Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hmm... Har blitt oppmerksom på en bekjent som er villig til å selge en Nikon 70-300 1:4-5.6 D til tusenlappen, knallbra tilbud, men sparte i utgangspunktet til et teleobjektiv med VR... Er dette noe jeg kommer til å savne merkbart? Har stativ, men er jo ikke alltid det tas med.

Er det forøvrig noe mer å si om objektivet, har ikke fått testet det selv eller sett bilder tatt med det.

I følge Ken Rockwell, så konkluderer han:

It performs better than any of the previous 70-300mm lenses.

This is the lens to get if your subjects hold still. If you need to shoot moving things in lower light, get the faster 80-200mm f/2.8 AF-D instead. If size, weight and cost are no object (they are for me), get the 70-200mm VR or 70-200mm f/2.8 VR II.

Har ikke testet objektivet selv, men skal etter sigende være bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt ice tidligere. Da jeg var i fredrikstad tok jeg inn svensk nett, og fikk ikke se norsk nett-tv fordi jeg "var i Sverige". Men hastigheten der nede var grei nok ellers. Her hjemme så var det greit helt til det ble populært, jeg hadde 800 begge veier i begynnelsen og endte med å falle ut hele tiden på slutten. Også begynte den boksen å tulle. Bytta, og bytta igjen flere ganger, den korteste levetiden jeg var borti var en kveld før den slokna helt. Kundeservicefolkene var greie nok og ga meg en ekstern antenne (på taket ute) og jeg fikk flere gratismåneder fordi nettet ikke fungerte hos meg, men det var jo bare irriterende å få, for det fungerte jo ikke. En bekjent som bor under en km unna plagdes aldri, og kundeservice sa de kunne se at jeg skiftet mellom sendere og derfor hadde veldig ustabilt nett. Jeg endte med å ta telenor i tillegg til Ice de siste månedene av bindingstiden.

Lenke til kommentar

Hadde ICE for en 3 års tid siden, var greit stabil hastighet rundt 600 - 800 kbps her hjemme, men farten dalte når man dro til et sted med dårlig dekning \ mye folk som brukte det.

Har ICE i leilegheiten på Austlandet. Er alt for treigt. Aner ikkje hastigheit, men da nytta i alle fall ikkje å sjå filmar frå youtube, for då kunne ein gjerne stå i ein halvtime. Nei. Gler meg til bindingstida er over, får sjå om eg finn noko betre..

Men må berre sei at hjå oss finns da ikkje adsl og slike ting. Så, er vel veldig mange som brukar ICE, noko som gjer at hastigheita vert rumpe.

Og de som har nett på hytta, kva skal de med da? :roll: Me har ikkje innlagt vatn på hytta ein gong. Er så kjekt og komma vekk frå tv'en, datamaskiner, radioar og slikt. Og kjekt og komma heim til akam.no etterpå :yes:

Endret av Leema
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men på et 70-300mm f/4.5-5.6-objektiv så er det det.

Tøys ;) Monopod virker like godt nå som det gjorde for 25 år siden.

Jeg tror du skjønte hva jeg mente ;) Monopod fungerer nok bedre enn VR, men hvis jeg skulle valgt på generelt grunnlag et objektiv med monopod, eller et objektiv med VR, så hadde jeg definitivt gått for sistnevnte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nå skal jeg ut å kjøpe glass.. så får jeg se hva jeg har med meg hjem.. jeg har en plan om 85mm f1,8, men jeg får se hva det blir til slutt.. :p

Lenke til kommentar

Det er en av fordelene med Pentax , du har VR på rubbel og bit du skrur fast på huset.. til og med objektiver som er 30 år gamle .. :)

Jeg testa antishakeen med en Pentax K-7 i går og ble imponert over effekten. Jeg brukte live view og forstørra opp 8x på skjermen og fikk virkelig demonstrert hvor god effekt Pentax sin innebygde antihsake er. Jeg testa dette med 17-70mm og et 55-300mm objektiv :new_woot:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ut å kjøpe glass.. så får jeg se hva jeg har med meg hjem.. jeg har en plan om 85mm f1,8, men jeg får se hva det blir til slutt.. :p

Du skal ikke heller kjøpe en Nikon D40 med 18-55 VR og SB-400? Det er jo den beste kamerakomboen som finnes..!

Lenke til kommentar

Sitter på jobb å vurderer om jeg skal få med meg Gary Moore, Queensrÿche og Cavalera Conspiracy i kveld eller være økonomisk slik at jeg etter hvert kan kjøpe meg et par av objektivene jeg har lyst på. Slike spørsmål var ikke vanskelige før, tror jeg har blitt økonomisk med årene.

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Noen her som jobber med å drifte JapanPhotos nettbutikk? Process my order faster, dude.new_woot.gif Haha.

Vi har jo sjefen sjøl på forumet her, men ser ikek ut til at han har vært pålogget på en stund. Synd, for han har alltid vært utrolig kjekk å snakke med hvis det har vært noe med JP.

Har ikke tall på hvor mange ganger han har hoppet inn og løst problemer enkeltbrukere har måtte hatt med lokale JP-butikker eller nettbutikken.

Lenke til kommentar

Heldigvis har jeg ikke problemer. :) Klokken er bare litt over tolv, de skal få en time til på seg. Ordren min står som "Til behandling". Er så redd for at de skal ta en Amentio på meg (egen erfaring) og plutselig skifte kameraet fra 1-10 på lager til 0 nå en dag etter ordren.

Tror jeg må finne på noe sånn at jeg slipper henge på ordrehistorikk@jp.laugh.gif Forumtreffet i kveld burde holde meg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...