# offline Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 spm om geotagging/gps; Når man laster opp bildene til f.eks. flickr, blir bildene merket automatisk på kartet eller er dette noe man må gjøre manuelt? Har prøvd å gjøre dette manuelt, det går greit det. Lurer litt på å kjøpe inn GPS http://www.flickr.com/photos/kelu-photo/map/ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg har akkurat blitt eier av en 70-200 f/2,8 (selvsagt stabilisert som alt annet jeg har) til den nette sum av 3695 kr. Slå den CaNikonister! Betalte 6500 for min, jeg (eller var det 6k?). Den var "skadet", ser du - AF-chipen var defekt. Men ble reparert. Jeg kaller det heller "nyoverhalt av Canon". Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ellers: Når man lager en reklamefilm for et hus som har HD-film, så kunne man jo vurdere å bruke nevnte hus i det man lager reklamefilmen? Men neeida - man valgte å bruke det beste kameraet til jobben. Ædda bædda. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ellers: Når man lager en reklamefilm for et hus som har HD-film, så kunne man jo vurdere å bruke nevnte hus i det man lager reklamefilmen? Men neeida - man valgte å bruke det beste kameraet til jobben. Ædda bædda. Har litt å lære av Olympus da, som i det minste tok alle bildene til siste reklamefilm med nettopp PEN kamera... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 spm om geotagging/gps; Når man laster opp bildene til f.eks. flickr, blir bildene merket automatisk på kartet eller er dette noe man må gjøre manuelt? Har prøvd å gjøre dette manuelt, det går greit det. Lurer litt på å kjøpe inn GPS http://www.flickr.com/photos/kelu-photo/map/ Det er valg gjemt inne i oppsett som du må skru på for automatisk tagging. Jeg har slått det på, så neste gang jeg laster opp taggede bilder, så får vi se om det virker Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Lite festivalcamdilemma, eller heller objektivdilemma: EF35mm f/2, eller EF 18-55mm (uten IS!)? Førstnevnte knuser sistnevnte på bildekvalitet og blender, men vidvinkel er najs på fest(ival). Thoughts? Edit: Skal brukes på 350D. Endret 7. juli 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Jeg driver så smått og mekker til en engelsk versjon av våre knusetester på lensbusters.wordpress.com, men jeg trenger en passende banner og er talentløs på sånt selv... Noen som kunne tenkt seg å prøve å lage noe basert på disse bildene: http://anew.smugmug.com/Other/Tom-og-Anew-knuser-glass/DSC0685/543164002_Mh8hA-XL.jpg http://anew.smugmug.com/Other/Tom-og-Anew-knuser-glass/DSC0832/874490988_qgWxV-XL.jpg http://anew.smugmug.com/Other/Tom-og-Anew-knuser-glass/P1000141/887766737_agzeF-XL.jpg <---<< "By Tom", så jeg forutsetter hans tillatelse ...og eventuelt andre fra denne samlingen: http://anew.smugmug.com/Other/Tom-og-Anew-knuser-glass/7317783_YgKvA#543163816_H62DK Pretty please? =) Endret 7. juli 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg er desverre like talentløs på bannere og sånt ... Bildet mitt må gjerne brukes hvis dere kan få noe fornuftig ut av det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Slå den CaNikonister! Lett - jeg har et Nikon 70-200VR, period. 1 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Anew: Kan være en idé å skrive hvilken pixelstørrelse du trenger. Ellers: Lager en forsinket fotobok på feriebildene fra i forfjor. Skaffet mellomringer til 400mmern. Scannet crossetfilm. Redigert lightroom catalogen ned til 400-500 bilder fra 4000. Sliter med å skaffe desent hybel/leilighet i Oslo, her jeg sitter i Stavanger. Og resten går rett vest Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Anew: Kan være en idé å skrive hvilken pixelstørrelse du trenger. 940 x 198 pixels Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg kan godt prøve meg. Nettopp sett en av videoene som jeg har av Dean Collins, blir imponert hver eneste gang. Alle som driver med lys og blits i sammenheng med portrett-/produktfoto bør sjekke ut Dean Collins. Har nevnt dette før, men er verdt å nevne igjen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Anew: Kan være en idé å skrive hvilken pixelstørrelse du trenger. 940 x 198 pixels To late Her er mitt simple bidrag, sånn på sene kvelden. Og endret størrelse (940x198px) Endret 7. juli 2010 av Inc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 To late Her er mitt simple bidrag, sånn på sene kvelden. Og endret størrelse (940x198px) Ikke galt, sånn på sene kvelden. Men det blir kanskje litt overlesset. Hvordan hadde det blitt om bare hadde vært et sort område (til f.eks. litt tekst) mellom objektivet på den ene siden og det knuste filteret på den andre siden. Alternativt en sort-grå gradering? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 To late Her er mitt simple bidrag, sånn på sene kvelden. Og endret størrelse (940x198px) Ikke galt, sånn på sene kvelden. Men det blir kanskje litt overlesset. Hvordan hadde det blitt om bare hadde vært et sort område (til f.eks. litt tekst) mellom objektivet på den ene siden og det knuste filteret på den andre siden. Alternativt en sort-grå gradering? Har du tekst så har jeg tid Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Har du tekst så har jeg tid Jeg tror Anew klarer å legge på tekst selv, så fort han finner på en catchy phrase. Noe med "Filterbusters" kanskje ? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 eller lensbusters hvis adressen er lensbusters.blogspot.com... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Uggh. Kjenner en craving etter NEX-3/5 nå altså, 350Den er trist i bruk og trenger å bli erstatta av noe enda mer lommevenlig... :| Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Anew: Kan være en idé å skrive hvilken pixelstørrelse du trenger. 940 x 198 pixels Her er mitt enkle bidrag: edit: versjon 2 Endret 7. juli 2010 av d0ppler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå