Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kameraet mitt står på 1 for bimmelim eller 2 for bommelom :)

Det var litt M9 snakk tidligere i tråden. Jeg har en drøm :p Når jeg gidder å ordne meg en jobb og slutter å leve av staten så skal jeg spare til en sånn. :!: Blir sikkert å ordne meg "poor-man's Leica" før den tid. Skal se hva Nikon kommer med før jeg handler. 3,5K for E-P1 frister veldig, men Sony 20mm f/2,8 er øverst på ønskelisten.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

I kveld er jeg på nett med helt fersk fibertilkobling. :new_woot:

Og i morgen skal jeg ringe telenor og si opp ADSL'en som misfornøyd kunde. Forhåpentligvis vil jeg aldri mer høre forklaringer som: "lange linjestrekk til sentralen gir deg ustabilt nett, men vi KAN prøve å senke hastigheten din så blir du kanskje koblet opp igjen".

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg inn i gratulasjonskøen på skrå.

Jeg er fortsatt Telenor kunde; men det er primært fordi ADSL-en min stort sett er stabil,og jobben betaler.

Ulempen er/var er at vi var noen av de første som fikk ADSL på østlandet; slik at det buttet ganske så brått her.

Jeg oppgraderte linjen til 3-4Mbit for en stund siden og da sluttet alt å virke. Jeg måtte få (kjøpe) nytt ADSL modem; og telenor måtte bytte en del utstyr i skapet oppe i gata ...

Men det er ihvertfall stabilt ...

Lenke til kommentar

Takk.. hehe. 3-4Mbit på ADSL var nok bare en våt drøm for meg. 700kbps var maks dem kunne tilby.

Jeg kikka gjennom tråden "Fineste/Beste bilde2" i bildekritikken for første gang nå nettopp, det er en tråd som har vært for tung å åpne tidligere. Noen burde ryddet i den tråden for det er mange døde linker der.

Lenke til kommentar

Vi fikk lagt inn ADSL her (i Buvika, sør for Trondheim) i går - betaler for 1500/400 kbit/s og får 600/200 kbit/s. :|

Heldigvis milevis bedre enn det mobile bredbandet jeg har brukt de siste ukene, men foretrekker nok de ~20000/1000 kbit/s vi har hjemme på Mo. :p

Lenke til kommentar

Ja fiber er herlig. Jeg har også 10/10MB linje nå. Tok det minste alternativet, tenkte det holder til å begynne med. I natt satt jeg å så på noen episoder av den der vampyrserien man ser på NRK-webtv, morsomt ... det var helt klart og uten et eneste hakk i fullskjerm. Når jeg har prøvd å se nett-tv tidligere fikk jeg som regel melding om at linja var for liten.

Lenke til kommentar

10/10-linje holder lenge. Bruttern har 30-35Mbit/s og man merker ikke forskjell på surfing, men er dere 3-4stk i huset som bruker torrent sider aktivt så er det sikkert en fordel med noe mer en 10Mbit/s.

Makser lett ut 10/10 alene om jeg hadde hatt muligheten - iallefall opp. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...