Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

10-24 er f/3.5-4.5... Joda, spennende begge to, ikke minst fordi de kommer med Pentax-fatning :-)

Ja, fremtiden er ikke på langt nær så sort for Pentax som det så ut en stund. Snarere tvert imot. Canikon trenger konkurranse. Og nå ser det ut som om Olympus, Pentax og Sony gjør det.

Apropos Pentax; har du fått prøvd 31mm Limited? Det er et objektiv som frister. f/1.8 ?

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apropos Pentax; har du fått prøvd 31mm Limited? Det er et objektiv som frister. f/1.8 ?
Dessverre ikke prøvd det, men alle som har gjort det er fornøyd, såvidt jeg kan se... f/1.8, ja, og et griselekkert design, særlig den sorte utgaven... Synd prisen er som den er, over 8000kr her på berget er stivt. Når Norsk Tipping ringer... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Ja, fremtiden er ikke på langt nær så sort for Pentax som det så ut en stund. Snarere tvert imot. Canikon trenger konkurranse. Og nå ser det ut som om Olympus, Pentax og Sony gjør det.
Ja, tror nok at Canikon kommer til å merke det i årene som kommer. Olympus har sin nisje, mens Sony og Samsung/Pentax er store konsern som vil tjene penger, og er gode på markedsføring...
Lenke til kommentar
Det er rift om kameraer på bruktmarkedet nå; fått tilbud om nakenbilder ifra en frøken ifra Alta for å selge henne mitt gamle 350D :p

Min 30D ligger på posten og venter, wuhu!

Ja, og? Bare pass på at du får bildene og at det faktisk er av henne. Et bilde er et bilde, tanken på at du har solgt henne et kamera er mer pirrende ;)

Skal du ha mye for kameraet? Kjøpte 30D brukt på grunn av det lave bruktmarkedet som en følge av 40D og D300?

Edit: Dobbelpost

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Selger kameraet for 3000. Siden det er under to måneder gammelt, så er vel ikke 3000 en fryktelig upris synes jeg, med kitobjektiv og den grusomme bærevesken ifra Komplett.

Jeg velger heller å selge til noen ifra nærområdet, men bare det at folk tilbyr seg å synke så lavt for et stakkarslig kamera er jo festlig ;)

Edit; Lenge sett på D200, de ligger fint i pris nå, men da må jeg bytte ut alt av objektiver, og det er stress..

Endret av Hotvedt
Lenke til kommentar

Ikke noen vits å bytte system på grunn av kameraet om du har masse objektiv fra før av (Hva har du sa du)

30D duger vel det og og det er vel ikke så lenge til 5D får en erstatter om du skal oppgradere fra 30D om et par år og 40D ikke gir nok ;)

Men da er det vel slik at du må skifte enkelte obejktiver da og? Er det ikke noe slik at alt som er bedre (Dyrere) enn 40D bruker EF-S og 40D og ned bruker EF? (Eller motsatt)

Lenke til kommentar
Det er rift om kameraer på bruktmarkedet nå; fått tilbud om nakenbilder ifra en frøken ifra Alta for å selge henne mitt gamle 350D :p

Hørt om dårligere tilbud enn det :)

Mitt ligger i fotbagen som står ved siden av pulten :cool:

Tom

Lenke til kommentar

Hørt om dårligere tilbud enn det :)

Skal ikke du selge ditt da, du kan jo PM'e Hotvedt. Som du sa, fins verre tilbud :)

Tom

Nå husker jeg ikke hva du har i siggen din, men får du plass til alt i bagen?

Lenke til kommentar

Har;

Tokina AF 193 19-35mm f/3.5-4.5 (vil ha 12-24 f/4)

Canon 50mm f/1,4

Canon EF 70-200mm f/4L USM (vil ha 70-200 IS f/2,8)

(Har i tillegg masse greier ifra 350'en, batterigrep, batterier og snorutløser som jeg nå ikke kan bruke, havner vel på finn ettehvert.)

Må vel få somla meg til å kjøpe en blitz etterhvert også, men det kan vente litt føler jeg, dama hadde jo drept meg :)

Lenke til kommentar

Tom

Nå husker jeg ikke hva du har i siggen din, men får du plass til alt i bagen?

Jeg får plass til et hus og all optikken i en Slingshot 100 AW, ja. Pluss en Jobo Spectator 80GB, 4-5 minnekort og litt renseutstyr. Men får da ikke plass til lader.

Tom

Lenke til kommentar

Hotvedt:

Du kan jo be hun sende meg en mail, jeg har ett 350d som jeg vurderer å selge..

tottow[alfakrøll]bluezone.no :)

Høres kanskje rart ut, men dette har ingenting med nakenbildene å gjøre. Jeg vil selge kameraet!

-t

Endret av Totto
Lenke til kommentar

www.<insertgriselink>.com er da mye enklere gutter...

Dog med mindre hun er forskjøla å sender papirbilder så tror jeg ikke det er med noe virus i bildene hennes, kan ikke si det samme om de andre på nett.

Hotvedt: Kommer ikke på i farta på hva Canonen koster, men med tanke på at Nikonen sin kostet 7500 før den nye nå kom, og Canon sin skulle være mye billigere, og jeg har sett tester hvor Canonen knuser Tokinaen , så vil jeg råde deg til å at en titt på Canon sin 10-22mm f/4(-?)

Fargegjengivelse skal vist være bedre, og skarpheten i sentrum skal være betydelig bedre, og sideskarpheten til Canonen er syk i forhold til det Tokina eksemplaret de hadde.

However, jeg syns det Tokinaen presterte var så dårlig på den testen jeg så, og etter å testet selv så ble jeg overbevst om at de hadde fått et eksemplar som ikke var likt mitt...

Sidene på mitt eksemplar er ikke så uskarpe som jeg så der, men vi får bare stole på de, jeg har jo ikke sammenliknet med Canonen under de forrholdene jeg hadde.

Så hvor var jeg? Jo, sjekk ut Canonen, og kjøp den om du har råd, og som mange her vil råde deg til, har du ikke råd, skaff deg råd. Vent 1 mnd om det ikke er krise.

Edit: Canonen sin? Tokinaen sin? WTF :p

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Hotvedt: Jeg mener 'ragamuffin' sa at den zoomen du har er en av det skarpeste zoomene som er laget så jeg ville ikke stresset med å oppgradere det, heller vidvinkel først.

Edit: Sjekke dette bildet: http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=5957

Hele spesialen spesiel :p

Sjekk bilde nr 9, er det effektiv bruk av blits og litt burntool?

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...