Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Fuck abbo.no, jeg kansellerer ordren og bestiller fra scandinavianphoto. Når de har noe som "På lager" og jeg bestiller, ingenting skjer etter en uke, og plutselig ser jeg at lagerstatus har endret til det i quoten.. da blir jeg sur.

God nok grunn til å bli grinete der. Hva slags gjeng er abbo.no?

Aldri hørt om før, men de var de billigste som hadde V600 som "På lager" (Men nå vet jeg bedre enn å stole på lagerstatusen deres i fremtiden). Neste er Scandianvian der det koster ca 300 mer, men det får jeg leve med.

Edit: 200 mer*

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei på jobb lurte på billig speilrefleks i dag, ville dere anbefalt Pan G/Olympus PEN ? Ser igjen for meg at SLR n blir liggende hjemme, mens en av disse i det minste blir brukt ?

Som nevnt, er de ikke utpreget billig. Men jeg er enig i at det er større sjanse for at de blir brukt.

Pen EP-L1 er det som gir mest for penga. Og er den som har tregest autofokus av µ-4/3 husene. Dvs det kit-objektivet som er tregt. Sett på en Panasonic 20mm f/1.7 og ting blir riktig så trivelig. Og da har man en lavlys-løsning som fungerer.

Lenke til kommentar

Urgh! Ordren min hos scandinavian er fortsatt restet (pga. solblenderen), og jeg reiser til fjells på torsdag. Måtte ringe og avbestille solblenderen - så får jeg bare håpe at resten rekker å komme frem før jeg reiser.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Urgh! Ordren min hos scanidnavian er fortsatt restet (pga. solblenderen), og jeg reiser til fjells på torsdag. Måtte ringe og avbestille solblenderen - så får jeg bare håpe at resten rekker å komme frem før jeg reiser.

Vil du ha objektivene før du reiser til fjells?

Lenke til kommentar

Det er ingen hast. Lite saltvann i Valdres gitt. Kan ta det i starten av august, men om du uansett er ute og kjører, så er det bare å stikke innom med dem.

Da tar vi det når du har kommet tilbake, full av rakfisk og lefse. Hørt rykter om at det brygges godt øl i de traktene.

Lenke til kommentar

Ei på jobb lurte på billig speilrefleks i dag, ville dere anbefalt Pan G/Olympus PEN ? Ser igjen for meg at SLR n blir liggende hjemme, mens en av disse i det minste blir brukt ?

Som nevnt, er de ikke utpreget billig. Men jeg er enig i at det er større sjanse for at de blir brukt.

Pen EP-L1 er det som gir mest for penga. Og er den som har tregest autofokus av µ-4/3 husene. Dvs det kit-objektivet som er tregt. Sett på en Panasonic 20mm f/1.7 og ting blir riktig så trivelig. Og da har man en lavlys-løsning som fungerer.

Tar med E-P1 n ned på jobb nå, så får jeg se hvordan den blir mottat !

Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre Trondheim utrygg de neste dagene. Forslag til tidsfordriv på torsdag formiddag før flyet går nedover igjen? :)

Trøndere er ikke redde for sørlendinger...

Ta med noen filtre og ta langlukkertidfotos av munkholmen.

Søringer er redde for trøndere. Trøndere er redde for nordlendinger. Nordlendinger er redde for.. ehm.. ehh.. ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre Trondheim utrygg de neste dagene. Forslag til tidsfordriv på torsdag formiddag før flyet går nedover igjen? :)

Søringer er redde for trøndere. Trøndere er redde for nordlendinger. Nordlendinger er redde for.. ehm.. ehh.. ingenting.

er en grunn til at vi kaller rørleggertanga for nordlendingen: fordi den er stor i kjeften og helt ubrukelig!

Vi sørlendinger er ikke redd for noen!

Lenke til kommentar

er en grunn til at vi kaller rørleggertanga for nordlendingen: fordi den er stor i kjeften og helt ubrukelig!

Vi sørlendinger er ikke redd for noen!

Jeg vet ikke om du har vært i førstegangstjenesten, men du verden hvor mange fisefine folk det er der. Og det var spesielt et landområde som dominerte denne gruppen :D Såe, vet ikke helt om den assosiasjonen din stemmer helt.

Lenke til kommentar

Broren til en kompis hadde en løytnant fra Bærum under rekrutten. Til slutt ble han så møkk lei av jævelen at han kastet ham OVER en hekk, og hengte ham etter beltet på ei grein.

Merkelig nok hadde ingen av de andre vernepliktige sett hva som skjedde, så de fikk ikke rettsforfulgt nevnte vernepliktige.

Nordlendinger > Søringer.

Lenke til kommentar

Da var endelig D90 med 18-105mm kit linse i hus.

Gratulerer med nytt utstyr :thumbup:

Isbjørn i gatene og rundt igloene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...