Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
; så en del belgiere. Stikkord som Lucky Luke, Astrix, Tintin og Viggo burde vel konkretisere min smak.

 

That said, Sy Barry er ikke ille som Fantomettegner. Jeg har en original med dedikasjon fra ham. Samt Mort Walker, men han har tapt seg stort de siste trevde årene.

Det er belgierene med Franquin i spissen som har vært mine store favoritter. Spirou & Fantasio er jo bare starten på hans fantastiske livsverk, men det er også krumtappen og senteret. Karriereslutten med "Sorte Sider" er bare mesterlig grotesk selvterapi. Jeg synes forøvrig at både Fournier og Tome/Janry har gjort en utmerket jobb med hans figurer.

 

Jeg tar med det om dedikerte originaler for å nevne noe som er litt mer on topic. Min bror har en plakat på veggen, signert av Alberto Korda. Den som ikke vet hvilket bilde jeg hinter til her må legge kamera på hyllen i 3 mnd, og lese litt mer historie og teori før de får lov til å eksponere et bilde igjen. I alle fall de som mener de er reportasje og gatefotografer.

 

Edit: Da jeg leste posten på ny oppdaget jeg til min forferdelse at jeg har stavet Korda feil. Nesten utilgivelig hvis noen som leste kommentaren kan bruke Google.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Mener å huske det er noen der som har både 5D med litt snaks og E-3 med litt snaks.

Kan sikkert køyre eit par testar på 1Ds MK3 og E3 over ferien. Zuiko 300mm'ern bør ha kome innan den tid.

Hvilken optikk har du til 4/3? Jeg begynner nesten å vurdere å flytte til Bergen! Og da er det ille! :ohmy:

 

Har veldig mye lyst til å prøve 14-35, som jeg forsto du innehar?

Lenke til kommentar

Hehe, er ikkje mitt, men omtrent berre eg som brukar det.

Til Olympus no har vi 7-14mm, 50-200mm ED og 14-35mm. Så lurer eg på om det ligg ein 14-54mm og sleng ein plass som stod på E1'en i si tid.

Tok meg 3sek å bli glad i E3'en, pleier å ha den med i backup på jobb, 7-14mm'ern har redda meg i trange lokaler eit par gonger. Superduper vidvinkel.

Lenke til kommentar

KimNK: Er du Sveins sønn? Eller venn? Eller samarbeidspartner?

 

Ang fotografers nettsider, Bjørn Rørslett EIER alle der. Makan til lett navigerbar samt en fryd for øyet skal du lete lenge etter.

 

 

Hvor ble alle av?

1 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous Users)

1 Members: Fulgu

Lenke til kommentar
Var det du som spurte om erfaringer på DA 55-300? Sånn før du redigerte?

Så vidt jeg vet er deet ingen her som har den. Men jeg har sett en del brukererfaringer på DPReview og Pentaxforums. Det som er blitt vist der virker lovende. Svært lovende. Mest imponert er jeg over nærbildene jeg har sett. De er virkelig gode. Men mer typiske telebilder ser også bra ut. Det kan se ut som en vinner.

Ingen som har denne altså.. (Kanskje er det noen i Canon, Nikon, Olympus som har lignende.)

Den er vel for billig(og dårlig) for dere utstyrsfriker! :p

Godt den duger for meg da. Skal vise dere jeg :)

Lenke til kommentar

ja lykke til..

 

Har en nevø på 5(&1/2)år. Er det vanlig at så små barn trekker logiske slutninger også omkring foto? Et eksempel er når han i går fortalte om noen sjørøvergreier han hadde lekt. Ett skip som var nesten 100 meter høyt. Jeg sa noe sånt som at da tok vel ikke mammaen hans noen bilder av det da? For det fikk vel ikke plass inni bildet når det var så stort? Joda, sa han, det var ikke det. Hun kunne jo bare gå litt bakover så får alt plass.. men hun hadde ikke mer batterier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...