Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Og folk våger klage over at kamerahuset de har suger... http://blogs.denverpost.com/captured/2010/07/26/captured-america-in-color-from-1939-1943/

 

Fytti katta. Et par av de er meget fine!

 

Fantastiske bilder!

 

EDIT : her finner man fargebilder fra Russland som er over 100 år gamle. Blitt vist før her på forumet, men skader ikke å vises igjen.

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, alle sammen. Må ha ny reiseforsikring nå. Og lurte på om det var flere her som hadde en form for utvidet en som også dekket foto/data-utstyret sitt?

 

Har vel ca 60-70K i verdier og SR-bank sin topp-reiseforsikring dekker kun 30K.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Hei, alle sammen. Må ha ny reiseforsikring nå. Og lurte på om det var flere her som hadde en form for utvidet en som også dekket foto/data-utstyret sitt?

 

Har vel ca 60-70K i verdier og SR-bank sin topp-reiseforsikring dekker kun 30K.

 

Noen tips?

Verdigjenstandsforsikring som gjelder i hele verden. Da må du ha kvitteringer eller på annen måte få dokumentert verdien på utstyret.

Lenke til kommentar

Satansfaendritthelvete.

 

Trodde jeg fikk fiksa bilen når jeg bytte bremseklosser, men neida, lyden er der enda. Ikke bare det, men jeg fikk en del som var feil til bremseklossene.

Når jeg kom ut på Bilpaviljongen HELLESTØ A/S og sa at jeg hadde fått feil så var de så jævlig lite service-minded at de klarte å si "hva er det du tenker på?..." (Som i; ok, du har fått feil del, hva er det nå du vil?) da jeg hadde forklart situasjonen...

"Jeg skulle jo gjerne hatt rett del" svarte jeg til det.. hva pleier man å tenke på når man går tilbake med en del som man har fått feil?

 

Jesus...

Lenke til kommentar

Grattis! Hva består jobben i? :)

 

Har gått ledig siden nov/des. 2009 (friår med betaling :p )

Har prøvd å få meg lærlingeplass som elektriker, emn det var ikke så enkelt. Skolesystemet spytter ut veldig mange elever hvert år som skal ha plass.

Fant ut at jeg skulle prøve å ordne meg plass som rørleggerlærling, sendte ut søknader på tirsdag og skulle bruke denne uken til å gå rundt til rørleggerbedriftene med CV etc.

Igår stakk jeg innom en blikkenslager etter å ha fått tips fra fattern og en kompis av fattern.

Etter å ha snakket med sjefen fikset jeg PC'n til kona hans. Var der idag for å fikse nettverkskriveren på kontoret. Læretiden er på 4år minus 6mnd. for skole som jeg har fra før. Han mente vi skulle få ordnet svennebrev på ca. 2år. :D

 

Jeg skal lære om bygg og anlegg, blikk, maskiner osv. Skal også bruke tiden min på kontoret etc. Han ville ha en kar som kunne ta seg av kontoarbeidet også. Jeg har vært med å drive en bensinstasjon i 3-4år. Spå noe erfaring har jeg.

 

Er drittlei av å ikke ha et yrke og bare søke på de samme ræva jobbene som finnes og skole er ikke noe for meg. Er jeg heldig så får jeg fagbrev før 35års dagen :fun:

Lenke til kommentar

Hei, alle sammen. Må ha ny reiseforsikring nå. Og lurte på om det var flere her som hadde en form for utvidet en som også dekket foto/data-utstyret sitt?

 

Har vel ca 60-70K i verdier og SR-bank sin topp-reiseforsikring dekker kun 30K.

 

Noen tips?

 

Jeg bruker en slik reiseforsikring.

Jeg har jo bare med meg litt av utsyret på tur uansett, og i verste fall kan jeg selvfølgelig tape på det, men man er da litt forsiktig.

 

Skulle f.eks D3 og 70-200 falle i sjøen nå som jeg durer rundt i en liten båt, så blir det tap, men da måtte jeg vel ha gjort noe dumt uansett, så pytt pytt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Huff. Sitter og ser "The King of Kong" igjen, og de folkene fremstår, om mulig, som enda særere enn første gang jeg så filmen. :no:

 

Tror jeg må sette på litt Dylan Moran etterpå for å få humøret tilbake...

Lenke til kommentar

Hei, alle sammen. Må ha ny reiseforsikring nå. Og lurte på om det var flere her som hadde en form for utvidet en som også dekket foto/data-utstyret sitt?

 

Har vel ca 60-70K i verdier og SR-bank sin topp-reiseforsikring dekker kun 30K.

 

Noen tips?

 

Har verdigjenstandsforsikring på fotoutstyret i banken som også håndterer min lønnskonto og boliglån (Terra). Gjelder tyveri, ran, funksjonsfeil og uhell over hele verden. Utstyret er verdt 82.000 og forsikringa koster meg 2500 i året.

 

Hvor kan jeg lære basic lysetting? :hmm:

 

Strobist, ingen over, ingen ved siden.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

ventle:

Har verdigjenstandsforsikring på fotoutstyret i banken som også håndterer min lønnskonto og boliglån (Terra). Gjelder tyveri, ran, funksjonsfeil og uhell over hele verden. Utstyret er verdt 82.000 og forsikringa koster meg 2500 i året.

 

Ingen tvil om at dette er best, men kun dersom alt blir ødelagt samtidig.

Generelt er forsikring ulønsomt til du trenger den :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...