Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hva savner du? Mer tele, mer vidvinkel, bedre bokeh, bedre lysstyrke eller noe annet? Jeg vil veldig sterkt anbefale at du definerer et behov og siden foretar et valg angående hvilket objektiv du trenger. Har lyst på mere tele gitt.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg laster opp i 1600px i bredden uansett om det er liggende eller stående bilder.. Du kan jo legge inn actions i PS som gjør alt dette automatisk (srgb farger, copyright i meta, resize osv).. Logoen ser gjerne bedre hvis du setter 30-50% opacity på den. Men det har du vel allerede gjort. Må vell gjøre dette i PS. Hadde håpet på å få det gjort det i LR. Nå må jeg exportere, batch pros. og laste opp. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Du kan sette på så LR kjører automatiske actions når det eksporterer er jeg ganske sikker på. Så da slipper du å gjøre noe manuelt :=) Så kan du sette eksport preseten i lightroom til en fast mappe som du har auto synca, så kan du bare laste opp ifra LR også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Noen som kan forklare dette.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Du kan sette på så LR kjører automatiske actions når det eksporterer er jeg ganske sikker på. Så da slipper du å gjøre noe manuelt :=) Så kan du sette eksport preseten i lightroom til en fast mappe som du har auto synca, så kan du bare laste opp ifra LR også. Hva du ikke kan Må google litt... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Noen som kan forklare dette.. Nikon 50/1.8 er forjævlig skarp nedblendet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Men kan du forklare hvordan denne aplikasjonen virker? For en amatør.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Du drar i blendertallet. Jo blåere det blir, jo skarpere er det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Du drar i blendertallet. Jo blåere det blir, jo skarpere er det. Blått er bra. Rødt er ikke bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Du drar i blendertallet. Jo blåere det blir, jo skarpere er det. So far so good. Men når man drar musepekeren utover så får man en rød halvbue, skal dette indikere hvordan oppløsningen er på bildesensoren, eller foran objektivet på kameraet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 So far so good. Men når man drar musepekeren utover så får man en rød halvbue, skal dette indikere hvordan oppløsningen er på bildesensoren, eller foran objektivet på kameraet? Det er vel sensoren sin oppløsning vil jeg tro, for det er jo via en sensor man tar målingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det ble en merkverdig forskjell på DX & FX kamera med samme objektiv gitt. Ser ut til at det gjør seg bedre på FX enn DX. Klikkelikk.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Ikke noe rart med det. 12Mpix på FX er mye lavere oppløsning enn 12Mpix på DX - derfor har objektivet en mye lettere jobb på FX. Edit: Ser du på de større blenderåpningene, så ser du at det går rett åt skogen for det stakkars objektivet ute i kantene på FX. Det er hjørneskarphet på store blenderåpninger som koster store penger på FX. Endret 4. juli 2010 av Anew Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Takk for forklaring! Men på 1,4G ble det brått andre boller. Tydeligvis et langt bedre objektiv dette enn 1,8D. Klikkelikk.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Tenke jeg skulle mekke en engelsk versjon av Lensbusters-testene våre. Hvilken blogg-tjeneste er hipp og trendy for tiden? Endret 4. juli 2010 av Anew Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Tenke jeg skulle mekke en engelsk versjon av Lensbusters-testene våre. Hvilken blogg-tjeneste er hipp og trendy for tiden? Wordpress! Den er i alle fall bra, så da bør den også være hipp og trendy. Sist jeg sjekka var den det, tror jeg. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ikke noe rart med det. 12Mpix på FX er mye lavere oppløsning enn 12Mpix på DX - derfor har objektivet en mye lettere jobb på FX. Edit: Ser du på de større blenderåpningene, så ser du at det går rett åt skogen for det stakkars objektivet ute i kantene på FX. Det er hjørneskarphet på store blenderåpninger som koster store penger på FX. Dette gjelder vel bare når MP er lik på fx og dx.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Dette gjelder vel bare når MP er lik på fx og dx.. Så lenge oppløsningen er lavere på FX enn på FX, så gjelder det. F.eks finnes det ingen FX-hus i verden (kanskje i test?) som har like høy oppløsning som Canon 7D. orker ikke å regne ut D300, men det samme gjelder nok der) In other news: Verden har tydeligvis gått fremover mtp fargerom. Jeg oppdaget først i dag at alle bildene mine siden 12. juni har kommet ut av Bibble i ProPhoto RGB. La merke til at de så fullstendig fucked ut på WD TV Live, men de har sett helt fine ut i Windows... Endret 4. juli 2010 av Anew Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Nå har jeg endelig begynt å skjønne litt av wordpress/hjemmesidesnekringa. Bare tenker på at jeg har betalt flere hundrelapper for sitegrinder og over 700kr. for en nettside i 3 år uten å bruke den Det er jo like mye som 3 NDx400 filtre! Jeg prøvde forskjellig 'themes', men var mest fornøyd med wordpress default theme. Skummelt enkelt når man har alt på serveren og slipper å tenke på programmer og skit som ligger på datamaskinen. Er langt ifra ferdig. Har satt opp noen tomme sider så det ikke ser så tom ut Min lille nettside Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå