Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Satser på at det kommer en FW800-disk på 1TB snart da. Spørs om jeg gidder å vente, etter den forrige 500GB-disken kræsja (dont worry, har backup, på kabelsalateksterndisk) har jeg stortsett brukt interndisken i Macbook Proen - som nå er ganske full. Får dog snart begynt å bruke stasjonærmacen igjen, så er jo ikke superkrise enda.

 

Panerai: Domke F-2 ( :love:): http://www.bhphotovideo.com/c/product/592386-REG/Domke_700_02A_F_2_Ruggedwear_Shooters_Bag.html

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satser på at det kommer en FW800-disk på 1TB snart da. Spørs om jeg gidder å vente, etter den forrige 500GB-disken kræsja (dont worry, har backup, på kabelsalateksterndisk) har jeg stortsett brukt interndisken i Macbook Proen - som nå er ganske full. Får dog snart begynt å bruke stasjonærmacen igjen, så er jo ikke superkrise enda.

LaCie disken min støtter FW400, FW800, USB2 og E-sata. Så de finnes. Men du ønsker kanskje en som får strømmen via FW kabelen ?

Lenke til kommentar

Vet noen av dere om det finnes noe gode steder på Hvaler hvor jeg kan ta seascapes?

Det skal være vanskelig å unngå. Hvaler er jo ikke noe annet enn kystlinje :)

 

Og du får solnedgangen i riktig retning. Hvis den j@€vla sola dukker opp da ...

Hehe du sier noe der :p

Tenkte og ta meg turen ut til Brattestø imorgen og sjekke ut der, håper været er med meg.

Lenke til kommentar

Vet noen av dere om det finnes noe gode steder på Hvaler hvor jeg kan ta seascapes?

Det skal være vanskelig å unngå. Hvaler er jo ikke noe annet enn kystlinje :)

 

Og du får solnedgangen i riktig retning. Hvis den j@€vla sola dukker opp da ...

Knall sol heile dagen, men så skyer det over rundt 19. Har vore slik ein del kveldar no, grådig lei, må sei eg savne kveldsola.

Lenke til kommentar

 

Knall sol heile dagen, men så skyer det over rundt 19. Har vore slik ein del kveldar no, grådig lei, må sei eg savne kveldsola.

Kjenner til det.

Istad snekkret jeg i solskinn og blå himmel, nå er det grått og trist på himmelen :hm:

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Japp, må få strøm fra firewire, synes det er nok å drasse på uten å må tenke på et ekstra strømadapter i tillegg. Ellers har begge backupdiskene mine både FW800 og USB. Ikke noe poeng med E-SATA så lenge Steve Jobs ikke gidder å lage macer med det på. :p

Det geniale med e-sata er at disken kobles rett på disk-kontrolleren. Slipper FW/Sata konvertering. Og e-sata er mer vanlig på maskinene som vi eple-allergikere bruker.

 

Satser vel på at Light Peak tar over for (E-)SATA regner jeg med.

Blir dårlig med strøm igjennom optisk kabel ...

Lenke til kommentar

De tøffe gutta fotograferer når sola går opp. Jeg er ikke så tøff, og har dermed ikke prøvd en eneste gang å få med meg morgensola her hvor jeg er nå (kveldssola er jo såklart på heeelt feil plass! :p).

 

Edit: Tom: True, og det suger. Satser på at noen finner ei lur løsning, noe ala en egen type light peak med strøm (altså to forskjellige kabler i ett-ish). :p

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Fikk denne på msn av en venn nå, tenkte jeg skulle dele humoren :laugh:

 

 

En kvinne var utsatt forn en stygg brannulykke og fikk alvorlige forbrenningen i ansiktet. Legene ville transplantere hud til ansiktet fra andre steder på kroppen, men kvinne var så tynn at det var vanskelig å finne store nok hudområder.

 

 

Til alt hell hadde ektemannen samme blodtype, og han stilte seg til disponibeø. Men: Det eneste stedet som egnet seg, var hud fra rompa. Operasjonen ble gjennomført, og kvinnen ble vakrere enn noensinne. Alle bemerket dette i ukene som fulgte, og hun sa tårevått til sin mann: -Jeg kan aldri få takket deg nok for at du stilte opp for meeg på denne måten.

Mannen forsikret- Gleden er på minside, hver gang jeg ser din mor kysse deg på kinnet !

Lenke til kommentar

Hvprfpr? Hvis ikke det er en SSD-disk du kobler til så har du uansett ikke sjans til å utbytte eSata fullt ut enda.

Det er poeng.

 

Jeg er også usikker på om optiske kabler egner seg til hyppig opp og nedkobling, slik som kablene til eksterne disker utsettes for. Noen som har brukt optiske kabler på mp3 spillere og har noen erfaring der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...