Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I desperasjon skrudde jeg fra hverandre kaffemaskinen, og dette møtte meg i "gearkassen" til kvernen:

930722477_vKfdr-M.jpg

930722847_UGnsR-M.jpg

"tennene" på hjulet som driver kvernen er fullstendig oppspist! :ph34r:

Noen (Nautica?) som vet hvordan man kan få tak i et sånt hjul? Det er ganske nøyaktig 5cm i diameter... på den annen side er det vel håp om at det kan gå på reklamasjon. Tror ikke maskinen er 5 år helt ennå.

Lenke til kommentar

I desperasjon skrudde jeg fra hverandre kaffemaskinen, og dette møtte meg i "gearkassen" til kvernen:

Noen (Nautica?) som vet hvordan man kan få tak i et sånt hjul?

Sette meg i jobbe en søndags efta a'gitt :)

Har du prøvd med ei slegge,pleier og fungere for meg :D

Hvis du ikke får fikset på garantien kan du finne delenummer her og bestille delene her,forresten det er mange som selger deler.

Hvis du vil være litt mer fryktløs kan du selv finne riktige gear/drev her,og hvis du vil ha en Norsk butikk får du vente til i morgen kveld da jeg må "diskutere" det med en arbeidskollega.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takk og takk, men jeg har blitt litt bortskjemt av den helautomatiske Saeco-maskinen min, så "frittstående" kvern er nok ikke aktuelt. Jeg trenger dobbel espresso med ett knappetrykk om morgenen... :roll:

Det var du som spurte hva som gjaldt blant connoisseurene.. Og helautomatiske maskiner er vel espressoens svar på grønn firkant :tease:

Hvis jeg skulle hatt en automatisk maskin ville jeg nok gått for den enkleste nespressomaskinen (der du selv kan bestemme vannmengden, de som er helautomatiske bruker litt for mye vann..). Dette forutsetter at jeg kunne døyve de moralske kvalene det innebærer å kjøpe noe fra det ondeste selskapet siden IG Farben..

Jeg har den enkleste helautomatiske maskinen, og har stilt inn vannmengden etter eget behov (litt mindre enn standardinnstillingene). De 4-5 sterkeste espressoene og den sterkeste lungoen er meget gode i min munn (uten at jeg regner meg selv som en kaffekjenner).

Lenke til kommentar

Snobben i meg klarer ikke tanken på Nespresso - vi sverger til maskin med kvern. Min påstand er at det er litt mer enn grønn auto - mer som P (med kontroll på vannmengde, grovhet i kvernen og trykk). :fun:

(jeg er forøvrig en særdeles enkel sjel i kaffeveien, og foretrekker monsooned malabar)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Worldwide photowalk i nærheten av meg: Time.

Wtf.

Hvor mye har jeg lyst til å gå på photowalk i Time?

This Location has room for 48 more

(The limit is 50 signups)

Det sier vel sitt om den plassen...

Skuffende at ikke det er noe i Stavanger

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Kaffe skal være kokt vann og kaffe oppi. Og la det trekke ca 10 min. Ferdig.

Skal du lage ekstra god kaffe så har du en kvartfull termos fra i går. Så når du har kokt en ny kjele så heller du resten fra i går oppi og koker det opp. Har aldri fått mer skryt for kaffen enn da jeg engang gjorde sånn.

Lenke til kommentar

Kaffe skal være kokt vann og kaffe oppi. Og la det trekke ca 10 min. Ferdig.

Skal du lage ekstra god kaffe så har du en kvartfull termos fra i går. Så når du har kokt en ny kjele så heller du resten fra i går oppi og koker det opp. Har aldri fått mer skryt for kaffen enn da jeg engang gjorde sånn.

Kaffe skal kun "betraktes" som innånding i nærheten av et kaffehus. Aka midtun ved Friele....MMMMhhh den lukten er goooood!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...