Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Nøtterøy ?

Jepp. Ikke langt unna der jeg bor. Jeg kan faktisk gå/sykle til jobb.

Hvor kan jeg lære basic lysetting? :hmm:

Finn/kjøp videoer og les blogger av David Hobby (strobist.com), Dean Collins, Joe McNally og David Ziser (digitalprotalk.blogspot.com).

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

ventle:

Har verdigjenstandsforsikring på fotoutstyret i banken som også håndterer min lønnskonto og boliglån (Terra). Gjelder tyveri, ran, funksjonsfeil og uhell over hele verden. Utstyret er verdt 82.000 og forsikringa koster meg 2500 i året.

Ingen tvil om at dette er best, men kun dersom alt blir ødelagt samtidig.

Generelt er forsikring ulønsomt til du trenger den :new_woot:

En kjapp hoderegning indikerer at jeg har innbetalt ca 350.000.- i premie i løpe av mitt liv,og har tatt ut ca 85.000.-

Man skulle kanskje vært selvassurandør og heller satt pengene på en egen konto,men så er det det der med boliglån og hus-verdier da.

Lenke til kommentar

Lighting 101 på strobist.blogspot.com kan være et fint sted å starte. Det er en grundig gjennomgang av hva man trenger av grunnleggende utstyr, og en rekke forskjellige teknikker, etterfulgt av en serie artikler hvor bloggfotofatteren gir praktiske eksempler på hvordan han bruker disse teknikkene på oppdrag. Det er veldig praktisk rettet, og skal i utgangspunktet dreie seg mest om ting man kan gjøre med lite og rimelig utstyr (ironisk nok er nettsammfunnet som har dannet seg rundt denne bloggen noe av det mest nerdete og utstyrsfikserte jeg kjenner til).

Jeg kan også på det varmeste anbefale DVD-ene til Dean Collins. Der viser han fram og forklarer sine arbeidsmetoder i studio og på lokasjon. De er litt gamle, så mye av utstyret som brukes er litt utdatert, men prinsippene er de samme, og de blir forklart på en formidabel måte (dessuten er det jo morsomt å se hvordan de jobbet med storformatskameraer, polariodtestbilder, og så videre).

:)

Lenke til kommentar

Huff. Sitter og ser "The King of Kong" igjen, og de folkene fremstår, om mulig, som enda særere enn første gang jeg så filmen. :no:

Tror jeg må sette på litt Dylan Moran etterpå for å få humøret tilbake...

Det er jo en glimrende film som får meg til å være glad for at jeg ikke spilte for mye arkadespill på 80 tallet.

Lenke til kommentar

Hei, alle sammen. Må ha ny reiseforsikring nå. Og lurte på om det var flere her som hadde en form for utvidet en som også dekket foto/data-utstyret sitt?

Har vel ca 60-70K i verdier og SR-bank sin topp-reiseforsikring dekker kun 30K.

Noen tips?

Har verdigjenstandsforsikring på fotoutstyret i banken som også håndterer min lønnskonto og boliglån (Terra). Gjelder tyveri, ran, funksjonsfeil og uhell over hele verden. Utstyret er verdt 82.000 og forsikringa koster meg 2500 i året.

Strobist, ingen over, ingen ved siden.

Jeg ville ha spandert noen dollars hos Kelby training. De er en god gjeng meget dyktige fagfolk som deler sine erfaringer.

Anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar

På Nøtterøy ?

Jepp. Ikke langt unna der jeg bor. Jeg kan faktisk gå/sykle til jobb.

Ligger det langsmed Kirkeveien rett før Borgheim "fra Tønsberg",Nygårdsveien ?

That's it :-) Nygårdsveien 3. Kjenner du til han? Utrolig grei kar.

Har vel pratisk talt vokst opp med den familien :)

Greie folk som står på og setter lojalitet høyt.

Lenke til kommentar

Flere som opplever dette?

EDIT:

Skjer kun i Firefox, Safari er helt fin. Snodigt.

Any suggestions?

Tror ikke Snodig har noe med det og gjøre :D

Har opplevd det samme selv,gikk inn i kontrollpanel og gjorde om Rik-editor teksten og slo den på igjen,da ble det bra.

Har også noen ganger måtte slette cache for og kunne bruke tilleggene når jeg skal poste.

Det jeg har opplevd i det siste er at når jeg skal gå til forrige side i enkelte emneposter så får jeg bare en blank side,prøver jeg igjen senere så fungerer siden fint igjen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hm, jeg oppdaget plutselig at jeg egentlig har noen reiseforsikring. Det passer veldig dårlig med at jeg skal ut og reise om ikke så lenge.

Reiseforsikring fikser du på maks ti minutter online, så det er ikke noe problem. Gouda er bra om du liker å ha dekning for alle typer aktiviteter (fallskjermhopp, ekspedisjoner i Himalaya ...), men ikke er fryktelig opptatt av å få store erstatningsbeløp om noe går tapt, DnBNOR har en god forsikring om du er kunde der og ønsker høyere erstatningsbeløp. (Varianten som heter «best» er tingen -- tillater opptil 60 dager på tur, og har solide beløpsgrenser.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...