Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-83883

Det stikker jo litt kjepper i hjulene for hyppig datasynkronisering.

 

Når det gjelder spørsmålet ditt, så vet jeg ikke om noen apps eller innstillinger som fikser det. Ideèn er veldig god, og jeg kunne godt tenkt meg muligheten til å sette begrensninger for hvordan de forskjellige programmene på telefonen benytter seg av datatrafikk.

 

Kanskje du kan fikse det selv når Google ruller ut App Inventor til alle? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om man kan lage seg en matematisk funksjon på iPhone?

Tenkte noe enkelt som: ((1/a*2)^b)/60, altså en lett måte å regne ut en gitt lukkertid med valgte gråfiltre.

 

Ser ut til at Nikon kun lanserer nye DSLR for almuen de neste ukene, da er vel D700/D3 ligaen eller Leica madness fortsatt en plan.

Mener du kun lavprissiktet, og ikke en D700 erstatter?

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan lage seg en matematisk funksjon på iPhone?

Tenkte noe enkelt som: ((1/a*2)^b)/60, altså en lett måte å regne ut en gitt lukkertid med valgte gråfiltre.

Prøv/kjøp photobuddy i app-store. Koster 11kr.

Jeg liker denne. Still inn eksponering uten filter, merk hva som skal forandre verdi og still inn hvor mange trinn ND-filteret har.

 

 

Det gløder varmt i lommeboka mi :blush:

Har løst på noe nytt. Øverst på listen ligger GF1 + 20/1,7 eller LX5, men jeg vil være sikker på at Panasonic kommer med en Live View søker som er like god eller bedre enn Olympus sin. Søker MÅ jeg ha! Tamron 70-200/2,8 til 850'en har jeg også litt løst på :hmm:

 

Solgte KM 7D'en idag, med litt fortjeneste :) KM 17-35mm har kostet meg 1580kr istedet for 2200kr.

 

Mandag er det tilbake til arbeidslivet.

Blikkarbeid, taklegging og takrenner....

 

Bare håper jeg er brukanes til slikt arbeid :scared:

 

Edit: Sånn bildet blir hvis man ikke huker av for Constrain crop. Slikt skulle vært automatisk...

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan lage seg en matematisk funksjon på iPhone?

Tenkte noe enkelt som: ((1/a*2)^b)/60, altså en lett måte å regne ut en gitt lukkertid med valgte gråfiltre.

Prøv/kjøp photobuddy i app-store. Koster 11kr.

Jeg liker denne. Still inn eksponering uten filter, merk hva som skal forandre verdi og still inn hvor mange trinn ND-filteret har.

Var litt kronglete å bruke, + at overslagene var veldig stor. Tenker på direkte utregning når man setter inn lukkertid man har før filteret og så filterets styrke.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan lage seg en matematisk funksjon på iPhone?

Tenkte noe enkelt som: ((1/a*2)^b)/60, altså en lett måte å regne ut en gitt lukkertid med valgte gråfiltre.

 

Ser ut til at Nikon kun lanserer nye DSLR for almuen de neste ukene, da er vel D700/D3 ligaen eller Leica madness fortsatt en plan.

Mener du kun lavprissiktet, og ikke en D700 erstatter?

 

Ja ikke noe nytt FF fra Nikon i år. Blir nok rimelig sikkert D90 og D3000 erstatter + nye oobjektiver.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan lage seg en matematisk funksjon på iPhone?

Tenkte noe enkelt som: ((1/a*2)^b)/60, altså en lett måte å regne ut en gitt lukkertid med valgte gråfiltre.

 

Ser ut til at Nikon kun lanserer nye DSLR for almuen de neste ukene, da er vel D700/D3 ligaen eller Leica madness fortsatt en plan.

Mener du kun lavprissiktet, og ikke en D700 erstatter?

 

Ja ikke noe nytt FF fra Nikon i år. Blir nok rimelig sikkert D90 og D3000 erstatter + nye oobjektiver.

Da stoler jeg på deg så blir det 16-35mm istedet for en D3s light i år...

 

Finner deg om den kommer etter objektivkjøpet.

Lenke til kommentar

Fordi jeg tipper 50% av de som er på legevakten uansett bare har litt lett hoste / generell hypokonderi, og folk flest kan være borte litt fra jobben før de får sparken. Eneste grunnen til at han her evt. får sparken er pga avisene skriver om det.

 

 

Har selv jobbet på legevakt som den du møter i telefon bla. og kan skrive under på at 50 % av de kundene som er innom legevakten IKKE er der for lett hoste og generell hypokonderi.

Lenke til kommentar

Fordi jeg tipper 50% av de som er på legevakten uansett bare har litt lett hoste / generell hypokonderi, og folk flest kan være borte litt fra jobben før de får sparken. Eneste grunnen til at han her evt. får sparken er pga avisene skriver om det.

 

 

Har selv jobbet på legevakt som den du møter i telefon bla. og kan skrive under på at 50 % av de kundene som er innom legevakten IKKE er der for lett hoste og generell hypokonderi.

 

Det betyr da at de RESTERENDE 50 % er det?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endre kosthold?

 

(VG Nett) Professor og FN-rådgiver Arnold van Huis mener nordmenn kan bli sunnere og hjelpe miljøet ved å spise mer insekter.

 

I tillegg mener han det å bytte ut grillpølsen med urtemarinerte gresshopper, har store miljømessige fordeler.

 

Personlig så bruker jeg ikke hive meg på sånne helsetrender, så jeg holder meg til grillpølsene. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...