L4r5 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Du kan jo alltids blokkere tilgangen til sidene deres så du ikke faller for fristelsen til å sjekke hvert kvarter. Ellers så jobber så vidt jeg veit marekatten også i Japanphoto, men det tror jeg bare er en lokal butikk i Oslo. Hvor er det forumtreff i kveld forresten? Endret 9. juli 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Heldigvis har jeg ikke problemer. Klokken er bare litt over tolv, de skal få en time til på seg. Ordren min står som "Til behandling". Er så redd for at de skal ta en Amentio på meg (egen erfaring) og plutselig skifte kameraet fra 1-10 på lager til 0 nå en dag etter ordren. Tror jeg må finne på noe sånn at jeg slipper henge på ordrehistorikk@jp. Forumtreffet i kveld burde holde meg unna. Sålenge de ikke tar en abbo.no på deg, og skifter ordrestatus fra "På lager" til "Levering om 2-5 uker" en uke etter bestilling... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Minner om at det er helt ny avstemning (andre runde) i tråden for "Kjennemerke for Akamister?". 132 stemte i første runde. Bare 31 har stemt på den nye. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Du kan jo alltids blokkere tilgangen til sidene deres så du ikke faller for fristelsen til å sjekke hvert kvarter. Ellers så jobber så vidt jeg veit marekatten også i Japanphoto, men det tror jeg bare er en lokal butikk i Oslo. Hvor er det forumtreff i kveld forresten? Haha, jeg skal faktisk inn i hostsfilen nå og redirekte det vekk, for så å lage en gjestekonto til meg selv og skramble passordet til min brukerkonto. Haha. Er i Bergen. Blir visstnok en litt stor gjeng. Jeg skulle tenkt på å bestille det tidligere sånn at jeg kunne fått prøvd ut kameraet der, men men. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Forumtreff i Bergen, ja. Hadde kanskje vært gøy å slenge seg på. Men dama er blitt sjuk og måtte gå hjem fra jobben. Hadde vært dårlig gjort å la henne sitte igjen hjemme aleine og sjuk. Det er mye verre å være sjuk når man ikke har noen der som kan synes synd på en og gi sympati. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Vet hva du mener.... dra hun med. Vi blir en 10+ stk Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Vanskelig å bestemme seg. Farge eller b/w? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Jeg stemmer for farge Edit: Tøft bilde, er det tiltenkt noen spesiell bruk? Endret 9. juli 2010 av Lynx- Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Kult! Kommer hjem fra Trondheim og finner ut at et par av råfilene mine er korrupte. Fulle av store fargefeil, striper og bokser i alle fasonger og farger. Noen som har opplevd lignende fra 5D mark II? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Vanskelig å bestemme seg, men jeg heller mot BW. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Nei, men jeg har opplevd det fra D80, og da var det overføringen til PC som var problemet (vel, strengt tatt var det et døende hovedkort, men du tar poenget). Å kopiere de samme filene over på nytt fra minnekortet løste problemet for min del, så det kan være verdt å sjekke før du skylder på kameraet EDIT: Damn you, L4r5. Den posten var da svar til Jurgis, hvis ikke det var innlysende. Endret 9. juli 2010 av Sutekh Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Du skal ikke heller kjøpe en Nikon D40 med 18-55 VR og SB-400? Det er jo den beste kamerakomboen som finnes..! Jeg har den.. vil du kjøpe den..? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Du skal ikke heller kjøpe en Nikon D40 med 18-55 VR og SB-400? Det er jo den beste kamerakomboen som finnes..! Jeg har den.. vil du kjøpe den..? Ja, jeg må bare selge 1D først. 1D Mark III er jo bare drit. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Nei, men jeg har opplevd det fra D80, og da var det overføringen til PC som var problemet (vel, strengt tatt var det et døende hovedkort, men du tar poenget). Å kopiere de samme filene over på nytt fra minnekortet løste problemet for min del, så det kan være verdt å sjekke før du skylder på kameraet EDIT: Damn you, L4r5. Den posten var da svar til Jurgis, hvis ikke det var innlysende. Takk! Ble redd et lite sekund her. Problemet var at jeg satt kortet i en USB-kortleser jeg bare bruker til SD-kort. Når jeg satt CF-kortet tilbake i firewire-kortleseren ble det fart på sakene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Ja, jeg må bare selge 1D først. 1D Mark III er jo bare drit. Ja, det er jo Canon.. Bra du sa det selv, så slipper jeg å si det.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Vanskelig å bestemme seg. Farge eller b/w? http://simonaldra.com/bilder/hvafunker.jpg BW uten tvil (i mine øyne), hva er de strekene på høyresida? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg stemmer for farge Edit: Tøft bilde, er det tiltenkt noen spesiell bruk? Nei, bare likte perspektivet veldig godt. og jeg stemmer for BW Aight. Vanskelig å bestemme seg, men jeg heller mot BW. Aight. Vanskelig å bestemme seg. Farge eller b/w? http://simonaldra.com/bilder/hvafunker.jpg BW uten tvil (i mine øyne), hva er de strekene på høyresida? Resultatet av 23 timers arbeidsdag. Jeg brukte content aware fill for å fjerne noen kraftledninger m/stolpe, ser ut til at jeg ikke gjorde det ordentlig. CAF er svartmagi, og siden jeg ikke skyter redaksjonelt kan jeg bruke det litt, i alle fall på landskapsbilder. Men her glemte jeg rett og slett å gå over området på 100 %. Får fikse senere. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvor mye koster det i timen å få en rørlegger hjem nå for tida? Fiksa akkurat vasken på badet som var potte tett og lurer på hvor mye jeg har spart. Fy faen så mye drit det var der forresten. Jeg sverger det var like før det utviklet intellegent liv. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Du sier noe der, Lars... må nesten fikse vasken både på badet og kjøkkenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå