d0ppler Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det absolutt kjedeligste med et kompaktkamera er den usannsynlig treeege autofokusen. Når kontrastdeteksjon blir like raskt, eller raskere enn fasedeteksjon, skal jeg vurdere å bli en mer aktiv bruker av kompaktkamera. Men ikke før da. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Apropos redigeringsmaskin så har jeg bestilt denne til dama nå: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPUU02021/acer-aspire-5551g?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent Med Phenom II N830 tricore 2,1GHz, 4GB ram og HD5650 skjermkort så tror jeg den skulle holde en stund. Litt spent på kvaliteten på skjermen da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 HD56xx-serien bruker noe mindre strøm enn HD57xx-serien. Til gjengjeld er 3d-ytelsen dårligere. Men det er fortsatt godt nok til å spille det meste der ute. Forskjellen på 5650 pg 5670 er klokkehastighet. Hvis ikke du spiller litt krevende spill så ville jeg godt på HD5670. Et godt kompromiss mellom ytelse og strømforbruk. Og lavt strømforbruk fører til mindre varme og dermed mindre behov for hissige vifter. Alle alternativene jeg nevnte har støtte for Directx 11 og hardware-dekoding av HD-filmer. Mener den er å få i vifteløs utgave, uten at du skal ta det for god fisk. Hukommelsen min er kjemisk svekket i kveld. HD5770 er mer for de som vil spille en del nyere spill, men ikke helt har råd til HD5850/5870 Jeg anser HD56xx-serien for å være "the shit" når det gjelder HTPC for øyeblikket. Og like velegnet til redigeringsmaskiner. Forsiktig med kjemikalie-inntaket nå Jeg kikket litt rundt på Komplett og derkan det se ut som om det er HD5570 og lavere som finnes i utgaver uten vifter. HD5670 virker som det mest fornuftige - hvor sprek er den i forhold til en halvgammel 2600XT? Apropos redigeringsmaskin så har jeg bestilt denne til dama nå: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPUU02021/acer-aspire-5551g?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent Med Phenom II N830 tricore 2,1GHz, 4GB ram og HD5650 skjermkort så tror jeg den skulle holde en stund. Litt spent på kvaliteten på skjermen da. Den ser ikke dum ut. Men blir muligens litt varm under kjøring? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det absolutt kjedeligste med et kompaktkamera er den usannsynlig treeege autofokusen. Når kontrastdeteksjon blir like raskt, eller raskere enn fasedeteksjon, skal jeg vurdere å bli en mer aktiv bruker av kompaktkamera. Men ikke før da. Det er forskjell på de små kameraene også da. Og Panaonic har jo fått til brukbar autofokusfart på G serien sin. Holder sevlsagt ikke til fulgeentusiastene der ute, men duger til mitt bruk. Dvs. fokus er raskere enn meg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Jeg kikket litt rundt på Komplett og derkan det se ut som om det er HD5570 og lavere som finnes i utgaver uten vifter. HD5670 virker som det mest fornuftige - hvor sprek er den i forhold til en halvgammel 2600XT?Rundt regnet ca. dobbel ytelse: http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=520&card2=623 Fant ingen tester i farta, men se på "Memory Bandwidth", "fill rate" osv. Den ser ikke dum ut. Men blir muligens litt varm under kjøring? Det er et ankepunkt, ja. TDP på 35W på CPU f.eks. gjør sitt med varmen. Endret 5. juli 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Rundt regnet ca. dobbel ytelse: http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=520&card2=623 Fant ingen tester i farta, men se på "Memory Bandwidth", "fill rate" osv. Høres sannsynlig ut. Da bør det bli en slik. Så kan 2600-en stå i linuxboksen istedet. Det er et ankepunkt, ja. TDP på 35W på CPU f.eks. gjør sitt med varmen. Det er bedre enn de 125W som min nye CPU spyr ut Men det er ikke en laptop-CPU da. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man må være flink for å få bra bilder, men hvis folk har råd til et enkelt speilrefleks så anbefaler jeg lett det. Selv om det er et Olympus. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man må være flink for å få bra bilder, men hvis folk har råd til et enkelt speilrefleks så anbefaler jeg lett det. Selv om det er et Olympus. Sony er bedre enn Olympus med andre ord Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg glemte å nevne det i stad, men om du kjører Linux sp har jeg hørt at Linux-driverene til Nvidia er bedre enn ATI sine. Men mer enn det vet jeg ikke. Jeg har aldri kjørt Linux og jeg har vært ATI-mann siden 4MB var top of the line når det gjaldt minne på skjermkort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg glemte å nevne det i stad, men om du kjører Linux sp har jeg hørt at Linux-driverene til Nvidia er bedre enn ATI sine. Men mer enn det vet jeg ikke. Jeg har aldri kjørt Linux og jeg har vært ATI-mann siden 4MB var top of the line når det gjaldt minne på skjermkort. Det er ikke slik lenger - i dag fungerer begge deler like godt / dårlig. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man må være flink for å få bra bilder, men hvis folk har råd til et enkelt speilrefleks så anbefaler jeg lett det. Selv om det er et Olympus. Selv om det er et Olympus. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg glemte å nevne det i stad, men om du kjører Linux sp har jeg hørt at Linux-driverene til Nvidia er bedre enn ATI sine. Men mer enn det vet jeg ikke. Jeg har aldri kjørt Linux og jeg har vært ATI-mann siden 4MB var top of the line når det gjaldt minne på skjermkort. Det er ikke slik lenger - i dag fungerer begge deler like godt / dårlig. Godt å vite. Nå har jeg piratwindows for første gang på flere år (reint bortsett fra at jeg tok med en OEM-lisens over på en annen maskin da den første kvelda). Har litt lyst til å prøve Linux. Men må bli i form av dualboot i første omgang.Noen distro du anbefaler til en førstegangsbruker? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg glemte å nevne det i stad, men om du kjører Linux sp har jeg hørt at Linux-driverene til Nvidia er bedre enn ATI sine. Men mer enn det vet jeg ikke. Jeg har aldri kjørt Linux og jeg har vært ATI-mann siden 4MB var top of the line når det gjaldt minne på skjermkort. Det er ikke slik lenger - i dag fungerer begge deler like godt / dårlig. Godt å vite. Nå har jeg piratwindows for første gang på flere år (reint bortsett fra at jeg tok med en OEM-lisens over på en annen maskin da den første kvelda). Har litt lyst til å prøve Linux. Men må bli i form av dualboot i første omgang.Noen distro du anbefaler til en førstegangsbruker? Ubuntu funker i alle fall veldig bra. Jeg har det på en craptop, installert via Windows med Wubi (eller hva det er det heter). Bruker ikke Windows mer på denne maskina, så jeg vurderer å pælme det ut for godt. Var ikke noe trøbbel med drivere og kompabilitet; det eneste var WLAN-kortet, som ble fikset av en auto-oppdatering via kablet nett. Det eneste jeg savner er Lightroom, som det tydeligvis er helt umulig å få til å funke på Linux. Lightzone og Bibble er greie nok, men det blir ikke det samme. Det er vel fordi arbeidsrutinene i Lightroom er så innarbeidede, sikkert bare en vanesak. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det er Ubuntu jeg bruker. Sammen med Bibble. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man må være flink for å få bra bilder, men hvis folk har råd til et enkelt speilrefleks så anbefaler jeg lett det. Selv om det er et Olympus. Sony er bedre enn Olympus med andre ord Avhenger. For store utskrifter er selvfølgelig et 24mp Sony fullformat bedre enn et 12mp 4/3-kamera. For nesten alle som ikke tjener 50 000 på en tretimers fotoshoot er det strengt tatt ikke fult så relevant. Man må være flink for å få bra bilder, men hvis folk har råd til et enkelt speilrefleks så anbefaler jeg lett det. Selv om det er et Olympus. Selv om det er et Olympus. Særlig i studio. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Ei på jobb lurte på billig speilrefleks i dag, ville dere anbefalt Pan G/Olympus PEN ? Ser igjen for meg at SLR n blir liggende hjemme, mens en av disse i det minste blir brukt ? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Ser ikke noe problem med det. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Ei på jobb lurte på billig speilrefleks i dag, ville dere anbefalt Pan G/Olympus PEN ? Ser igjen for meg at SLR n blir liggende hjemme, mens en av disse i det minste blir brukt ? Helt billig er de vell ikke. Men, sansylighvis for mane et bedre valg en speilrefleks. Ville anbefalt det selv. Med unntak hvis de skal fotografere løpende barn i mörke rom. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Lagerstatus Nettbutikk Kan leveres om 2 til 5 uker. Fuck abbo.no, jeg kansellerer ordren og bestiller fra scandinavianphoto. Når de har noe som "På lager" og jeg bestiller, ingenting skjer etter en uke, og plutselig ser jeg at lagerstatus har endret til det i quoten.. da blir jeg sur. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Fuck abbo.no, jeg kansellerer ordren og bestiller fra scandinavianphoto. Når de har noe som "På lager" og jeg bestiller, ingenting skjer etter en uke, og plutselig ser jeg at lagerstatus har endret til det i quoten.. da blir jeg sur. God nok grunn til å bli grinete der. Hva slags gjeng er abbo.no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå