Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fondet mitt kom i pluss over natta :w00t: Nå er det bare å håpe på at det fortsetter å stige. Selger ikke unna før jeg har minimum 1K i pluss.

Dette er ikke stedet for å diskutere finansteori

Men det er stedet for å diskutere whiskey? (FWIW så syns jeg finansteori er vesentlig mer spennende enn single malt)

Lenke til kommentar

Fondet mitt kom i pluss over natta :w00t: Nå er det bare å håpe på at det fortsetter å stige. Selger ikke unna før jeg har minimum 1K i pluss.

Dette er ikke stedet for å diskutere finansteori, men det "sunk cost" kan være et lurt begrep å slå opp -- fremtidig utvikling i aksjemarkedet er nokså uavhengig av din inngangskurs.

(At kortsiktig fondshandel fører til voldsom økning av idiosynkratisk risiko er for så vidt et minst like viktig poeng, men det får vi heller ta et annet sted ...)

Whuuut? Who cares. Jeg ser bare på totalen, er det mer eller mindre enn jeg har spart. Har spart 300kr. hver måned i over 3 år. Har avslutta sparinga, nå vil jeg bare ha litt "renter" for å dekke forvaltningsgebyrene etc + en full tank bensin. Jeg er ikke en sparer, jeg er en forbruker(ofte før jeg har noe å bruke*).

*Slik som idag :roll: Måtte bare bestille Tamron 180/3,5 makro. 14+ dagers leveringstid :( Bedre å vente i 2-3 uker og betale 6297kr. enn å betale nesten 8000kr. for å få den innen 4-5 dager.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

håper lønningen kommer 1 dag tidligere siden lønningsdagen er på en lørdag

Hvis arbeidsgiver følger standarden, så skal det skje. Vet ikke om det er lovpålagt eller ikke. Men jeg mener at reglene er slike atlønnen skal være på konto og disponibel på lønningsdagen. Slik at hvis lønningsdagne faller på en lørdag eller helgedag, så må lønnen inn på konto før den tid.

Lenke til kommentar

håper lønningen kommer 1 dag tidligere siden lønningsdagen er på en lørdag

Hvis arbeidsgiver følger standarden, så skal det skje. Vet ikke om det er lovpålagt eller ikke. Men jeg mener at reglene er slike atlønnen skal være på konto og disponibel på lønningsdagen. Slik at hvis lønningsdagne faller på en lørdag eller helgedag, så må lønnen inn på konto før den tid.

takk gud, hadde glemt og skrive timeliste den ene måneden så får dobbel lønn :D

selv om det akkurat nå skranter litt på økonomien :p

Lenke til kommentar

Er dette noe spam greier som alle flickr medlemmer får? (Har noen andre fått denne mailen?)

Hello , I'm Cristina and I'm part of the Glossom editorial team. Glossom.com is an innovative web visual platform for professionals in creative industries such as fashion, photography, design and illustration, and more importantly, we are part of a truly international community of talented and selected people. I saw your impressive work on your Flickr portoflio and I'm writing to you because I think you might be interested in joining our creative community. Our new version of Glossom includes a new innovative tool, which allows users to organize and promote their work in a more creative and flexible way, moving beyond the traditional portfolio slideshow approach. We'd like you to join our creative community Check us out, it's completely free to join! Thank you & Take care Cristina Christina Zaga http://www.glossom.com/zagadaga

Hvorfor faen har forumet begynt å bruke html istedenfor bbcode, og hvorfor blir ikke linjeskift automatisk kopiert?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Ikke fått den mailen/meldingen på FLICKR

Lite spørsmål, hvordan får jeg et bilde direkte fra flickr til forumet, har prøvd med html koden og alt, men får ikke opp bilde kun lang kildetekst i post.

Noen som gir en rask forklaring?

Du må ha foran bildet og samme med / foran img etter url'en..

Lenke til kommentar

Merkelig. Etter å ha trykt på share knappen og fått opp en meny på flickr hvor jeg velger "grab the html", markerer denne og setter dette inn i bildefunksjonen på forumet med får jeg kun bildeadressen og ikke noe bildet opp.

Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

Lagde meg liksågreit simpel userJS for det jeg, fungerer ved å shift-klikke et bilde (bare i photostream eller sets i detailmode!)

For at det skal virke i Opera:

1) Lag en mappa somewhere

2) Last ned http://code.jquery.com/jquery.min.js og lagre den i mappa

3) Lagre koden under i en fil som user.flickr.bbcode.js (samme hva navnet er bare det er alfabetisk etter jquery fila) i samme mappe

4) Åpne flickr -> Høyreklikk -> edit site prefs.

5) Scripting -> User javascript folder

6) Choose -> mappen de ligger i

7) Shift-klikk bilder i photostream / (detail)sets og man får opp alert med koden i

// ==UserScript==
// @name flickr bbcode
// @author arthoz
// @description bbcode to display flickr image on forums.
// @match http://*flickr.com/photos/*
// @include http://*flickr.com/photos/*
// ==/UserScript==

$(document).ready(function(){
$(".photo span a img").click(function(e) {
if (e.shiftKey) {
	var regex = new RegExp("http\:\/\/.*.?flickr.com\/.*\/([0-9]*)_.*\.jpg","");
	var reg = regex.exec(this.src);
	var image = this.src.substr(0,this.src.length - 6) + ".jpg";
	var flickr = "http://www.flickr.com/photos/arthoz/";
	alert(
		'[url="' + flickr + reg[1] + '/lightbox"][img=' + image + '][/url]\n' +
		'[url="' + flickr + reg[1] + '/sizes/o"]100% Crop her[/url]'
	);
	//window.open(flickr + reg[1] + '/meta');
	return false;
}
});
});

Tror det ble riktig :p

Lenke til kommentar

Da er jeg blitt (les: blir) en lykkelig eier av en 5D Mark II! Kommer fra Nikon D90 til Canon 5D. Skal bli kos med fullformat.

Bestilte nettopp hos JapanPhoto (de hadde i hvert fall huset inne i motsetning til alle, så en tusing mer gjorde meg ikke noe):

5D Mark II hus

85mm 1.8

BG-E6 grep

LP-E6 batteri

Lexar x233 16gb (2 stk).

Skal bli kos å redigere 30mb rawfiler med en ekkel E1400 cpu.laugh.gif Min mac døde, men skal se om ikke jeg får ordna noe på innbo... tviler, dog.

Alt er på lager, så om det blir sendt i morgen, får jeg det ca. tirsdag? Hvor blir det sendt fra? Om bergen (her jeg bor) kan jeg få det på lørdag? I-V-R-I-G

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...