tomsi42 Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Sterk naken og biltyvene var the shit. Ekstrem sommermusikk anno 1989. Kongelåt. Antar denne også finnes på sensurert-CD'en - den ble nektet spilt på NRK. Det stemmer. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 SNoB var helt rå. Husker jeg var på konsert med dem på Rockefeller for et hav av år siden. Det tok fullstendig av. I tillegg til Sommerlykke, må jo nevnes : -Hva med stakkars meg da? -Den ensomme obdusenten -Juleglede -Grønnsjaksinnblanding sikkert et par flere også som jeg ikke kommer på i farta Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Natrich: fordi å se den enkle løsningen ikke er enkel, men tusen takk ;P irriterer meg at flickr ikke har bbcode men html som share mulighet Irriterte meg litt også, derfor ordna jeg egen løsning på det, så nå trenger jeg bare shift-klikke bilder og få fin bbcode hvordan? jeg bruker firefox btw Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Når er det nordlyset skulle begynne? Var ute en tur akkurat for å finne rette balansen med lukkertid og sånn, men så ingenting. Bortsett fra et par stjerneskudd da. De rakk jeg selvsagt ikke fange. Blir jo borte før du rekker å tenke "Oi, der var et stjerneskudd." Og de dukker aldri opp på samma plassen. Rakk å ønske meg noe da. Nå gjenstår det bare å se om det går i oppfyllelse. Og, nei, dere får ikke vite hva jeg ønsket meg. Da går det jo ikke i oppfyllelse. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Du kan jo ønske deg at nordlyset skal komme Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Når er det nordlyset skulle begynne? Var ute en tur akkurat for å finne rette balansen med lukkertid og sånn, men så ingenting. Bortsett fra et par stjerneskudd da. De rakk jeg selvsagt ikke fange. Blir jo borte før du rekker å tenke "Oi, der var et stjerneskudd." Og de dukker aldri opp på samma plassen. Rakk å ønske meg noe da. Nå gjenstår det bare å se om det går i oppfyllelse. Og, nei, dere får ikke vite hva jeg ønsket meg. Da går det jo ikke i oppfyllelse. Oppdatering kl. 01.10: Den første gass-skyen fra Solen traff kl.19.30 norsk tid i kveld. Akkurat nå er det i ferd med å bli ganske kraftig nordlys over de nordige delene av Sør-Norge. Det er godt mulig at det sprer seg sørover. Jeg står selv oppe i nordlige Nordmarka og kikker mot nord. Her har det kommet noen tåkeskyer innimellom, men nå sprekker det opp … Det er ventet at to , og ikke bare en, sky fra Solen skal treffe Jorden. Den første suser atlså forbi oss akkurat nå! Ny oppdatering kommer i morgen. Dette sier Ødegård på sin blogg. http://blogg.nrk.no/astro/ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Mulig det er for mye lysforurensing her da. Var hvertfall ikke mulig å se noe her i Langesund. Får følge med. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Krigsfotografer kan ikke sove godt om nettene. Faen med dritt dem har knipsa opp gjennom tidene. Sterk og gripende bildeserie fra Rio, http://www.chongas.com.br/2010/07/rio-por-urbano-galeria-de-fotos/ Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Natrich: fordi å se den enkle løsningen ikke er enkel, men tusen takk ;P irriterer meg at flickr ikke har bbcode men html som share mulighet Irriterte meg litt også, derfor ordna jeg egen løsning på det, så nå trenger jeg bare shift-klikke bilder og få fin bbcode hvordan? jeg bruker firefox btw Lagde en liten sak for å enkelt spamme (20) nyeste bildene mine på diverse steder som jeg bruker http://flickr.haxx.no. Edita den nå slik at alle som vil kan bruke den for å spamme evnt fikse seg bbcode med å shiftklikke bildene ved å legge til ?flickrid, like this: http://flickr.haxx.no/?25896732@N05 . Det må være flickrid, alias du har valgt for streamen din fungerer dessverre ikke (Eller man kan bare stjele JS'n jeg bruker, fikse slik at den funker på flickr sine sider og lage noe UserJS/Greasemonkey sak ut av det) Endret 3. august 2010 av arthoz 1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Kaian: Hvor har du det fra? TIFF = Thousands of Incompatible File Formats (litt som NTSC - Never Twice the Same Colour) Det dukket opp da jeg satte meg inn i raw/dng/openraw for et par år siden. En ganske rask sjekk i en hex-editor skulle bekrefte det greit. wikipedia: Image_file_formats#RAW er såvidt inne på det. DNG er offisielt basert på tiff. Grunnen til at man baserer seg på tiff er at det er godt egnet. Grunnen til at man må ha egen konverter til hver variant er fordi produsentene ikke ønsker å bli enige om nøyaktig hvordan man beskriver egenskapene til brikka og opptakssituasjonen, komprimering av data, etc. Siden viktige deler av tiff er regler for hvordan man legger inn proprietær informasjon så er den biten grei. Siden de ikke kaller det tiff, så trenger de kanskje ikke engang å validere som tiff, uansett er jo ikke det så interessant når man ikke har nyttig info om brikke og opptak. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 The Digital Picture har et review av Zeiss ZE Distagon T* 2.8/21.. Ikke overraskende - de liker den også. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 HAr vandra på fjellet i fira dagar no. Gjekk Valldalen - Litlos - Torehytten - Stavali. Skal på jobb kl13, så eg stod opp 06.15 idag og sprang ned. Ganske sliten. Kjem bilete til Augustfesten min snart. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 The Digital Picture har et review av Zeiss ZE Distagon T* 2.8/21.. Ikke overraskende - de liker den også. Ligger flere interessante Zeiss/Voigtlander tester i virkeligheten på stevehuffphoto.com. Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 I følge Postens sporing er min USA-bestilte Nikon 28mm 1,4 nå på en terminal snaue 5 mil unna - og nærmer seg. Det kribler, her jeg sitter på jobb. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Noen som fikk tatt bilde av nordlyset i natt eller? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Noen som fikk tatt bilde av nordlyset i natt eller? Indeed! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Krigsfotografer kan ikke sove godt om nettene. Faen med dritt dem har knipsa opp gjennom tidene. Sterk og gripende bildeserie fra Rio, http://www.chongas.com.br/2010/07/rio-por-urbano-galeria-de-fotos/ Det var nå ikke bare ubehagelige ting i den bildeserien Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Har sett verre, mykje verre. (var ein del lettkledde damer der, men man klager ikkje. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Krigsfotografer kan ikke sove godt om nettene. Faen med dritt dem har knipsa opp gjennom tidene. Sterk og gripende bildeserie fra Rio, http://www.chongas.com.br/2010/07/rio-por-urbano-galeria-de-fotos/ Tror de er såpass proffe at de faktisk bare ser på det som en jobb. Tror ikke de ville klart å levd særlig trivelig om de hadde blandet inn for mye føleser. Meget bra bildeserie Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Nå er ikke PTSD en helt uvanlig diagnose hos krigsreportere heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå