/fotovideo/browse.php?id=5611

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

...

Jeg foreslår utryddelse av Veps. Har allerede kverka 6 i dag. Mitt supertriks er å sette ut en liten tallerken med en liten dæsj søtfrisk spiritus/likør alà Passoa og Cointreau. Veldig populært blant veps. Tror faktisk det er noe de drikker på sine interne partys. Problemet når de drikker det hos meg er jo at de blir så møøkings at de lett havner, flate, på forsiden av dagens avis.

Er det ikke bare å sette den skåla et annet sted i nærheten? Under naboens veranda f.eks.? Så drar vepsen i nabolaget dit istedenfor til deg..

Lenke til kommentar

...

Jeg foreslår utryddelse av Veps. Har allerede kverka 6 i dag. Mitt supertriks er å sette ut en liten tallerken med en liten dæsj søtfrisk spiritus/likør alà Passoa og Cointreau. Veldig populært blant veps. Tror faktisk det er noe de drikker på sine interne partys. Problemet når de drikker det hos meg er jo at de blir så møøkings at de lett havner, flate, på forsiden av dagens avis.

Er det ikke bare å sette den skåla et annet sted i nærheten? Under naboens veranda f.eks.? Så drar vepsen i nabolaget dit istedenfor til deg..

Da får jeg ikke oppleve det velbehaget det er å kverke krapylene og føre rasen sakte men sikkert mot extinction :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...