Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig kvaliteten på billige telekonvertere? Jeg ser det ligger en del på eBay til under 15 dollar (pluss frakt). Er noe jeg kan tenke meg, men helst ikke over 50 dollar, men de aller billigste er jeg veldig skeptisk til. Videre vil jeg helst ha en som bevarer autofokusen.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det stor optisk forskjell på 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR og Tamron 70-300mm f/4-5.6?

Ja :) Nikon synes jeg er av en annen klasse optisk.

Så det er vits å bruka ~3k ekstra. Får sjå kva eg gjer, mulig eg skaffe meg noko med mindre tele og.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig kvaliteten på billige telekonvertere? Jeg ser det ligger en del på eBay til under 15 dollar (pluss frakt). Er noe jeg kan tenke meg, men helst ikke over 50 dollar, men de aller billigste er jeg veldig skeptisk til. Videre vil jeg helst ha en som bevarer autofokusen.

du betaler for det du får. De aller billigste minsker bildekvaliteten, blir litt mindre skarpe bilder, lysstyrken blir litt minsket, og autofokus blir mindre perfekt.

spørs hva nivå du er på. Er du nybegynner kan du sikkert kjøpe litt billige, men ikke til 15 dollar.. det er ikke mye du skal legge i for å få bedre kvalitet..

Lenke til kommentar

Er det noe vits å kjøpe noe billig rask som ødelegger bildekvaliteten? Ta heller å beskjær bildet. TC på 1,4x er anbefalt, de på 2x ødelegger mye for skarphet og kontrast.

Kenko eller Tamron 1,5x er billige, men du må regne med 100 dollar eller mer.

Lenke til kommentar

DOF preview

Forklar? Lat som jeg er dum.

skyveknapp? eller en trykkeknapp? på selve objektivet eller på huset ved objektivet?

Trykk-knapp på selve huset. Ikke rett under, men litt på siden. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

DOF preview - Forklar? Lat som jeg er dum.

DOF preview er forhåndsvisning av dybdeskarphet før du tar selve bildet.

Trykk-knapp på selve huset. Ikke rett under, men litt på siden.

knappen ser jeg ikke for meg, har du et bilde?

hvilket objektiv er det?

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

knappen ser jeg ikke for meg, har du et bilde?

post-55736-1279224211,7913_thumb.png

Mulig jeg spør dumt. :p

Føler meg n00b som spør sånn.

:) ikke "n00b", bare ikke informert!

den er DOF preview, som jeg forklarte tidligere. Denne knappen er på huset og ikke på objektivet ;)

EDIT: så at du skrev at det var på huset litt tidligere

EDIT2: klikkelyden du hører er speilet.. tror jeg.. ? eller tar jeg helt feil her?

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

skyveknapp? eller en trykkeknapp? på selve objektivet eller på huset ved objektivet?

Trykk-knapp på selve huset. Ikke rett under, men litt på siden.

DOF preview

den er vel strengt talt på selve huset.. :tease:

Ja. Your point being?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...