tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Broren til en kompis hadde en løytnant fra Bærum under rekrutten. Til slutt ble han så møkk lei av jævelen at han kastet ham OVER en hekk, og hengte ham etter beltet på ei grein. Merkelig nok hadde ingen av de andre vernepliktige sett hva som skjedde, så de fikk ikke rettsforfulgt nevnte vernepliktige. Nordlendinger > Søringer. Har ingenting med nordlendinger kontra sølendinger å gjøre. Noen mennesker er bare drittsekker, enten e kommer fra Bærum eller Tromsø. Jeg har opplevd å måtte stoppe meninge i å hive et befal på sjøen (selv om jeg hadde lyst å hjelpe til). 3 måneder senere, var det annet befal på fortet og da ble befalet invitert på dimmefesten. Samme menige, i begge tilfeller befal fra Oslo Vest og Bærum. Men runde nr. 2 av befal hadde en annen holdning til de menige og fikk respekt. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Men du skjønner jo det Tom, at når en tulling kommer fra BÆRUM, så er det selvsagt hvorfor han (og alle andre derfra) er tullinger. Når tullingen kommer fra Mosjøen (eller wherever), så er det et helt unikt tilfelle, og kan stort sett spores tilbake til forfedre fra Bærum. Det er noe alle vet. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Nå vil jo jeg påstå at å komme fra Mosjøen lett kan sidestilles med å komme fra Bærum da... Vi liker rett og slett ikke Vefsningene. (edit: skal sies at nordlenninger er sarkastiske jævler, har mange gode venner fra Vefsen (but don't tell anyone!) og én fra Bærum!) Endret 6. juli 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Nevn en annen plass hvor stereotypen jålete, fisefin og høy-i-hatten pappagutter finnes? Vi liker dem ikke, rett og slett fordi de har mer penger enn oss og de liker å vise det, og da trekker de folk nordpå ned. Mange er sikker hyggelige, men jeg har ikke noe ønske om å bo i Bærum med mindre årslønna viser minst 7-sifret. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Men du skjønner jo det Tom, at når en tulling kommer fra BÆRUM, så er det selvsagt hvorfor han (og alle andre derfra) er tullinger. Når tullingen kommer fra Mosjøen (eller wherever), så er det et helt unikt tilfelle, og kan stort sett spores tilbake til forfedre fra Bærum. Det er noe alle vet. Og det vil også dermed si at hvis du kommer over en fra BÆRUM som ikke er tulling, så er foreldrene innflyttere Det forklarer en del. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg delte fly med en haug med Bærumsruss tidligere i vår. De var på vei til Russetreff i Stavanger. Rene, pyntelige og høflige var de samtidig som de luktet godt. De satt bare pratet om hvor forferdig det kom til å bli fordi de måtte bo på et hotell i Sandnes som de aldri hadde hørt om. De spurte meg også om det fantes noen restauranter som det gikk an å spise på. Når jeg foreslo BigHorn så de bare merkelig på meg. En positiv opplevelse så alle fra Bærum er sikkert hyggelige…. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Pøh! Jeg har ingen tro på generaliseringer! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 vel viss dere kaller østlendinger for sørlendinger, så burde du gå tilbake i hula di. geografi er en fin fugl Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Alle som bor sør for Korgfjellet er som kjent søringer... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Alle som ikke snakker på nordnorsk er søringer (ifølge dama mi som kommer fra Finnmark). Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 vel viss dere kaller østlendinger for sørlendinger, så burde du gå tilbake i hula di. geografi er en fin fugl Enn når man deler landet i nord og sør? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Pfft, alt nord for Sinsen er nordlendingsland. Nord for moral(polar)sirkelen derimot... da snakker vi en annen rase Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Egentligså er vel alt nord for Sinsen og sør for Korgfjellet ingenmannsland? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Egentligså er vel alt nord for Sinsen og sør for Korgfjellet ingenmannsland?. Endret 6. juli 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Egentligså er vel alt nord for Sinsen og sør for Korgfjellet ingenmannsland? Og det er jo det som er deilig.. For en naturfotograf vel og merke.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Bergensarar då??? Byen e bærgen og hei hvor det går Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg synnes en eks kollega av meg sa det best. Kirkenessvaering, som han var: dere er en gjeng med vestlendiger, alle sammen. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Dette er jo enda morsommere å se på enn Canon vs Nikon.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Får ta på meg den seriøse kappa i dag.. Som kjent maser jeg om hvilke objektiver jeg skal kjøpe meg i denne tråden. Jeg har landet på at jeg vil ha 85mm fastopptikk. Men skal jeg gå for enten 1,8 eller 1,4? Det er jo en vesentlig forskjell i pris på disse.. men er kvalitets forskjellen like stor som prisen her? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Bergensarar då??? Byen e bærgen og hei hvor det går Det er der hvor det regner hele tiden, det? Eller vet du ikke, fordi du er under 20 år? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå