Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er et par av dere som kommer med den anbefalingen. Kan du komme noen gode eksempler på hvordan godt nettvett fungerer?

Jeg er forøvrig enig at Symantec/Norton er noe skikkelig møl som lager flere problemer enn de løser. Bare det å avinstallere Norton er jo nok til å forandre en PC fra en treg klump gele til en kjapp trivelig sak.

Er vel bare å gjøre som som det står i nyheter, ikke åpne ting man er usikker på, holde windows oppdatert (jeg er elendig her, men har ikke hatt noe problemer med det til nå) etc. Så en vettug router med firewall som det viktigste, ellers har jeg null firewall/AV på mine pc'r, for å være sikker laster jeg ned en sjelden gang random AV trial og sjekker etter ulumskheter, men finner aldri noe. Har selvsagt ikke alltid vært slik, 1998-2000 fikk jeg ofte virus fra å surfe og laste ned mindre lovlige ting, som var ganske kjipt, men lærte mye om hvordan ting fungerer takket være det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter to konserter med anerkjente artister med restriksjoner for oss i fotogropa (sang 2 og 3, og sang 1-3) har jeg kommet frem til et forslag til ny doktrine for utvelgelse av konsertbilder av artister som setter noen som helst begrensninger på fotograferingen.

Når bilder av artist velges for publisering skal kun de mest åndssvake, teite, idiotiske og dopa (velg det som ikke passer for den aktuelle artistens image) bildene brukes.

Noen med?

Jeg er med! :D Gleder meg til å publisere bilder her fra Døgnvill i september.

Lenke til kommentar

Er vel bare å gjøre som som det står i nyheter, ikke åpne ting man er usikker på, holde windows oppdatert (jeg er elendig her, men har ikke hatt noe problemer med det til nå) etc. Så en vettug router med firewall som det viktigste, ellers har jeg null firewall/AV på mine pc'r, for å være sikker laster jeg ned en sjelden gang random AV trial og sjekker etter ulumskheter, men finner aldri noe. Har selvsagt ikke alltid vært slik, 1998-2000 fikk jeg ofte virus fra å surfe og laste ned mindre lovlige ting, som var ganske kjipt, men lærte mye om hvordan ting fungerer takket være det.

Det er lite pr0n surfing på deg da? Fått inntrykk at det er det man blir "smitta" ...

Jeg har vedlikehold på ert par PC for noen eldre mennesker jeg kjenner. Og måtte inn å fjerne et virus hos han ene som hadde lagt seg pga. at han hadde vært inne på en side han ikke burde vært på (og sikkert trykket på en knapp han ikke skulle). Ikke det at AVG klarte å fange opp det; så du har sikkert et poeng.

Lenke til kommentar

Herregud! Totalt katastrofe har rammet familen: kvernen på espressomaskinen er ødelagt! Hvordan i svarte skal vi overleve ferien??

Tom: nettvett starter med å fly under radaren. NAT, Opera og Thunderbird. Og så bruke hodet litt.

Lenke til kommentar

snip

Det er lite pr0n surfing på deg da? Fått inntrykk at det er det man blir "smitta" ...

Jeg har vedlikehold på ert par PC for noen eldre mennesker jeg kjenner. Og måtte inn å fjerne et virus hos han ene som hadde lagt seg pga. at han hadde vært inne på en side han ikke burde vært på (og sikkert trykket på en knapp han ikke skulle). Ikke det at AVG klarte å fange opp det; så du har sikkert et poeng.

pr0n surfing er vel blitt enda tryggere nå tildags siden man har alle fine streaming sidene, så lenge man har adblocker og ikke sier ja til å installere noe ekstra program er man trygg når det gjelder pr0n vil jeg tro.

Men ja, når jeg må rydde pc'r er det som regel 3 ting som går igjen, (ie/ff) browsertoolbars, poker-tull og pr0n-"programmer" folk har lasta ned ^^;

Lenke til kommentar

pr0n surfing er vel blitt enda tryggere nå tildags siden man har alle fine streaming sidene, så lenge man har adblocker og ikke sier ja til å installere noe ekstra program er man trygg når det gjelder pr0n vil jeg tro.

Det høres fornuftig ut - er ikke den delen av nettet jeg er mest på ...

Men ja, når jeg må rydde pc'r er det som regel 3 ting som går igjen, (ie/ff) browsertoolbars, poker-tull og pr0n-"programmer" folk har lasta ned ^^;

Kjent liste, det der.

Firefox er ikke å fly under radaren i samme grad, så det er ikke like ok. Bedre enn IE, men det finnes malware der ute som kan autoinstallere seg selv på Firefox.

Det var jeg ikke klar over - men høres sannsynlig ut, når du nevner det.

Så Opera anbefales, altså. Men har den en like god adblocker som Adblock Plus? Den er jeg avhengig av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
...har brukt medfølgende norton"telenor" som antivirusprogram,lurer på og bruke noen annet,noen gode forslag,behøver ikke og være gratis...

Som Rema 1000 reklamen sier; det enkle er ofte det beste. Så hvorfor ikke gå for MSE, den er gratis, og den har fått veldig gode kritiker!! ;)

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på adblockers gitt. Det er tross alt annonser som gjør at vi får innhold på nett gratis, så annonser syns jeg er fine greier.

Noe helt annet: er det ikke en espressotråd ett eller annet sted på forumet? Jeg klarer aldri å finne frem utenfor foto-delen, men dersom espressomaskinen er død, så må jeg finne ut hva som gjelder blant connoisseurene...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Dere som bruker lightroom her, bruker dere no særlig presets? jeg bruker det vel kanskje litt for mye når jeg tenker meg om, men jeg får oftere resultater jeg liker med presets som jeg tweaker enn eksperimentering med div instillinger.

btw: kom over en Kelsey Smith pack til lightroom: www.tinyurl.com/yhlxzo7

Mange digge presets i den :O

(og slapp av, er ikke "piratisme" (etter hva jeg ser via google så var dette noe kelsey smith selv ga bort)

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på adblockers gitt. Det er tross alt annonser som gjør at vi får innhold på nett gratis, så annonser syns jeg er fine greier.

Greit med litt annonser, men når du ikke finner content mellom addsa, så må man gjøre noe med saken.

Opera har helt grei ad-blocker ja, lasta ned liste som tok det meste, så bruker man høyreklikk -> block content for å ta resten =)

Da får vi prøve den litt.

Lenke til kommentar

Ich habe nach "Kelsey Smith" bei google gesucht. Sehr schöne Bilder. Danke für den Tipp!

Hva er greia med å opprette tullebrukere for å poste en haug innlegg med flagcounters? Dette er tredje gangen på en måned jeg ser en nyopprettet brukerkonto som spar opp det han finner av tråder han kan komme unna med å poste meningsløse innlegg i, og så legge til flagcounters på slutten. Denne karen har postet 40 innlegg uten mening (and counting) den siste halvannen timen, tipper kontoen er stengt innen dagen er omme...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...