Nautica Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det meste har låst seg her også "firefox"hjelper ikke og slette cookies og cache,ei heller forandre på rik editor. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Desire-browseren tilta for meg - kunne ikke lenger redigere - byttet fra rik til simpel editor. Har kjørt "simpel" hele tiden. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvilken levrandør av hardcover fotobøker og forstørrelser er best? Er ute etter et sted der jeg kan sende inn ferdige sider til fotobok, lagd i photoshop og få tilbake med gjevn og god kvalitet. Japan photo, fotoknudsen ol. er ikke aktuellt. Klarer ikke finne noen som tilbyr til privatkunder... Tror Tom anbefalte en i usa eller uk en gang som skal være bra ? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvilken levrandør av hardcover fotobøker og forstørrelser er best? Er ute etter et sted der jeg kan sende inn ferdige sider til fotobok, lagd i photoshop og få tilbake med gjevn og god kvalitet. Japan photo, fotoknudsen ol. er ikke aktuellt. Klarer ikke finne noen som tilbyr til privatkunder... Blurb blir anbefalt av John Paul Caponigro (printekspert) Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det er så ufattelig kjedelig å gå rundt i en dyrehave og oppdage at man har glemt igjen 55-250mm på rommet. 17-50 funka ikke helt på små surikatter. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det er så ufattelig kjedelig å gå rundt i en dyrehave og oppdage at man har glemt igjen 55-250mm på rommet. 17-50 funka ikke helt på små surikatter. Vel, når jeg er på slike turer tar jeg alltid kun med ett objektiv. På den måten får jeg brukt mer tid på å fotografere, og slipper å bruke tid på å tenke på hvilket objektiv jeg skulle ha brukt i den og den situasjonen. Jeg blir ihvertfall flinkere til å "se" bilder på den måten. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Joda, helt klart, jeg har med meg de to. Litt av poenget var å bruke den der hvor jeg visste jeg kom til å være langt unna dyra, og de små dyra blir så fryktelig små også. Dama syns de er søte og små, så da håpa jeg litt å få et halvveis nærbilde. Men utenom det så er jeg enig med deg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Vel, når jeg er på slike turer tar jeg alltid kun med ett objektiv. På den måten får jeg brukt mer tid på å fotografere, og slipper å bruke tid på å tenke på hvilket objektiv jeg skulle ha brukt i den og den situasjonen. Jeg blir ihvertfall flinkere til å "se" bilder på den måten. I slike tilfeller tar jeg med to hus og to-tre objektiver. Det er for store forskjeller i avstand til å klare seg med et objektiv. Men går jeg på tur i en by, så holder et hus og et objektiv. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Apropos PC-kjøp osv, hva er det noen som har noen formening om hvordan dette vil fungere i forhold til å jobbe med råfiler fra 5d2 i lightroom og cs4, og evt noe videoredigering i ny og ne? Det viktigste er vel egentlig at cs4 og LR kjører knirkefritt og smud, er så utrolig lei av å vente i et kvarter for å åpne en fil i PS, bare for å se at jeg mister alt arbeid pga CPU-overoppheting nye 15 min senere.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvilken levrandør av hardcover fotobøker og forstørrelser er best? Er ute etter et sted der jeg kan sende inn ferdige sider til fotobok, lagd i photoshop og få tilbake med gjevn og god kvalitet. Japan photo, fotoknudsen ol. er ikke aktuellt. Klarer ikke finne noen som tilbyr til privatkunder... Blurb er bra. Leverer raskt (med tanke på at det er profesjonelt trykk i små volum) og har meget god kvalitet på trykket (300dpi). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Apropos PC-kjøp osv, hva er det noen som har noen formening om hvordan dette vil fungere i forhold til å jobbe med råfiler fra 5d2 i lightroom og cs4, og evt noe videoredigering i ny og ne? Det viktigste er vel egentlig at cs4 og LR kjører knirkefritt og smud, er så utrolig lei av å vente i et kvarter for å åpne en fil i PS, bare for å se at jeg mister alt arbeid pga CPU-overoppheting nye 15 min senere.. Ville ihvertfall skjekket om det trådløse nettkortet er kompatibel med W7 64bit,flere av d-link sine kort som har kompatible-problemer.Jeg kjøpte dette d-link kortet " http://www.dustinhome.no/pd_5010114371.aspx? "og det fungerer smertefritt.Du kan også sjekke kortet ditt opp mot d-link sine kompatibilitet-sider. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvilken levrandør av hardcover fotobøker og forstørrelser er best? Er ute etter et sted der jeg kan sende inn ferdige sider til fotobok, lagd i photoshop og få tilbake med gjevn og god kvalitet. Japan photo, fotoknudsen ol. er ikke aktuellt. Klarer ikke finne noen som tilbyr til privatkunder... Blurb er bra. Leverer raskt (med tanke på at det er profesjonelt trykk i små volum) og har meget god kvalitet på trykket (300dpi). Ikke for å være freidig men 300dpi sier fint lite om kvaliten. Man kan fint klare å trykke 300dpi med manshjit og trykke 180dpi med sinsykt fin kvalitet. Alt med sin måte. Det er mer i utskritverdenen man tror og dpi er bare en liten del. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) slette Endret 10. august 2010 av Inc Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ikke for å være freidig men 300dpi sier fint lite om kvaliten. True dat. Jeg var ikke spesielt imponert over Blurb-kvaliteten fra fjorårets Junifestbok. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Apropos PC-kjøp osv, hva er det noen som har noen formening om hvordan dette vil fungere i forhold til å jobbe med råfiler fra 5d2 i lightroom og cs4, og evt noe videoredigering i ny og ne? Det viktigste er vel egentlig at cs4 og LR kjører knirkefritt og smud, er så utrolig lei av å vente i et kvarter for å åpne en fil i PS, bare for å se at jeg mister alt arbeid pga CPU-overoppheting nye 15 min senere.. Tror du får problemer med minne 8x2GB er å kaste bort sokler - hvis kortet har 8 sokler da. 4x4GB er bedre. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jævlig kult, har kun på meg t-skjorte så jeg fryser ballene av meg for at de skal spare 500, jævlig kult. Sorry, men jeg syns ikke synd på folk som ikke har vett på å kle seg etter forholdene. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Apropos PC-kjøp osv, hva er det noen som har noen formening om hvordan dette vil fungere i forhold til å jobbe med råfiler fra 5d2 i lightroom og cs4, og evt noe videoredigering i ny og ne? Det viktigste er vel egentlig at cs4 og LR kjører knirkefritt og smud, er så utrolig lei av å vente i et kvarter for å åpne en fil i PS, bare for å se at jeg mister alt arbeid pga CPU-overoppheting nye 15 min senere.. Tror du får problemer med minne 8x2GB er å kaste bort sokler - hvis kortet har 8 sokler da. 4x4GB er bedre. Oi, der har jeg blingsa, meningen var å bestille 2 kingston 2x4GB-kit:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Oi, der har jeg blingsa, meningen var å bestille 2 kingston 2x4GB-kit:) Det høres bedre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå