Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Mtp jungeltelegrafen. Er det okey og sende en melding til en tidligere klient (en uke siden leveranse) og si at om noen i hennes krets trenger bilder så stiller jeg gjerne opp? :hmm:

Skader ikke; om hun er fornøyd sprer hun "ordet", er hun ikke fornøyd lar hun være. Du har ingenting å tape.

Edit:

Jeg valgte selv i lengre perioder den litt mer kompliserte og lange veien, ved å styre unna facebook og lignende.

Forøvrig bør man ikke være sykelig opptatt av utseende for portrett-kandidater. Husk, øvelse gjør mester.

Tips: Ikke vær for pågående, tilby muligheten og la det ligge ved det. Ingen har lyst til å gjøre shoot med noen som minner om forfølgelse ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yay. Jeg har kjøpt meg Lowepro Fastpack 350.

I morgen tenkte jeg å ta den med meg på en god tur i Lillomarka/nordmarka :)

Nice, kan du skrive en mini-anmeldelse av den når du har testet den ut? Vurderer og kjøpe samme selv :)

Lowepro Fastpack 350 virker veldig lovende, ble en smule bitter når D3 med L-bracket ikke passet :(

Lenke til kommentar

Du må se på prisene i forhold til bruktprisene.

Edit: Det jeg vet at man kan tjene på er lysmålere. Min Sekonic L308s kostet meg rett rundt 1100,- uten MVA. Hadde jeg måtte betale MVA hadde den vel kostet rundt 1350,- og det er fortsatt rundt 500,- billigere enn den billigste jeg har funnet på bruktmarkedet.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Veldig mye av det på eBay er uåpnede, helt nye produkter. Jeg vet prisen faller litt fordi det er privatpersoner som selger, men veldig mye er det nok ikke.

Eg foretrekker faktisk og kjøpa brukte objektiver, framfor nye objektivet på ebay. Eg er berre himla redd for å treffa på falske objektiver og kameraer og slikt.

Lenke til kommentar

Etter min mening er eBay veldig trygt, om en tar sine forholdsregler. Dvs. kjøper fra personer med 1000 feedbacks eller mer, og 99% positive eller mer. Finn.no er jeg er utrygg på.

Etter det jeg kan se er det gjerne 20-30% minimum å tjene per objektiv, det med tanke på fall i verdi i forhold til ny fra butikk etc. Nå er ikke dette noe jeg har store planer om, men funderer litt på det, fordi da får jeg gjerne muligheten til å prøve mange forskjellige objektiver, i tillegg til at jeg trenger ekstra penger (er inne til førstegangstjeneste, så tjener lite og har ikke mulighet til å jobbe utenom).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det være noe å tjene på å for eksempel drive kjøp og salg av objektiver på eBay, for å så selge her i Norge? Mitt inntrykk er jo at de fleste objektiver er ganske så mye billigere i utlandet, selv med mva og toll.

Jeg skal til statene til høsten, ser jo at det er mange populære objektiver der som selges for nesten halv pris i forhold til her i Norge.

Dersom jeg klarer å lure meg unna toll og mva burde det være noen festlapper å hente på å ta med 3-4 objektiver hjem.

Lenke til kommentar

Etter min mening er eBay veldig trygt, om en tar sine forholdsregler. Dvs. kjøper fra personer med 1000 feedbacks eller mer, og 99% positive eller mer. Finn.no er jeg er utrygg på.

I tillegg så gir PayPal deg en angrerett,du kan også bruke Kredittkort og betale på krita,da kan du i etterkant få refundert beløpet uansett hvilken firma du handler fra.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kan det være noe å tjene på å for eksempel drive kjøp og salg av objektiver på eBay, for å så selge her i Norge? Mitt inntrykk er jo at de fleste objektiver er ganske så mye billigere i utlandet, selv med mva og toll.

Du skal ha flaks om du klarer å tjene noe som helst på det.

Jeg kjøper absolutt alt utstyr brukt, og sjekker alle mulige kilder for å finne det jeg vil ha til best mulig pris. Dette inkluderer vanligvis foto.no, finn og ebay. De beste tilbudene finner jeg nesten uten unntak på foto.no, det er svært sjelden jeg finner bedre tilbud på kamera og objektiver på eBay. Jeg har kjøpt to objektiver på eBay, begge hovedsaklig fordi de har vært vanskelig å finne (brukt) i Norge.

Det jeg kjøper mest av av fotorelaterte ting fra eBay er billig tilbehør som blitstriggere, blitsstativer, paraply/softboks og annet studiostæsj, dette får man kjøpt i Norge, men da er det hovedsaklig luringer som har tenkt som deg at dette må det gå an å tjene penger på, så de har handlet det på eBay selv og prøver å selge med 100-200% avanse.

Edit - en ting til. Husk at også på privatkjøp er det reklamasjonsrett (ihht. kjøpsloven). Denne er på to år med mindre du og kjøper blir enig om noe annet (reklamasjonsrett ved privatkjøp kan fravikes, men bare dersom selger og kjøper blir enig om det før handelen gjennomføres). Det vil si, dersom du kjøper ett objektiv på eBay uten garanti/reklamasjonsrett, og selger dette som nytt her i Norge, kan du bli holdt ansvarlig dersom dette har feil eller mangler som oppdages innen to år etter at du har solgt det. Du skal drive i rimelig stor skala og ha grei fortjeneste på hvert salg for å kunne dekke ett eventuelt tap ved bare en sånn sak...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...