Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-133016-1278538241,262_thumb.png

Simpelt bidrag fra meg også.:)

Nå snakker vi! Minus hånden til Tom, så er vi i mål! :thumbup:

Edit: On second thought - jeg bruker den som den er! Takk!

Det passer bra, for nå kræsje photosjååp da jeg ville åpne en fremmed font :/

Lenke til kommentar

Ble ganske nice i den layouten egentlig.

Wacom Bamboo Fun* for the win!

Ble litt kjedelig uten hånden tough.

post-133016-1278539155,2593_thumb.png

*digitalt tegnebrett anbefales på det varmeste. Et helvete den første uka, men deilig, deilig etter tilvenningen.:)

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Bestilte meg noen lexar sdhc minnekort. Ikke av den raske typen, men har nok av raske CF kort, kjøper bare SD for å utnytte at 1Den har to minnekortplasser. 367,- for 2x 8GB inkludert frakt fra komplett

Det var ikke dyrt. Class 4 er det også gode priser på.

Lenke til kommentar

Og jeg har en F2 sand. Har vi fullført sirkelen nå? :p

Edit: Men skulle hjerne hatt en waxwear istedenfor, siklesikle

Jeg mener selvfølgelig; Waxwear greia ser jo helt homo ut, ikke faen om jeg vil ha den. :whistle:

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Jeg er spent på hva slags resultater du får med GND-filter. Det går greit med PS, men det hadde vært greit å slippe å ta den turen ut av LR til PS og tilbake igjen.

Her er et bilde jeg måtte kombinere to bilder. Det er selvfølgelig gjort andre ting med det også. 926651062_YoSAc-M.jpg

Spekulerer fram og tilbake om jeg skal legge unna penger til Tamron 70-200, Tamron 180 makro eller Sony 70-300. Har Minolta 70-210mm, men den er plaget med mye CA.

Noen som vet hvordan Tamron 180 makro er når den er fokusert nesten helt til uendelig? Fortsatt skarp og fin?

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ta steget over til fullformat (5DMkII) men er ikke helt klar over hvilket objektiv jeg bør velge som første. 50mm 1.4 eller 85mm 1.8? Har brukt begge objektivene (hhv. nikon/canon, canon) men da på crop kamera (Nikon D90/Canon 450D, Canon 400D). På crop blir disse ca. 80mm og 136mm, og jeg må si jeg likte 50en på crop bedre enn 85 på crop. Kanskje jeg da burde ta 85mm? Tar faktisk kun portretter, fullbody men vil også kunne ta hode/skulder og til tider bare hode.

Nå forsvinner Nikonutstyret mitt og jeg trykker kjøp straks.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hva slags resultater du får med GND-filter. Det går greit med PS, men det hadde vært greit å slippe å ta den turen ut av LR til PS og tilbake igjen.

Hvorfor må du ut av LR for det ? Develop -> Graduated Filter gjør jo jobben supert ?

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ta steget over til fullformat (5DMkII) men er ikke helt klar over hvilket objektiv jeg bør velge som første. 50mm 1.4 eller 85mm 1.8? Har brukt begge objektivene (hhv. nikon/canon, canon) men da på crop kamera (Nikon D90/Canon 450D, Canon 400D). På crop blir disse ca. 80mm og 136mm, og jeg må si jeg likte 50en på crop bedre enn 85 på crop. Kanskje jeg da burde ta 85mm? Tar faktisk kun portretter, fullbody men vil også kunne ta hode/skulder og til tider bare hode.

Nå forsvinner Nikonutstyret mitt og jeg trykker kjøp straks.

I ditt tilfelle så er det nok 85mm du bør prioritere først.

Lenke til kommentar

Hvorfor må du ut av LR for det ? Develop -> Graduated Filter gjør jo jobben supert ?

Som regel holder det å bruke den, men når jeg overeksponerer landskapet blir himmelen ekstra overeksponert og da ekponerer jeg et bilde for himmelen tilfelle jeg trenger det.

Jeg bruker vanligvis graduated filter og adjustment brush på himmelen i LR. Funker det :)

Fondet mitt kom i pluss over natta :w00t: Nå er det bare å håpe på at det fortsetter å stige. Selger ikke unna før jeg har minimum 1K i pluss. Det er 2 objektiver på ønskelisten min; Tamron 180mm f/3,5 makro og Sony 75-300mm f/4,5-5,6. Kan selge unna Minolta 70-210/4 hvis jeg kjøper 70-300mm.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Fondet mitt kom i pluss over natta :w00t: Nå er det bare å håpe på at det fortsetter å stige. Selger ikke unna før jeg har minimum 1K i pluss.

Dette er ikke stedet for å diskutere finansteori, men det "sunk cost" kan være et lurt begrep å slå opp -- fremtidig utvikling i aksjemarkedet er nokså uavhengig av din inngangskurs.

(At kortsiktig fondshandel fører til voldsom økning av idiosynkratisk risiko er for så vidt et minst like viktig poeng, men det får vi heller ta et annet sted ...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...