Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutter! JEg blei nesten deprimert nå. Fikk melding av en som var på konsert med et av mine store idol. Den godeste kris kristofferson. Spillte visst sunday morning comming down og greier.

Lett jeg hadde vært gay for den mannen. Og det har ingen ting med hans utseende eller min legning å gjøre.

Lenke til kommentar

Gutter! JEg blei nesten deprimert nå. Fikk melding av en som var på konsert med et av mine store idol. Den godeste kris kristofferson. Spillte visst sunday morning comming down og greier.

Lett jeg hadde vært gay for den mannen. Og det har ingen ting med hans utseende eller min legning å gjøre.

Det er alltid dårlig gjort å ikke si ifra på forhånd. Eller spørre om du vil være med.

Nå så jeg noen bilder av Herr Kristofferson på konsert for ikke lenge siden. Og han så såpass frisk ut at det bør dukke opp en sjanse eller to til før han leverer inn tøflene.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gått rundt et par timer med 5D MK II... og jeg må bare si... thumbdown.gif

Nei faen heller. Jeg digger huset! Ekstremt deilig å gå fra D90 til 5DII! Bildene ble så som så, men det heller fordi jeg er ganske ukjent med Canon, for ikke å nevne at det var ekkel belysning ute på sotra. Har tatt bilder i byn, hunder, madammen, hester, venninnen hennes, og midt på natten på togstasjonen. Et par ble keepere, men jeg har vært dum og glemt å sette fstoppen høyere enn 1.8. whistle.gif Jeg har vært for opptatt med at jeg fikk godobjektivet i posten og orket ikke sette den høyere. Shit, jeg tenkte ikke PÅ det en gang. Masse fokusfeil takket være det (meget vanskelig å legge merke til mtp 21mp og 3" vga. :lol:

Jeg har vært i en uendelig ekstase tross en sykt dårlig dag med familien og drit. Dette er en fryd. Batterigrepet er herlig, men er det en måte å få vekk fokusmodus for triggeren og heller ha den kun på AF-ON?

Lurer også på om noen kan gi et par tips ang. farger. Jeg får deilige farger når jeg prosesserer bildene i PS/LR, men elendig når de er lastet opp. Blir ekstremt mye blassere. Meget kjedelig.

img0274copy.jpg

img0369copy.jpg

Lenke til kommentar

Lurer også på om noen kan gi et par tips ang. farger. Jeg får deilige farger når jeg prosesserer bildene i PS/LR, men elendig når de er lastet opp. Blir ekstremt mye blassere. Meget kjedelig.

Det er vist noe med prosesseringen,tror det har noe med om du bruker rgb eller srgb farger eller var det noe helt annet.

Det kan stemme, men det er nok bare synsbedrag.

Eller at jeg kanskje for en gangs skyld har vært heldig med bildet :)

Jeg opplever det samme,at dyrere/bedre objektiver gir skarpere farger.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i en uendelig ekstase tross en sykt dårlig dag med familien og drit. Dette er en fryd. Batterigrepet er herlig, men er det en måte å få vekk fokusmodus for triggeren og heller ha den kun på AF-ON?

Ta deg en tur innom C.fn IV.

Sannsynligvis relatert til fargerom/fargeprofil. Bildene dine begynner livet sitt i ProPhoto RGB eller Adobe RGB, men konverteres til sRGB når du eksporterer til jpeg. Google og les deg opp på color spaces, color management og color profiles.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Jeg ELSKER 16mm f/2.8 Fisheyee for fullformat. Bruker det på et D700 og det tar helt av. Waaah! Var på B&H i New York i dag og kjøpte masse kos. Elsker den butikken :green:

Ja, det er veldig morsomt! Gleder meg til dagen jeg er @ FX igjen og får utnyttet det skikkelig :).

Francis

Lenke til kommentar

*spontansprute utover alt*

Jeg ELSKER 16mm f/2.8 Fisheyee for fullformat. Bruker det på et D700 og det tar helt av. Waaah! Var på B&H i New York i dag og kjøpte masse kos. Elsker den butikken :green:

Du får poste noen bilder når du kommer tilbake. Kos deg i New York og omegn imens :)

Lenke til kommentar

To ord. Fargerom. sRGB.

Alt som skal på web skal være i sRGB fargerom. Ellers så blir det feil for de fleste.

Lenke til kommentar

$10 avslag når man fornyer abonnementet neste år.

Skikkelig win-win situasjon med andre ord :)

Pyramidespill kalles det der :p

Jeg har akkurat begynt å fikse på bildene fra min nyanskaffede 50mm f1,8. Kan det stemme at fargene blir mye bedre på den enn med canon kiten? Eller er det bare et synsbedrag etter å ha anskaffet noe nytt.

Tror nok ikke det er synsbedrag. Jeg har opplevd det samme, men det har å gjøre med at kit-en min er så blass, soft, osv. at alt annet er bedre :)

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare for å være elitist at jeg pleier å si det er mer enn Photozone's skarphetstester som betyr noe når man skal handle objektiv... :roll:

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare for å være elitist at jeg pleier å si det er mer enn Photozone's skarphetstester som betyr noe når man skal handle objektiv... :roll:

Sier du at Photozone's skarphetstester ikke bare er prono for elitiske fotonerder, men også noe som oss andre kan dra nytte av? Nei, det er nok bare synsbedrag.

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...