Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hmm, finner verken Nature Trekker, Photo Trekker eller Pro Trekker i norske butikker.

Har de sluttet produksjon eller noe? Skal utvide med et objektiv innen måneden er over så må ha ny sekk, må vel bli Vertex da, trolig 300 AW.

Japan Photo i Bergen har en del Pro Trekker på hyllene sine.

Sånn uansett er Vertex 300 en knallsekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funderer på en ting med den stasjonære PC'en min. Det er en Dell som er en god del år gammel. Ved oppstart, helt i begynnelsen før Windows begynner å starte så får jeg en "Alert" (eller noe sånt) som sier at "Batterylevel is low". Men hva er det for en advarsel? Har stasjonære dataer batteri noe sted?

Det er gjerne et batteri på hovedkortet - i gamle dager var det en CR2016 e.l. som kunne byttes. I dag er batteriet en del av en IC, eller de bruker en stor kondensator som lades opp når PC-en er på. Batteriet trengs for å holde b.la. systemklokken i live. Noen maskiner mister BIOS settingene når batteriet dør.

Lenke til kommentar
I dag er batteriet en del av en IC, eller de bruker en stor kondensator som lades opp når PC-en er på

Hæ? Når skjedde det? Da må da være noe ganske nytt?

Det er heller rusk i husken; at dette var noe man prøvde på en stund på 90-tallet. En rask sjekk viser jo at det er batteri på dagens hovedkort.

 

Det er mulig at Dell, HP & Co finner på slike stunts.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har opplevd i det siste at D90'en min henger seg opp.. den vil plutselig ikke bla i bildene, eller gi meg histogrammet.. :hmm: Er det kameraet eller minnekortet som fucker opp her..? Noen som har opplevd dette "problemet"?

Lenke til kommentar

Har opplevd i det siste at D90'en min henger seg opp.. den vil plutselig ikke bla i bildene, eller gi meg histogrammet.. :hmm: Er det kameraet eller minnekortet som fucker opp her..? Noen som har opplevd dette "problemet"?

 

Pleier du og formatere kortet i kameraet etter at du er ferdig med og laste over bildene ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Var ute og luftet kameraet i dag det ble litt over 200 bilder idag, og etter en hard sletting, så sitter jeg igjen med 65 bilder. Og av disse så bruker jeg kanskje 5 - 10% igjen.. :)

 

 

Pleier du og formatere kortet i kameraet etter at du er ferdig med og laste over bildene ?

 

I det siste har jeg brukt å formatere minnekortet i Aperture 3. Har det noe å si..?

Lenke til kommentar

Var ute og luftet kameraet i dag det ble litt over 200 bilder idag, og etter en hard sletting, så sitter jeg igjen med 65 bilder. Og av disse så bruker jeg kanskje 5 - 10% igjen.. :)

Lett luftetur her også - 29 bilder der 8 var OK ...

 

I det siste har jeg brukt å formatere minnekortet i Aperture 3. Har det noe å si..?

Fy i fjeset og dask på lanken.

 

Formater alltid minnekortet i kameraet det skal brukes i før bruk. Ja, dette kan ha noe å si.

Det var noe jeg lærte tidlig. Formaterer alltid kortet i kamera.

 

Grunnen til at det ikke er lurt å formatere minnekort via PC/Mac er at de formaterer minnekortene slik det passer dem. OG ikke nødvendigvis etter den standarden som kortene forventer. Dette er størst problem med SD kortnee - da SD standarden spesifierer hvodan kortene skal formateres - en standard som PC'ens formatteringsprogram (ihvertfall windows sin) ikke følger. Er du heldig, så blir bare kortet tregere. I verre tilfeller opplever brukeren feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...