Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det syns jeg... Nå har jeg aldri trengt å betale for å bruke noe studio, men 1.000,- kr timen er da veldig drøyt... Det er ikke slik at blitsene blir så utrolig slitte.

Hva er det du stiller med i studioet ditt? 5-6 blitser med softboks, bikube, beauty-dish, 6-7 bakgrunner, visningsskjerm, reflektorer og rekvisita?

1. Det var tøys.

2. Har fire blitser der, fire softboxer, to beauty disher, tre bakgrunner, boom-stativ og andre ymse saker.

Får snart to blitser til og en octabox.

Lenke til kommentar

Har meget lyst å prøve meg i studio. dontgetit.gif Tenkte å bare kaste det ut der. dontgetit.gif Føler 5DIIen min gråter etter et studio.

Du kan prøve deg i mitt for 1000 kr timen.

Hehe, hadde det ikke vært for kameraet som spiste prisen og jeg sparer til fullt lys sett selv, så sku jeg mest sannsynlig sagt ja. Tøys eller ikke. thumbup.gif

Lenke til kommentar

Ja det syns jeg... Nå har jeg aldri trengt å betale for å bruke noe studio, men 1.000,- kr timen er da veldig drøyt... Det er ikke slik at blitsene blir så utrolig slitte.

Hva er det du stiller med i studioet ditt? 5-6 blitser med softboks, bikube, beauty-dish, 6-7 bakgrunner, visningsskjerm, reflektorer og rekvisita?

Er det sånn å forstå at kameraklubbens studio disponeres fritt av medlemmene? Hva befinner seg av utstyr/fasiliteter der?

Lenke til kommentar

Det jeg er mest interessert i er å vite hva slags utstyr (eksakte navn) Gorpium har i sitt studio. Flickren hans er bokmerket og jeg har enda til gode å finne en portrettfotograf som gir meg stå slik som hans bilder (nei, har ikke SÅ mye med de jentene han skyter whistle.gif).

Tenker å finne ut ca. pris sånn at jeg vet hva jeg burde spare til. thumbup.gif

Which reminds me: Objektivpark er dyrt. Ca 40 laken for de L objektivene jeg vil ha. 24-70 2.8L, 35 1.4L og 70-200 2.8L IS II. Kanskje jeg dropper 35 siden jeg har tilgang til å låne en 16-35L når som helst.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Er det sånn å forstå at kameraklubbens studio disponeres fritt av medlemmene? Hva befinner seg av utstyr/fasiliteter der?

Nei, vi har avgift for 2ukersleie av blitser. Studioet er ikke klubbens sitt.

Edit: gorpium: har du mange som leier til deg så du føler prisen er rett? Om folk skal betale 1000kr timer, dvs 3000,- første gang når de skal lære seg alt, tror jeg ikke du vil få mange gjengangere. 1000kr timen for et lokale er det drøyeste jeg har vært borti, glad jeg har full tilgang til et topp utstyrt studio uten å må betale en dags arbeid for én time.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Aha. Hva betaler man typisk for å slå seg løs noen timer der?

Edit - evt. hva slags blitsutstyr er det klubben låner ut?

Det klubben tilbyr er to blitser, tror det er 200 for en og 350 for 2 i to uker...

Ang studioet så er ikke det noe du kan leie gjennom klubben, men ta kontakt med degogdine.no som eier det. Har du spørsmål ang TKK så send en Mail til styret [email protected] . Jeg er ikke lenger i styret på grunn av førstegangstjeneste om 6 dager.

Lenke til kommentar

Edit: gorpium: har du mange som leier til deg så du føler prisen er rett? Om folk skal betale 1000kr timer, dvs 3000,- første gang når de skal lære seg alt, tror jeg ikke du vil få mange gjengangere. 1000kr timen for et lokale er det drøyeste jeg har vært borti, glad jeg har full tilgang til et topp utstyrt studio uten å må betale en dags arbeid for én time.

Så ikke editen din. Hva vil det si å ha et "topp utstyrt studio"? Hva kvalifiseres som "topp" innen lys de har der? Det jeg tenker på er merke, etc.

Lenke til kommentar

Hey folkens.

Jeg lurer på om dere har gode tips til database-program for å sortere bilder. Jer er ute etter program der jeg kan tagge folk eller diverse, og ha enkel mulighet for å sortere etter tagger. På en måte slik facebook fungerer, bare lokalt på PC og støtte for råformat.

Skal fortsette å lete på nett, men hvis dere har noe dere bruker og anbefaler, hadde det gjort det hele endel lettere :)

Lenke til kommentar

Lurer på hva jeg skal bruke nettsiden/"bloggen" min til. :hmm:

Det er ingen som er innom den uansett om jeg skriver noe eller ikke. Kanskje det hadde vært en ide å skrive ned "huskelapper"/guider etc. for meg selv?

F.eks. 'Idag kjøpte jeg en Sony CS1 GPS. Jeg måtte til blabla.com for å hente det programmet og til blabluh.com for å hente et annet program. jeg gjorde slik og slik og nå er bildene goetagget.'

Legge til linker etc. så jeg har det tilgjengelig en plass.

Får en 7D snart :p

Lenke til kommentar

Hey folkens.

Jeg lurer på om dere har gode tips til database-program for å sortere bilder. Jer er ute etter program der jeg kan tagge folk eller diverse, og ha enkel mulighet for å sortere etter tagger. På en måte slik facebook fungerer, bare lokalt på PC og støtte for råformat.

Skal fortsette å lete på nett, men hvis dere har noe dere bruker og anbefaler, hadde det gjort det hele endel lettere :)

Adobe Lightroom.

Lenke til kommentar

Så ikke editen din. Hva vil det si å ha et "topp utstyrt studio"? Hva kvalifiseres som "topp" innen lys de har der? Det jeg tenker på er merke, etc.

Det jeg bruker for å begrunne topp studio er et stort studio med lys (er vel 5 eller 6 blitser) flere store forskjellige softbokser, beautydish, bikube, spor, bakgrunner, speil, skifterom, musikk, PC, rekvisita som stoler, leketøy, pels, vifte. Har aldri manglet noe i studioet.

Jeg vet ikke merkene på blitsene, men tror nok ikke det er noe driit.

Lenke til kommentar

Hey folkens.

Bibblelabs - Bibble (Linux/Mac/Windows) - 620 NOK (Lite-versjon), 1.246 NOK (Pro-versjon)

Adobe - Lightroom (Mac/Windows) - 2.937 NOK

Apple - Aperture (Mac) - 1.246 NOK

Lightcrafts - LightZone (Linux/Mac/Windows) - 708 NOK

Phase One - Capture One (Mac/Windows) - 2.499 NOK

Rawstudio (Linux) - Gratis

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...