Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mja.. var oppe på JP, men da hadde deres siste k20d akkurat blitt solgt. Over en uke til de får slike inn igjen selvfølgelig :roll:
Var det du som spurte om erfaringer på DA 55-300? Sånn før du redigerte?

Så vidt jeg vet er deet ingen her som har den. Men jeg har sett en del brukererfaringer på DPReview og Pentaxforums. Det som er blitt vist der virker lovende. Svært lovende. Mest imponert er jeg over nærbildene jeg har sett. De er virkelig gode. Men mer typiske telebilder ser også bra ut. Det kan se ut som en vinner.

Lenke til kommentar
Mja.. var oppe på JP, men da hadde deres siste k20d akkurat blitt solgt. Over en uke til de får slike inn igjen selvfølgelig :roll:
Var det du som spurte om erfaringer på DA 55-300? Sånn før du redigerte?

Så vidt jeg vet er deet ingen her som har den. Men jeg har sett en del brukererfaringer på DPReview og Pentaxforums. Det som er blitt vist der virker lovende. Svært lovende. Mest imponert er jeg over nærbildene jeg har sett. De er virkelig gode. Men mer typiske telebilder ser også bra ut. Det kan se ut som en vinner.

Stemmer det. Redigerte bort spørsmålet mitt da jeg fant et par brukertester på den. Ser mer enn bra nok til mitt bruk i første omgang uansett :)

 

Jeg kommer nok til å satse på kit + 55-300 + neoprenreim og kanskje polariseringsfilter i første omgang. Så får 12-24 komme i neste omgang.

 

Noen som vet hvilket 18-55-objektiv er det som kommer med i kittet? forhåpentligvis AL II

Lenke til kommentar
Hvor møtte du på H.M. Kongen, Simon? :)

Hans Majestet og Hennes Majestet var på Alstahaug og besøkte Petter Dass-museet samt Alstahaug Kirke, en middelalderkirke som sto helt tilbake i dikterpresten Petter Dass' tid i barokken. :)

 

Bildene ble crap tror jeg, kom ikke nært nok, var ikke kreditert, dro dit på en innskytelse. Usedvanlig mye politi though, usaklige sikkerhetsordninger om jeg skal være ærlig.

 

De to majestetene kom og forlot Alstahaug med Kongeskipet.

 

:)

 

Edit: Forresten har jeg noe småmorsomt å nevne. For en tid siden kom jeg over en metode for å 'hacke' frem ISO50 fra E-400 (nyttig når det er mye lys og man -vil- ha lang lukketid). I dag fant jeg ut hvordan jeg kan presse kameraet til å ta bilder på ISO10000 (ti tusen). Avsindig mye støy, men jeg tror det kan passe seg i B/W utførelse, har tatt et par prøvebilder, så vi får se. :)

 

Edit2: Og i dag har jeg tatt bilde av masse rustne tønner. Til en viss utvandret trønders ære.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Da var det kanskje deg som lot meg tafse på en 70-200mm VR. :p Personskildring funker bra.
Jeg er nok den spinkleste av oss som jobber der ja. Men jeg er nok et stykke fra å måtte ty til boling bare for å løfte et FE2, ettersom jeg klarte å løfte frem det objektivet til deg :)

Hehe. Hadde lyst til å spørre deg, men litt flaut om det ikke var deg. Får hilse på deg neste gang i hvertfall. Hvis det blir en neste gang da. ;)

Lenke til kommentar

Legger like greit ut et bilde tatt med E-400 @ ISO 10000. Tror jeg skal leke litt med ISO-verdiene jeg klarer å presse frem fremover, dog ikke så høy ISO. Når jeg finner den gylne middelvei tror jeg vi kan snakke om interessant effekt, i alle fall i B/W.

 

post-36083-1213642331_thumb.jpg

 

EXIF: f/11, 1/4000, ISO10000, 14mm (resize)

 

100% prøvebilde.

 

post-36083-1213642418_thumb.jpg

 

 

Dersom noen skulle være interessert i metoden for å 'hacke' frem andre ISO-verdier på et E-kamera er det bare å spørre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...