Yavel Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 quick question; 150w omformer fra 12v til 220v holder til å lade mobiler og sånt i bilen? hva med laptops? med mindre du har en laptop som trekker dyrisk mye strøm så skal det gå, dog viss det er billig dritt så er det ikke like sikkert..... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Dette er desverre noe du ikke har peiling på Olsen. Skremmende uttalelser. Det er nok dypere en så. Homo sapiens er et velutviklet dyr som fortsatt innehar "kvaliteter" fra steinalderen/bronsealderen. Alle former for dyreliv er bygget rundt et hierarki,problemet med oss mennesker er at vi aksepterer svake/dårlige eksemplarer av menneskeslektene.parallelt så er det individer som er oppadgående innen sitt makro-hierarki og gjerne vil vise sin styrke,disse opptrer ofte med en bøllete fremferd for og stige innad i hierarki noe som fungerer helt til de møter en med høyere rang som setter de på plass.Spørmålet er om de forstår hva som skjedde,mange bruker hele livet sitt uten og forstå dette. Empati og ydmykhet kommer av erfaringer/tilbakeslag helt tilbake fra barnbein av,en kunnskap som de "smarte" fort forstår er viktig for å komme seg oppover i hierarkiet på en stillferdig måte,selv om motivet kan være forskjellig individer imellom er dette den måten de fleste oppdager virker best. Når det gjelder svake eksemplarer av homo sapiens vil disse i hele sitt liv være "underdog"med alle problemer det medfører for spesifikke personer,det at de klarer å overvinne sin lave status har med og gjøre at de klarer å overvinne/overse sin "medfødte"svakhet,disse "eksemplarer" av menneskeslekten kan gi uttrykk av sin frykt på flere forskjellige måter,faktisk så bruker enkelte av disse personer angrep som et våpen for og vise seg verdig sin plass i hierarkiet,disse såkalte "sårete dyr"angriper uten varsel og gjerne det individet i nærmiljøet som er desidert svakest og ikke som normale individer i et hierarki normalt gjør,og angriper det individet som har rangen over dem. Dere forstår forhåpentligvis at jeg har brukt litt metaforer Endret 22. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Det bør holde ja. Jeg og kona fikk testa en 150W nylig. En fra Torshov bilrekv. til 590,-. Den hadde innebygget vifte, så den tapte tydeligvis veldig mye energi underveis, og klarte IKKE å dra vår bærbare med ICE mobilt bredbånd etter at vi koblet på en campingvogn på bilen. Men før campingvogna ble koblet til, så gikk det antakelig akkurat. Det gikk an å lade den bærbare når vogna ble koblet på, men altså ikke noen bruk underveis. Nå har vi skaffet en annen en som er på 150W med peak på 300W, men den har vi ikke fått testa enda. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 quick question; 150w omformer fra 12v til 220v holder til å lade mobiler og sånt i bilen? hva med laptops? 150W holder til småtteri men blir nok fort varm når du bruker en laptop,en simpel 750w inverter var i grenseland for en gammel Compaq med dårlige batterier jeg hadde klarte. Det er en jungel der ute,det du burde finne ut først om du trenger en inverter med ren sinuskurve eller om du heller vil ha en som leverer modifisert sinuskurve. Her har du et utvalg invertere. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Dette er desverre noe du ikke har peiling på Olsen. Skremmende uttalelser. Det er nok dypere en så. Homo sapiens er et velutviklet dyr som fortsatt innehar "kvaliteter" fra steinalderen/bronsealderen. Alle former for dyreliv er bygget rundt et hierarki,problemet med oss mennesker er at vi aksepterer svake/dårlige eksemplarer av menneskeslektene.parallelt så er det individer som er oppadgående innen sitt makro-hierarki og gjerne vil vise sin styrke,disse opptrer ofte med en bøllete fremferd for og stige innad i hierarki noe som fungerer helt til de møter en med høyere rang som setter de på plass.Spørmålet er om de forstår hva som skjedde,mange bruker hele livet sitt uten og forstå dette. Empati og ydmykhet kommer av erfaringer/tilbakeslag helt tilbake fra barnbein av,en kunnskap som de "smarte" fort forstår er viktig for å komme seg oppover i hierarkiet på en stillferdig måte,selv om motivet kan være forskjellig individer imellom er dette den måten de fleste oppdager virker best. Når det gjelder svake eksemplarer av homo sapiens vil disse i hele sitt liv være "underdog"med alle problemer det medfører for spesifikke personer,det at de