L4r5 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Militære områder er blandt de få unntakene der de faktisk har lov til det. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Uansett litt sært at det er bilder av bygninger ALLE har fri tilgang til å se de er redde for. Vi var der jo i 20minutter før det i hele tatt var en sjel å se. Er det virkelig noe militær virksomhet som foregår der ? Untatt pynte vakter. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Ble stoppet av politiet når jeg fotograferte på Akershusfestning her om dagen, og de krevde å få se bildene jeg hadde tatt, og evt. slette de om det var noe de ikke likte. Kan de gjøre slikt helt uten videre ? (her er ett par av bildene, og litt mere historie, forresten: http://www.cruelphotography.com/blogg/fotograf-i-oslo-akershusfestning-marietta-l/ ) Militære områder er blandt de få unntakene der de faktisk har lov til det. Men er det ikke rart at politiet skal bruke tid på sånt? På militært området er det MP eller stasjonerte vakter som burde ta hånd om sånt. Akershusfestning er av de mer aktive festningene jeg vet om, så det er nok mer grunn til fotoforbud der, men da skal det være oppskiltet. Jeg har ganske mange tusen bilder fra militære områder. De eneste bildene som jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan publisere noen steder er av områder, personell og utstyr som er klassifisert som 'hemmelig'. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Slette bildene har de vel ikke lov til, selv om de kan nekte deg å fotografere ? 1 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Er det virkelig noe militær virksomhet som foregår der ? Untatt pynte vakter. Ja, men hovedsakelig kontorvirksomhet. Aktive områder i militær-forstand skal være inngjerdet og all trafikk skal gå gjennom voktet inngang. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 garden holder vel til der, og politihestene. Cruel ser vel ut som en blitzer som planlegger attentat Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Jeg har lyst til å stå opp tidlig enten imorgen eller overimorgen og få noe ut av morgenlyset. Er det noen som har tips til naturfine steder (gjerne ved sjøen) man kan kjøre til? EDIT: Jeg bor i Drammen . Francis Endret 9. juli 2010 av :Francis: Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har ganske mange tusen bilder fra militære områder. De eneste bildene som jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan publisere noen steder er av områder, personell og utstyr som er klassifisert som 'hemmelig'. For å pirke litt kan du da virkelig ikke publisere bilder av utstyr som er "begrenset" eller "konfidensielt" heller? Det som er klassifisert som "hemmelig" har du ikke lov til å lagre hjemme engang.. (Med mindre du har en H-godkjent safe, noe jeg tviler på.. Det er (såvidt jeg husker) merket med fotoforbud på deler av Akershus på den andre siden av broen. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Så ikke noen merker med foto forbud, men noen skilter med at det var militært område, var det ja. Ante meg at det var spesielle regler for slike områder ja. Gikk uansett greit, som jeg sa til han festningspoliti fyren "du skal være over gjennomsnittlig interessert i trapp for å skjønne at dette er på akershus festning". Gikk såklart greit. Det meste var jo bilder av modell med en enkelt vegg / trapp i bakgrunn. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Så ikke noen merker med foto forbud, men noen skilter med at det var militært område, var det ja. Ante meg at det var spesielle regler for slike områder ja. Gikk uansett greit, som jeg sa til han festningspoliti fyren "du skal være over gjennomsnittlig interessert i trapp for å skjønne at dette er på akershus festning". Gikk såklart greit. Det meste var jo bilder av modell med en enkelt vegg / trapp i bakgrunn. Ahmed, det være fin trapp. Vi sprenge den. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 ... og der blei sn0dig rødflagga av PST. Ses ved fengslingsmøtet! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 phax: Usmakelig. Å påpeke at signaturen hans får han til å se ut som en voldteksmann? Ser virkelig ikke hva som er usmakelig med det. Må da være grenser for hvor nærtakende man skal være. Det er for det meste min feil. Jeg har et litt anstrengt forhold til vitser om voldtekt, come what may. Det har å gjøre med at jeg har et par gode venninner som har vært gjennom det. Det gjør meg også til en hykler, siden jeg syns man skal vitse med alt for å ufarliggjøre det. Jeg klarer likevel aldri å finne selv morsomme voldtektsvitser morsomme. Det er min feil, tåpelig av meg å avreagere slik. Jeg får si som jeg har sagt andre steder i dag; jeg er litt sliten etter lang arbeidsdag og lite søvn. Prøvde meg på et humoristisk svar på økonomidelen for en stund tilbake. Var en som ville vite hvordan man tjener ti millioner. Jeg skrev et langt og utdypende (og overoptimistisk) svar om hvordan han kunne bygge opp sitt eget narkotika-kartell. Fyren tok én kikk på signaturen min og proklamerte at jeg var en syk, syk fyr og at han ikke turte å trykke på lenken. Tror Kapital hadde en forside med "slik kan du tjene ti millioner". Inne i avisen kom det frem at det forutsatte at du allerede hadde 20 millioner å investere. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Funker dette, eller har dere noen bedre/billigere alternativer? http://www.japanphoto.no/product/rens-og-vedlikehold/sensor-rens/dust-wand-kit/ Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har ganske mange tusen bilder fra militære områder. De eneste bildene som jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan publisere noen steder er av områder, personell og utstyr som er klassifisert som 'hemmelig'. For å pirke litt kan du da virkelig ikke publisere bilder av utstyr som er "begrenset" eller "konfidensielt" heller? Det som er klassifisert som "hemmelig" har du ikke lov til å lagre hjemme engang.. (Med mindre du har en H-godkjent safe, noe jeg tviler på.. Det er (såvidt jeg husker) merket med fotoforbud på deler av Akershus på den andre siden av broen. Det har du helt rett i. Feilt ordvalg av meg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Da har jeg fått mitt første speilreflekskamera. Et Canon 550d med 18-55is linse. Noen som kan tipse om en bra side for å lære seg grunnleggende fotografering? Jeg leser en del av artiklene her på akam. Ellers noen gode tips å komme med? Når du mener artikler så er det Guidene her på Akam du mener ? Har du fått med deg guiden "blender,lukker,iso og sånt" og hva med "Fotokompendiumet",må heller ikke glemme "lommeguiden". Og forresten gratulerer med nytt kamera Endret 9. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har lyst til å stå opp tidlig enten imorgen eller overimorgen og få noe ut av morgenlyset. Er det noen som har tips til naturfine steder (gjerne ved sjøen) man kan kjøre til? EDIT: Jeg bor i Drammen . Francis På toppen av spiralen ? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Gledelig overraskelse i dag. Oppdaget at Monkey Island 2: Special Edition er ute. Siden dama ligger syk og slumrer på sofaen så blir det spilling og mimring på moi. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Dette ser dyrt ut.. http://www.todaysbigthing.com/2010/07/08 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Dette ser dyrt ut.. http://www.todaysbigthing.com/2010/07/08 Velkommen etter. Den ble vel postet her i tråden i går eller dagen før? Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 faen ta, jeg som faktisk bladde meg bakover å sjekka.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå