stonhans Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Du sjekker ikke postkassa for ofte skjønner jeg.. Da de fleste regninger kommer med 2 - 3 ukers betalingsfrist.. Så er du sikker på at det er Postens skyld? Okey.. Jeg bor ikke i ei lita bygd men i en by som inneholder litt over 20000 mennesker. Det er akkurat som om postmannen overser postkassestativet til meg og 4 andre naboer, enda det har blitt levert post dit før. 50 meter bort i gata er det et annet men fullt postkassestativ, dit lever han hver dag. Så jeg twittret til Posten, og den hyggelige damen skulle hjelpe meg med problemet. Hun kontaktet postmannen som kjører ruta. Damen fra Posten fortalte meg på Twitter senere at det hadde vært lite post i det siste (dårlig unnskyldning). Dagen etterpå fikk jeg plutselig to regninger fra 2 bedrifter og en pakke fra Cdon som skulle kommet for lenge siden. Siden da har jeg fått post hver dag. Reklame er egentlig også ganske kult. Endret 17. juli 2010 av stonhans Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Advarsel: Stumbleupon kan medføre tap av nattesøvn. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Er det noen fotosjapper i Hirtshals det er verdt å sjekke ut? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Kjapt spørsmål: Vits å bytta Nikon 18-70 f/3.5-4.5 mot Tamron 17-50mm F2.8? Skal bli mest brukt til landskap og random snapshits på fjell- og ferietur. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Fotografering på utedo altså? Ja jeg vil påstå det. Tamron 17-50mm f/2.8 er særdeles godt. Også det med bildestabilisering er godt, selv om tester viser at det ikke er like godt som det uten. Det vil gi deg fler muligheter enn Nikon 18-70mm, selvom også det er ansett for å være et godt objektiv, rent optisk. Endret 17. juli 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Funfact: Når jeg går inn på produktguiden og velger systemkamera så er valgene for oppløsning og cropfaktor FUBAR. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Du sjekker ikke postkassa for ofte skjønner jeg.. Da de fleste regninger kommer med 2 - 3 ukers betalingsfrist.. Så er du sikker på at det er Postens skyld? Okey.. Jeg bor ikke i ei lita bygd men i en by som inneholder litt over 20000 mennesker. Det er akkurat som om postmannen overser postkassestativet til meg og 4 andre naboer, enda det har blitt levert post dit før. 50 meter bort i gata er det et annet men fullt postkassestativ, dit lever han hver dag. Så jeg twittret til Posten, og den hyggelige damen skulle hjelpe meg med problemet. Hun kontaktet postmannen som kjører ruta. Damen fra Posten fortalte meg på Twitter senere at det hadde vært lite post i det siste (dårlig unnskyldning). Dagen etterpå fikk jeg plutselig to regninger fra 2 bedrifter og en pakke fra Cdon som skulle kommet for lenge siden. Siden da har jeg fått post hver dag. Reklame er egentlig også ganske kult. Jeg har krangla med Posten jeg også. Postbudet drev å hengte pakker i strikk på yttersia av postkassa istedenfor å legge i en hentelapp når pakken ikke passet nedi. Jeg tok bilder og ga melding til posten at jeg ikke ville ha pakker levert sånn. På vinteren så fant jeg en pakke til en nabo nedsnødd ved postkassestativet fordi strikken hadde gått av, jeg syns det var rart at den lille snøhaugen var så firkantet så jeg sparket til den, den pakka var ironisk nok til en som jobbet på postkontoret.. Etter at jeg begynte å klage til posten så tvang postbudet pakker nedi postkassa selv om dem ikke passa. Resutatet var brettete pakker med bildepapir til printeren, og puslespill lagd av bilder, det var kjipt. Men jeg visste jo hva det var så jeg ringte Posten sentralt før jeg åpna dem og hadde en kundebehandler på tråden mens jeg åpnet det. Og tok bilder av resultatet og sendte på mail. Da ble det skikk på leveringen. En stund iallefall før dem begynte med strikk igjen. Etter ny kontakt med Posten sentralt fikk jeg brev med tillatelse til å ta postkassa ned fra samlestativet og henge den på portstolpen utafor huset sånn at postbudet må stoppe utafor huset uansett.. Jeg ga beskjed om at neste gang det skjer at det henger en pakke i strikk utafor postkassa så flytter jeg postkassa. Etter det har alt vært OK for postbudet vil ikke ha en ekstra stans. Og alt som ikke passer må jeg hente selv, slik som er normalt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Er det noen fotosjapper i Hirtshals det er verdt å sjekke ut? Er det fotosjapper i det hele tatt i Hirtshals? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Fotografering på utedo altså? Ja jeg vil påstå det. Tamron 17-50mm f/2.8 er særdeles godt. Også det med bildestabilisering er godt, selv om tester viser at det ikke er like godt som det uten. Det vil gi deg fler muligheter enn Nikon 18-70mm, selvom også det er ansett for å være et godt objektiv, rent optisk. Nettopp det eg vil ha. Like 18-70mm veldig godt, men kunne tenka meg litt meir muligheiter. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Ting du mister når du går til Tamron er værtetting og AF-S. Om du kjøper den nye 17-50 med innebygget AF-motor, så vil du nok oppleve den som treg og støyende ifht. SWM-motoren på 18-70. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Hmm, det er jo litt leit då. Er det så mykje at det er verdt å kjøpa Nikon sin tilsvarande? Den er jo ganske mykje dyrare då. Eg bør kanskje gå til ein fotobutikk og prøva begge, sjå om eg syns det er verdt pengane. Nikon sin er jo ein god del tyngre og. Endret 18. juli 2010 av Eksistensiel Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Er det noen fotosjapper i Hirtshals det er verdt å sjekke ut? Er det fotosjapper i det hele tatt i Hirtshals? Nei si det du Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Nei si det du Hirtshals er en liten kystby som har et par kroer, noen få restauranter og mer vanlige butikker (klær, mat, osv). Muligens en bokhandel og elektrosjappe (alt fra strykejern til TV). Fotosjappe - neppe. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hmm, det er jo litt leit då. Er det så mykje at det er verdt å kjøpa Nikon sin tilsvarande? Den er jo ganske mykje dyrare då. Jeg har hatt begge og for meg var prisforskjellen verdt det. Mye raskere AF og generelt bedre bildekvalitet (bedre fargegjengivelse og "mikrokontrast"). Byggekvaliteten er det også STOR forskjell på, men det er ikke sikkert det er viktig for deg? Jeg kjøpte min brukt for 5000 (og solgte den for 6000 når jeg gikk over til FF). Tipper bruktprisene ligger i samme leie enda. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hmm, det er jo litt leit då. Er det så mykje at det er verdt å kjøpa Nikon sin tilsvarande? Den er jo ganske mykje dyrare då. Jeg har hatt begge og for meg var prisforskjellen verdt det. Mye raskere AF og generelt bedre bildekvalitet (bedre fargegjengivelse og "mikrokontrast"). Byggekvaliteten er det også STOR forskjell på, men det er ikke sikkert det er viktig for deg? Jeg kjøpte min brukt for 5000 (og solgte den for 6000 når jeg gikk over til FF). Tipper bruktprisene ligger i samme leie enda. Trur eg går for den då, er nok verdt å betala for litt ekstra. Er ein på Foto.no no til 7000, men syns det kanskje er litt i dyraste laget(samanlikna med dine prisar). Får kontakta fyren og høyra om han vil selga den for litt mindre, evt. venta på andre. Takk. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Nei si det du Hirtshals er en liten kystby som har et par kroer, noen få restauranter og mer vanlige butikker (klær, mat, osv). Muligens en bokhandel og elektrosjappe (alt fra strykejern til TV). Fotosjappe - neppe. Know, vært der mange ganger. Alltid lett etter kinaputter og billig drikke av en eller annen grunn, aldri fotosjapper Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Er ein på Foto.no no til 7000, men syns det kanskje er litt i dyraste laget(samanlikna med dine prisar). Får kontakta fyren og høyra om han vil selga den for litt mindre, evt. venta på andre. Ja, synes det var litt mye. Ville ikke gitt mer enn 6000. Tålmodighet er en dyd på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg må spamme litt mer Alle må like dette bildet på facebook. (Dere må like multicom.no først) Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Såg det var fleire akamistar som hadde likt det. Er ein på Foto.no no til 7000, men syns det kanskje er litt i dyraste laget(samanlikna med dine prisar). Får kontakta fyren og høyra om han vil selga den for litt mindre, evt. venta på andre. Ja, synes det var litt mye. Ville ikke gitt mer enn 6000. Tålmodighet er en dyd på bruktmarkedet. Tenkte det same sjølv, noko mellom 5-6k er akseptabelt. Då er det vel berre til å venta. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg må spamme litt mer Alle må like dette bildet på facebook. (Dere må like multicom.no først) Multicom er greit - men facebook. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå