Euklid Skrevet 5. august 2010 Rapporter Del Skrevet 5. august 2010 PS: eventuelle etternølere til Juniboken bør hive seg på snarest. Andre kan glede seg over at det omsider skjer ting. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Noen her som bruker Nikkor 24-70mm f/2.8 ? Hvis ja hva er deres erfaring med denne, og egner den seg til portrett på DX kamera ? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) 100% Crop her ble valgt ut til no yahoo gallery sak og var på www.yahoo.com forsiden, jaggu meg fått over 30k views på bildet, samt en del views på andre bilder og kommentarer og contacts, vane med 10-30 views på bildene og lite med comments:P måtte endre på innstillingene på flickr over hva jeg får varsel på Endret 6. august 2010 av Bjørnli Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Jeg har brukt den litt, men til portrett så må du over 100mm (pga av den fine kompresjonen man får da), uavhengig av om du er på DX eller FX etter min mening. Jeg bruker alltid 70-200mm f/2.8 VR på portrett. Og ligger adskillig nærmere 200mm enn 70mm. Jeg har ikke 24-70mm selv, men har lånt den et par dager av en kompis. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Noen her som bruker Nikkor 24-70mm f/2.8 ? Hvis ja hva er deres erfaring med denne, og egner den seg til portrett på DX kamera ? Et fantastisk objektiv. Jeg vil absolutt si at den egner seg godt for portrett dersom brennviddeomfanget treffer dine preferanser. Jeg bruker den mye til "familie-portretter" selv (på D700). Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Alltid koselig med en ringerunde for å finne verksted som har ledig time før den 19. Yay. fikk time på tirsdag. Endret 6. august 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 du får glede deg til regninga kommer Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Ikke min bil, så det er ikke jeg som betaler regninga Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Har brukt 18-200 VR objektivet som kjøpte med kameraet til det meste inkl bilder av mennesker. Bortskjemt med zoom selv om ser jo helt klart begresningene til dette objektivet jo lengre tid jeg har brukt det, bla lysstyrken og DOF har det lite å stille opp med sammen lignet med feks 50 f/1.4 som også har. Vurderer enten objektiv oppgradering i Nikon leiren, eller Leica. Sikkert litt rar enten eller - omtrent som å velge mellom Mazda MX5 eller en kassevogn... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Har brukt 18-200 VR objektivet som kjøpte med kameraet til det meste inkl bilder av mennesker. Bortskjemt med zoom selv om ser jo helt klart begresningene til dette objektivet jo lengre tid jeg har brukt det, bla lysstyrken og DOF har det lite å stille opp med sammen lignet med feks 50 f/1.4 som også har. Vurderer enten objektiv oppgradering i Nikon leiren, eller Leica. Sikkert litt rar enten eller - omtrent som å velge mellom Mazda MX5 eller en kassevogn... Må ha det, bare må ha det...? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Har noen brukt DroboPro eller Elite? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Har brukt 18-200 VR objektivet som kjøpte med kameraet til det meste inkl bilder av mennesker. Bortskjemt med zoom selv om ser jo helt klart begresningene til dette objektivet jo lengre tid jeg har brukt det, bla lysstyrken og DOF har det lite å stille opp med sammen lignet med feks 50 f/1.4 som også har. Vurderer enten objektiv oppgradering i Nikon leiren, eller Leica. Sikkert litt rar enten eller - omtrent som å velge mellom Mazda MX5 eller en kassevogn... Må ha det, bare må ha det...? Ja - har ikke kjøpt noe dyrt på lenge ;-) Syns fortsatt man kunne fått samme rente på kameraHUS som på vanlige hus... Endret 6. august 2010 av JoonGoii Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 http://www.merrillphoto.com/pokemoncamera.htm Hadde eg fått valget mellomm det og ein d3s, så hadde eg tatt det, soleklart. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 http://www.merrillphoto.com/pokemoncamera.htm Hadde eg fått valget mellomm det og ein d3s, så hadde eg tatt det, soleklart. Humor ! På det glade 80 tallet var det en i den lokale fotoklubben som hadde handlet kamera i Japan, og stor var overraskelsen da hvert eneste bilde inneholdt en linje med japanske tegn nederst. Viste seg at det lå en beskyttelsesfilm bak i kameraet foran lukkeren som han ikke hadde fjernet... Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Nikon + Leica er fin fint. Har bare et R objektiv enda, 135mm, men det gir liksom litt særpreg på bildene. Vurderer sterkt Leica 35mm f/2 også om Nikon ikke kommer med en bra 35mm snart. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Er det noen som har kjennskap til transaksjons firmaet "rbs worldpay". Skal handle med en norsk nettbutikk og de bruker dette selskapet,er ikke helt sikker på om jeg vi gi fra meg kontoinformasjon til dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Med 600 000kr på konto etter salg av leilighet, og 22 000 skattepenger som kommer i oktober. Skal pappa ut å kjøpe litt utstyr, vurderer en D700 m. 24 - 70mm f/2,8 Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 6. august 2010 Rapporter Del Skrevet 6. august 2010 Er det vanlig at flere modeller stiller opp når en fotograf + assistent skal gjennomføre en photoshoot på location? Jeg kontaktet en modell, og hun forventet det nesten. Mvh. n00b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå