# offline Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Jo, takk. Det blir vell noe etterhvert. Jeg valgte noe enkelt. Jeg begynte med noe mer avansert med gav opp rimelig kjapt. Jeg er hjernedød når det kommer til koder og script(+ mye annet). Edit: En leif, rettet feil leif og nå rettet jeg 2 leifer. Endret 4. juli 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Har bestilt meg en "authentic" Canon E-1 fra ebay. Under hundrelappen, så da er det ikke så farlig om den ikke er autentisk, eller om jeg i det hele tatt liker å bruke den. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 E-1 er en av de tingene jeg virkelig savner etter å ha gått over fra Canon til Nikon. Jeg har den fortsatt, men Nikon-kameraene har ikke noen plass å feste den (jallaløsninger som festes i stativfestet er ikke aktuelt). Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) E-1 er en av de tingene jeg virkelig savner etter å ha gått over fra Canon til Nikon. Jeg har den fortsatt, men Nikon-kameraene har ikke noen plass å feste den (jallaløsninger som festes i stativfestet er ikke aktuelt). Hmmz. Har lest flere plasser at det er folk som foretrekker nikon sin AH-4 fremfor E-1 Edit: Men den har ihvertfall en stiv pris i Norge.. Endret 4. juli 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Kjøpet av Sigma 30mm 1,4 har ført meg i tankeboksen. Nå vurderer jeg sterkt å bytte ut min overvektige Canon 24-70mm 2.8 med en lett og sprek 50mm 1,4. Tanken på å ikke ha en normalzoom skremmer meg kanskje ikke så mye som den burde? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Kjøpet av Sigma 30mm 1,4 har ført meg i tankeboksen. Nå vurderer jeg sterkt å bytte ut min overvektige Canon 24-70mm 2.8 med en lett og sprek 50mm 1,4. Tanken på å ikke ha en normalzoom skremmer meg kanskje ikke så mye som den burde? 50L! Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ah! Glemte jeg å fortelle at jeg er fattig student? En god del av dealen er jo også at jeg går ut med økonomisk gevinst samtidig som jeg blir sittende igjen med et mye mer portabelt, lyssterkt og minst like godt stykke glass. Selvfølgelig blir jeg mindre fleksibel, men jeg driver mye med forutsigbar fotografering hvor jeg ikke har konstant behov for å skifte brennvidde hurtig. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Vel, i det minste sigma 50 1.4 da. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Reise til London i morgon, blir nok ein del fotografering. Glede meg som ein unge. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Tanken på å ikke ha en normalzoom skremmer meg kanskje ikke så mye som den burde? Det kommer jo helt an på hva du driver med det, men en lyssterk normal er så ekstremt fleksibel at man i mange tilfeller helt fint kan klare seg med bare den. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Vel, i det minste sigma 50 1.4 da. Den er ikke "liten og nett". Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Vel, i det minste sigma 50 1.4 da. Den er ikke "liten og nett". Mindre enn 24-70 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Da er det ny runde i fotokonkurransen klar. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ikke noe rart med det. 12Mpix på FX er mye lavere oppløsning enn 12Mpix på DX - derfor har objektivet en mye lettere jobb på FX. Edit: Ser du på de større blenderåpningene, så ser du at det går rett åt skogen for det stakkars objektivet ute i kantene på FX. Det er hjørneskarphet på store blenderåpninger som koster store penger på FX. Dette gjelder vel bare når MP er lik på fx og dx.. Dersom vi ser på samme område av et objektiv (f.eks. senter) vil en FF-sensor med 22mp være lettere å oppløse enn en APS-C-sensor på 12mp. Vi snakker pikseltetthet, og da skal FF-sensoren ha svært høy oppløsning for å få samme pikseltetthet som en APS-C-sensor med mindre oppløsning. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Litt reklame: de som ønsker å være med på bildebok fra junifesten (ala fjoråret) kan med fordel ta en titt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1242077 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) V600 som abbo.no hadde "på lager" har selvfølgelig ikke vært på lager, og forventes inn til Norge i dag. Elendige greier, hadde jeg visst at de ikke hadde den på lager så hadde jeg betalt litt ekstra for å få den fra scandinavian. Edit: Eller bestilt fra netshop der det koster 20,- mer, men de lyger ihvertfall ikke med lagerstatusen. Endret 5. juli 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Onsdag drar jeg utover til Træna for å være festivalfotograf. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 ...og torsdag drar jeg utover for å drikke meg full. Kanskje vi møtes? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Onsdag drar jeg utover til Træna for å være festivalfotograf. Du bør ta noen landskapsbilder óg, ellers blir jeg skuffet Nydelige solnedganger der nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå