Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SNoB var helt rå. Husker jeg var på konsert med dem på Rockefeller for et hav av år siden. Det tok fullstendig av.

I tillegg til Sommerlykke, må jo nevnes :

-Hva med stakkars meg da?

-Den ensomme obdusenten

-Juleglede

-Grønnsjaksinnblanding

sikkert et par flere også som jeg ikke kommer på i farta :)

Lenke til kommentar

Natrich: fordi å se den enkle løsningen ikke er enkel, men tusen takk ;P

irriterer meg at flickr ikke har bbcode men html som share mulighet

Irriterte meg litt også, derfor ordna jeg egen løsning på det, så nå trenger jeg bare shift-klikke bilder og få fin bbcode :D

hvordan? jeg bruker firefox btw

Lenke til kommentar

Når er det nordlyset skulle begynne? Var ute en tur akkurat for å finne rette balansen med lukkertid og sånn, men så ingenting. Bortsett fra et par stjerneskudd da. De rakk jeg selvsagt ikke fange. Blir jo borte før du rekker å tenke "Oi, der var et stjerneskudd." Og de dukker aldri opp på samma plassen. Rakk å ønske meg noe da. Nå gjenstår det bare å se om det går i oppfyllelse. Og, nei, dere får ikke vite hva jeg ønsket meg. Da går det jo ikke i oppfyllelse. :fun:

Lenke til kommentar

Når er det nordlyset skulle begynne? Var ute en tur akkurat for å finne rette balansen med lukkertid og sånn, men så ingenting. Bortsett fra et par stjerneskudd da. De rakk jeg selvsagt ikke fange. Blir jo borte før du rekker å tenke "Oi, der var et stjerneskudd." Og de dukker aldri opp på samma plassen. Rakk å ønske meg noe da. Nå gjenstår det bare å se om det går i oppfyllelse. Og, nei, dere får ikke vite hva jeg ønsket meg. Da går det jo ikke i oppfyllelse. :fun:

Oppdatering kl. 01.10: Den første gass-skyen fra Solen traff kl.19.30 norsk tid i kveld. Akkurat nå er det i ferd med å bli ganske kraftig nordlys over de nordige delene av Sør-Norge. Det er godt mulig at det sprer seg sørover. Jeg står selv oppe i nordlige Nordmarka og kikker mot nord. Her har det kommet noen tåkeskyer innimellom, men nå sprekker det opp …

Det er ventet at to , og ikke bare en, sky fra Solen skal treffe Jorden. Den første suser atlså forbi oss akkurat nå!

Ny oppdatering kommer i morgen.

Dette sier Ødegård på sin blogg. http://blogg.nrk.no/astro/

Lenke til kommentar

Natrich: fordi å se den enkle løsningen ikke er enkel, men tusen takk ;P

irriterer meg at flickr ikke har bbcode men html som share mulighet

Irriterte meg litt også, derfor ordna jeg egen løsning på det, så nå trenger jeg bare shift-klikke bilder og få fin bbcode :D

hvordan? jeg bruker firefox btw

Lagde en liten sak for å enkelt spamme (20) nyeste bildene mine på diverse steder som jeg bruker http://flickr.haxx.no. Edita den nå slik at alle som vil kan bruke den for å spamme evnt fikse seg bbcode med å shiftklikke bildene ved å legge til ?flickrid, like this: http://flickr.haxx.no/?25896732@N05 . Det må være flickrid, alias du har valgt for streamen din fungerer dessverre ikke :p

(Eller man kan bare stjele JS'n jeg bruker, fikse slik at den funker på flickr sine sider og lage noe UserJS/Greasemonkey sak ut av det)

Endret av arthoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaian: Hvor har du det fra? TIFF = Thousands of Incompatible File Formats (litt som NTSC - Never Twice the Same Colour)

Det dukket opp da jeg satte meg inn i raw/dng/openraw for et par år siden. En ganske rask sjekk i en hex-editor skulle bekrefte det greit. wikipedia: Image_file_formats#RAW er såvidt inne på det. DNG er offisielt basert på tiff. Grunnen til at man baserer seg på tiff er at det er godt egnet. Grunnen til at man må ha egen konverter til hver variant er fordi produsentene ikke ønsker å bli enige om nøyaktig hvordan man beskriver egenskapene til brikka og opptakssituasjonen, komprimering av data, etc. Siden viktige deler av tiff er regler for hvordan man legger inn proprietær informasjon så er den biten grei. Siden de ikke kaller det tiff, så trenger de kanskje ikke engang å validere som tiff, uansett er jo ikke det så interessant når man ikke har nyttig info om brikke og opptak.

Lenke til kommentar

Krigsfotografer kan ikke sove godt om nettene. Faen med dritt dem har knipsa opp gjennom tidene.

Sterk og gripende bildeserie fra Rio, http://www.chongas.com.br/2010/07/rio-por-urbano-galeria-de-fotos/

Tror de er såpass proffe at de faktisk bare ser på det som en jobb. Tror ikke de ville klart å levd særlig trivelig om de hadde blandet inn for mye føleser. Meget bra bildeserie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...