klarer å overvinne sin lave status har med og gjøre at de klarer å overvinne/overse sin "medfødte"svakhet,disse "eksemplarer" av menneskeslekten kan gi uttrykk av sin frykt på flere forskjellige måter,faktisk så bruker enkelte av disse personer angrep som et våpen for og vise seg verdig sin plass i hierarkiet,disse såkalte "sårete dyr"angriper uten varsel og gjerne det individet i nærmiljøet som er desidert svakest og ikke som normale individer i et hierarki normalt gjør,og angriper det individet som har rangen over dem. Dere forstår forhåpentligvis at jeg har brukt litt metaforer ? Mulig du har forsket fram en forklaring, men det har ingenting med det jeg reagerer på.. Folk med psykiske lidelser har all anledning til å lykkes hvis de blir trodd på og fulgt opp. En barndom preget av mobbing er det ikke alle som kan riste av seg, og da bør man ha respekt nok til å tolerere at de trenger hjelp senere. Når det kommer fram til dette tullet rundt svakest, så har jeg en fullstendig annen oppfatning. De som mobbet er gjerne de som ikke kommer så langt, har lite utdanning og lykkes dårligere.. Hvem er svakest da? Ikke uttal dere (jeg sier ikke dette til noen som helst spesifikt) om slike ting, som dere gjerne ikke har noe erfaring med og har et distansert forhold til. ---- Ellers opplever vi det dårligste sommerværet jeg kan huske. Det har regnet i et i en uke.. Ikke spesielt artig å dra ut da.. Lenke til kommentar
Con Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ellers opplever vi det dårligste sommerværet jeg kan huske. Det har regnet i et i en uke.. Ikke spesielt artig å dra ut da.. Her i Bergen har de meldt pent vær en hel uke fremover ..men DET tar jeg med en klype salt! (er lov å håpe da) Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ellers opplever vi det dårligste sommerværet jeg kan huske. Det har regnet i et i en uke.. Ikke spesielt artig å dra ut da.. På sørlandet er det alltid fint vær. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ellers opplever vi det dårligste sommerværet jeg kan huske. Det har regnet i et i en uke.. Ikke spesielt artig å dra ut da.. Her i Bergen har de meldt pent vær en hel uke fremover ..men DET tar jeg med en klype salt! (er lov å håpe da) Jeg lurer på når sommeren kommer her, jeg. Eller var de få dagene i begynnelsen av juni eller når nå det var alt vi skulle få? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Var iallefall fin kveldsol idag, er meldt fint resten av veka og. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 quick question; 150w omformer fra 12v til 220v holder til å lade mobiler og sånt i bilen? hva med laptops? 150W holder til småtteri men blir nok fort varm når du bruker en laptop,en simpel 750w inverter var i grenseland for en gammel Compaq med dårlige batterier jeg hadde klarte. Det er en jungel der ute,det du burde finne ut først om du trenger en inverter med ren sinuskurve eller om du heller vil ha en som leverer modifisert sinuskurve. Her har du et utvalg invertere. Regner med at den klarer å lade en laptop som er av da. en 11" atom pc.. men vet ikke om jeg -egentlig- trenger å lade laptopen på vei opp til lofoten... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 En halvtime igjen av andre runde av avstemningen i tråden for Kjennetegn for Akamister. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) En halvtime igjen av andre runde av avstemningen i tråden for Kjennetegn for Akamister. Sannhetens time er inne! Endret 22. juli 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Og sannhetens time er passert. Det ble grønn teip, og bare det. Endret 22. juli 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg tar diskusjonen videre. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Mr.Olsen .. Du går ut ifra din egen helse , og din egen -antageligvis- sterke psyke.. Du tenker ikke på at mennesker har forskjellig utgangspunkt . Jeg tåler antagelig mer på enkelte områder enn du gjør,og motsatt, men jeg ville ikke rakke ned på deg for det. Ett ord kan faktisk velte en persons liv fullstendig, sånn er det bare. Folk er ikke svake gå grunn av det, de har bare ett annet utgangspunkt enn det du har. Da er det ditt ansvar å vise empati for det mennesket, og i det minste ikke gjøre det verre.. De fleste har det samme psykiske utgangspunktet, helt i starten. At dette endrer seg etter hvert er godt mulig, men i utgangspunktet er de fleste like. Om man fra starten da godtar å bli snakket dritt til av andre og aksepterer at det er slik det er, så er det deres feil. Man har selv muligheten til å bestemme hva som er rett og galt her i verden, og kommer det noen å sier at jeg ikke er verdt noe så kan jeg velge å tro på det eller jeg kan si meg uenig. Ta bare dette som et eksempel, her her det en håndfull som sier at jeg tar feil, at jeg må vokse opp og at jeg ikke vet bedre, men jeg vet dere tar feil, det har jeg bestemt meg for. Dere kan ikke fortelle meg hva jeg skal tro er riktig, for meg er det riktig at alle har kontroll/kan få kontroll på sin egen psykiske helse. Med mindre de er fysisk skadet som rocker om på hjernen. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Mr.Olsen .. Du går ut ifra din egen helse , og din egen -antageligvis- sterke psyke.. Du tenker ikke på at mennesker har forskjellig utgangspunkt . Jeg tåler antagelig mer på enkelte områder enn du gjør,og motsatt, men jeg ville ikke rakke ned på deg for det. Ett ord kan faktisk velte en persons liv fullstendig, sånn er det bare. Folk er ikke svake gå grunn av det, de har bare ett annet utgangspunkt enn det du har. Da er det ditt ansvar å vise empati for det mennesket, og i det minste ikke gjøre det verre.. De fleste har det samme psykiske utgangspunktet, helt i starten. At dette endrer seg etter hvert er godt mulig, men i utgangspunktet er de fleste like. Om man fra starten da godtar å bli snakket dritt til av andre og aksepterer at det er slik det er, så er det deres feil. Man har selv muligheten til å bestemme hva som er rett og galt her i verden, og kommer det noen å sier at jeg ikke er verdt noe så kan jeg velge å tro på det eller jeg kan si meg uenig. Ta bare dette som et eksempel, her her det en håndfull som sier at jeg tar feil, at jeg må vokse opp og at jeg ikke vet bedre, men jeg vet dere tar feil, det har jeg bestemt meg for. Dere kan ikke fortelle meg hva jeg skal tro er riktig, for meg er det riktig at alle har kontroll/kan få kontroll på sin egen psykiske helse. Med mindre de er fysisk skadet som rocker om på hjernen. Der intet finnes, taper til og med konger sin rett. Case closed for min del Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Mr.Olsen. Du går over stokk og stein. Du burde klappe igjen når du gang på gang får vite at du tar helt feil. Om du hadde blitt utsatt for mobbing i barndommen så hadde du aldri skrevet det du har gjort her. Case closed. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Mr.Olsen. Du går over stokk og stein. Du burde klappe igjen når du gang på gang får vite at du tar helt feil. Om du hadde blitt utsatt for mobbing i barndommen så hadde du aldri skrevet det du har gjort her. Case closed. At du stenger saken holder nok ikke for meg, jeg er med sålenge noen diskuterer eller moderatorene stenger den. Og det er sjeldent lurt å fornærme noen og så si case closed, da svarer vedkommende gjerne og du må velge om du skal fortsette, ignorere eller gi deg. Og du tar nok feil ang min barndom. Som tidligere sagt, jeg skriver dette nettopp på grunn av mine 3 år på ungdomskolen. Om noen klyper meg i armen og får litt vondt vil jeg ikke sitte å syns synd på noen som tar ut sykemelding fordi de ble klypt/klypet/klepet selv. Igjen, vil du ha diskusjonen helt ferdig kan du jo fortsette med fornermelsene så skal du se moderatorene. Men i mine øyne er personangrep, usakligheter og barnslighet et tegn på svakhet. Diskuterer man med noen som trekker inn personer har man tapt, fordi de man diskuterer med liker å bølle seg til rett, ikke diskutere saklig. Så jeg har vel tapt. Man burde ikkje fortelle endre om deres ungdom og oppvekst, det vet de oftest selv Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) De fleste har det samme psykiske utgangspunktet, helt i starten. Det er mye som tyder på at du tar grunnelggende feil i denne antagelsen. Vi mennesker blir nok født med vidt forskjellig arvemateriale, og vokser gjerne opp med vidt forskjellige miljøbetingelser. Begge deler er med på å forme vår mentale helse. Samtidig har du delvis rett. De fleste av oss er langt på vei ansvarlig for vår egen mentale helse. Å dyrke et negativt selvbilde er ikke sundt. Men det betyr ikke at alle bare kan "ta seg sammen" å bli lykkelige. Endret 22. juli 2010 av fototim 1 Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 One ore two sugar in your tea Mr Natrich? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå