tomsi42 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg vil bare gi dere en vennlig påminnelse om fotokonkurransen. Har fått inn svært få bidrag, til tross for at innleveringsfristen er nå på søndag (25.07). Har du allerede fått inn bidrag! Det er ikke dårlig - de pleier å komme i helgen. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Har du allerede fått inn bidrag! Det er ikke dårlig - de pleier å komme i helgen. Jeg har fått inn ett eneste bidrag, for å være mer nøyaktig! Vi får håpe det renner inn i løpet av helgen:) Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ja det syns jeg... Nå har jeg aldri trengt å betale for å bruke noe studio, men 1.000,- kr timen er da veldig drøyt... Det er ikke slik at blitsene blir så utrolig slitte. Hva er det du stiller med i studioet ditt? 5-6 blitser med softboks, bikube, beauty-dish, 6-7 bakgrunner, visningsskjerm, reflektorer og rekvisita? 1. Det var tøys. 2. Har fire blitser der, fire softboxer, to beauty disher, tre bakgrunner, boom-stativ og andre ymse saker. Får snart to blitser til og en octabox. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Har meget lyst å prøve meg i studio. Tenkte å bare kaste det ut der. Føler 5DIIen min gråter etter et studio. Du kan prøve deg i mitt for 1000 kr timen. Hehe, hadde det ikke vært for kameraet som spiste prisen og jeg sparer til fullt lys sett selv, så sku jeg mest sannsynlig sagt ja. Tøys eller ikke. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ja det syns jeg... Nå har jeg aldri trengt å betale for å bruke noe studio, men 1.000,- kr timen er da veldig drøyt... Det er ikke slik at blitsene blir så utrolig slitte. Hva er det du stiller med i studioet ditt? 5-6 blitser med softboks, bikube, beauty-dish, 6-7 bakgrunner, visningsskjerm, reflektorer og rekvisita? Er det sånn å forstå at kameraklubbens studio disponeres fritt av medlemmene? Hva befinner seg av utstyr/fasiliteter der? Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Det jeg er mest interessert i er å vite hva slags utstyr (eksakte navn) Gorpium har i sitt studio. Flickren hans er bokmerket og jeg har enda til gode å finne en portrettfotograf som gir meg stå slik som hans bilder (nei, har ikke SÅ mye med de jentene han skyter ). Tenker å finne ut ca. pris sånn at jeg vet hva jeg burde spare til. Which reminds me: Objektivpark er dyrt. Ca 40 laken for de L objektivene jeg vil ha. 24-70 2.8L, 35 1.4L og 70-200 2.8L IS II. Kanskje jeg dropper 35 siden jeg har tilgang til å låne en 16-35L når som helst. Endret 20. juli 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Ja det syns jeg... Nå har jeg aldri trengt å betale for å bruke noe studio, men 1.000,- kr timen er da veldig drøyt... Det er ikke slik at blitsene blir så utrolig slitte. Hva er det du stiller med i studioet ditt? 5-6 blitser med softboks, bikube, beauty-dish, 6-7 bakgrunner, visningsskjerm, reflektorer og rekvisita? Er det sånn å forstå at kameraklubbens studio disponeres fritt av medlemmene? Hva befinner seg av utstyr/fasiliteter der? Nei, vi har avgift for 2ukersleie av blitser. Studioet er ikke klubbens sitt. Edit: gorpium: har du mange som leier til deg så du føler prisen er rett? Om folk skal betale 1000kr timer, dvs 3000,- første gang når de skal lære seg alt, tror jeg ikke du vil få mange gjengangere. 1000kr timen for et lokale er det drøyeste jeg har vært borti, glad jeg har full tilgang til et topp utstyrt studio uten å må betale en dags arbeid for én time. Endret 20. juli 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Aha. Hva betaler man typisk for å slå seg løs noen timer der? Edit - evt. hva slags blitsutstyr er det klubben låner ut? Endret 20. juli 2010 av ventle Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Mr. Olsen - når skal du forstå at det var tull? Jeg ville aldri tatt så mye for leie av studioet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Haha, dust... Jeg spurte jo, og du sa "Whaaat?"... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Aha. Hva betaler man typisk for å slå seg løs noen timer der? Edit - evt. hva slags blitsutstyr er det klubben låner ut? Det klubben tilbyr er to blitser, tror det er 200 for en og 350 for 2 i to uker... Ang studioet så er ikke det noe du kan leie gjennom klubben, men ta kontakt med degogdine.no som eier det. Har du spørsmål ang TKK så send en Mail til styret [email protected] . Jeg er ikke lenger i styret på grunn av førstegangstjeneste om 6 dager. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Haha, dust... Jeg spurte jo, og du sa "Whaaat?"... Ja, på en litt ironisk måte, men vi vet jo at vi to ofte snakker forbi hverandre. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ja det syns jeg... Nå har jeg aldri trengt å betale for å bruke noe studio, men 1.000,- kr timen er da veldig drøyt... Det er ikke slik at blitsene blir så utrolig slitte. Hva er det du stiller med i studioet ditt? 5-6 blitser med softboks, bikube, beauty-dish, 6-7 bakgrunner, visningsskjerm, reflektorer og rekvisita? Er det sånn å forstå at kameraklubbens studio disponeres fritt av medlemmene? Hva befinner seg av utstyr/fasiliteter der? Nei, vi har avgift for 2ukersleie av blitser. Studioet er ikke klubbens sitt. Edit: gorpium: har du mange som leier til deg så du føler prisen er rett? Om folk skal betale 1000kr timer, dvs 3000,- første gang når de skal lære seg alt, tror jeg ikke du vil få mange gjengangere. 1000kr timen for et lokale er det drøyeste jeg har vært borti, glad jeg har full tilgang til et topp utstyrt studio uten å må betale en dags arbeid for én time. Så ikke editen din. Hva vil det si å ha et "topp utstyrt studio"? Hva kvalifiseres som "topp" innen lys de har der? Det jeg tenker på er merke, etc. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Vore på mandig fjelltur med min mandige far sida søndag, bilete kjem nok snart. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hey folkens. Jeg lurer på om dere har gode tips til database-program for å sortere bilder. Jer er ute etter program der jeg kan tagge folk eller diverse, og ha enkel mulighet for å sortere etter tagger. På en måte slik facebook fungerer, bare lokalt på PC og støtte for råformat. Skal fortsette å lete på nett, men hvis dere har noe dere bruker og anbefaler, hadde det gjort det hele endel lettere Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Lurer på hva jeg skal bruke nettsiden/"bloggen" min til. Det er ingen som er innom den uansett om jeg skriver noe eller ikke. Kanskje det hadde vært en ide å skrive ned "huskelapper"/guider etc. for meg selv? F.eks. 'Idag kjøpte jeg en Sony CS1 GPS. Jeg måtte til blabla.com for å hente det programmet og til blabluh.com for å hente et annet program. jeg gjorde slik og slik og nå er bildene goetagget.' Legge til linker etc. så jeg har det tilgjengelig en plass. Får en 7D snart Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hey folkens. Jeg lurer på om dere har gode tips til database-program for å sortere bilder. Jer er ute etter program der jeg kan tagge folk eller diverse, og ha enkel mulighet for å sortere etter tagger. På en måte slik facebook fungerer, bare lokalt på PC og støtte for råformat. Skal fortsette å lete på nett, men hvis dere har noe dere bruker og anbefaler, hadde det gjort det hele endel lettere Adobe Lightroom. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Apple Aperture har enda bedre støtte for tagging av folk - kan til og med automatiseres. Krever dog at man har en Mac... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Ja det syns jeg... Nå har jeg aldri trengt å betale for å bruke noe studio, men 1.000,- kr timen er da veldig drøyt... Det er ikke slik at blitsene blir så utrolig slitte. Hva er det du stiller med i studioet ditt? 5-6 blitser med softboks, bikube, beauty-dish, 6-7 bakgrunner, visningsskjerm, reflektorer og rekvisita? Er det sånn å forstå at kameraklubbens studio disponeres fritt av medlemmene? Hva befinner seg av utstyr/fasiliteter der? Nei, vi har avgift for 2ukersleie av blitser. Studioet er ikke klubbens sitt. Edit: gorpium: har du mange som leier til deg så du føler prisen er rett? Om folk skal betale 1000kr timer, dvs 3000,- første gang når de skal lære seg alt, tror jeg ikke du vil få mange gjengangere. 1000kr timen for et lokale er det drøyeste jeg har vært borti, glad jeg har full tilgang til et topp utstyrt studio uten å må betale en dags arbeid for én time. Så ikke editen din. Hva vil det si å ha et "topp utstyrt studio"? Hva kvalifiseres som "topp" innen lys de har der? Det jeg tenker på er merke, etc. Det jeg bruker for å begrunne topp studio er et stort studio med lys (er vel 5 eller 6 blitser) flere store forskjellige softbokser, beautydish, bikube, spor, bakgrunner, speil, skifterom, musikk, PC, rekvisita som stoler, leketøy, pels, vifte. Har aldri manglet noe i studioet. Jeg vet ikke merkene på blitsene, men tror nok ikke det er noe driit. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Hey folkens. Jeg lurer på om dere har gode tips til database-program for å sortere bilder. Jer er ute etter program der jeg kan tagge folk eller diverse, og ha enkel mulighet for å sortere etter tagger. På en måte slik facebook fungerer, bare lokalt på PC og støtte for råformat. Bibblelabs - Bibble (Linux/Mac/Windows) - 620 NOK (Lite-versjon), 1.246 NOK (Pro-versjon) Adobe - Lightroom (Mac/Windows) - 2.937 NOK Apple - Aperture (Mac) - 1.246 NOK Lightcrafts - LightZone (Linux/Mac/Windows) - 708 NOK Phase One - Capture One (Mac/Windows) - 2.499 NOK Rawstudio (Linux) - Gratis Endret 20. juli 2010 av d0ppler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå