Reeve Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hvordan er egentlig kvaliteten på billige telekonvertere? Jeg ser det ligger en del på eBay til under 15 dollar (pluss frakt). Er noe jeg kan tenke meg, men helst ikke over 50 dollar, men de aller billigste er jeg veldig skeptisk til. Videre vil jeg helst ha en som bevarer autofokusen. Endret 15. juli 2010 av Zeke 1 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Er det stor optisk forskjell på 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR og Tamron 70-300mm f/4-5.6? Ja Nikon synes jeg er av en annen klasse optisk. Så det er vits å bruka ~3k ekstra. Får sjå kva eg gjer, mulig eg skaffe meg noko med mindre tele og. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvordan er egentlig kvaliteten på billige telekonvertere? Jeg ser det ligger en del på eBay til under 15 dollar (pluss frakt). Er noe jeg kan tenke meg, men helst ikke over 50 dollar, men de aller billigste er jeg veldig skeptisk til. Videre vil jeg helst ha en som bevarer autofokusen. du betaler for det du får. De aller billigste minsker bildekvaliteten, blir litt mindre skarpe bilder, lysstyrken blir litt minsket, og autofokus blir mindre perfekt. spørs hva nivå du er på. Er du nybegynner kan du sikkert kjøpe litt billige, men ikke til 15 dollar.. det er ikke mye du skal legge i for å få bedre kvalitet.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Er det noe vits å kjøpe noe billig rask som ødelegger bildekvaliteten? Ta heller å beskjær bildet. TC på 1,4x er anbefalt, de på 2x ødelegger mye for skarphet og kontrast. Kenko eller Tamron 1,5x er billige, men du må regne med 100 dollar eller mer. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hehe, pakkepris for dem som ikke gidder runkepelle en og en dog, har du bruk for å dekke brennviddeområdet mellom 18 og 35mm så tett tror jeg jeg ville vurdert en zoom... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hehe, pakkepris for dem som ikke gidder runkepelle en og en dog, har du bruk for å dekke brennviddeområdet mellom 18 og 35mm så tett tror jeg jeg ville vurdert en zoom... Vel,de er spesielt designet for red/dslr-video Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Klar over det, men med mindre du har ekstreme krav tror jeg du trygt kunne droppet 25 og 28mm og valgt enten 18 eller 21mm - selv om man er rimelig seriøs filmfotograf! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Noen av stamgjestene her som er Leica M9 brukere ? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Satt og klådde på D80-en til dama i stad. Under objektivet er det en knapp. Når man trykker på den så klikker det. Hva er den knappen til? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 skyveknapp? eller en trykkeknapp? på selve objektivet eller på huset ved objektivet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) DOF preview Forklar? Lat som jeg er dum. skyveknapp? eller en trykkeknapp? på selve objektivet eller på huset ved objektivet? Trykk-knapp på selve huset. Ikke rett under, men litt på siden. Endret 15. juli 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) DOF preview - Forklar? Lat som jeg er dum. DOF preview er forhåndsvisning av dybdeskarphet før du tar selve bildet. Trykk-knapp på selve huset. Ikke rett under, men litt på siden. knappen ser jeg ikke for meg, har du et bilde? hvilket objektiv er det? Endret 15. juli 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Knappen for å frigjøre objektivet.. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 DOF preview den er vel strengt talt på selve huset.. Knappen for å frigjøre objektivet.. den er også på kamerahuset Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 knappen ser jeg ikke for meg, har du et bilde? Mulig jeg spør dumt. Føler meg n00b som spør sånn. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) knappen ser jeg ikke for meg, har du et bilde? Mulig jeg spør dumt. Føler meg n00b som spør sånn. ikke "n00b", bare ikke informert! den er DOF preview, som jeg forklarte tidligere. Denne knappen er på huset og ikke på objektivet EDIT: så at du skrev at det var på huset litt tidligere EDIT2: klikkelyden du hører er speilet.. tror jeg.. ? eller tar jeg helt feil her? Endret 15. juli 2010 av diskutant Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 skyveknapp? eller en trykkeknapp? på selve objektivet eller på huset ved objektivet? Trykk-knapp på selve huset. Ikke rett under, men litt på siden. DOF preview den er vel strengt talt på selve huset.. Ja. Your point being? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå